K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2013, 14:19   #1
the19thbear
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
the19thbear er ny på vejen
Spørgsmål ang. klager og tabt arbejdsfortjeneste

Hej. Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg skriver, men håber på der er nogen der kan hjælpe mig..
Mig og min kone er i den situation at den ene af vores 2 drenge er født med en lidelse som gør at hans immunforsvar er nærmest ikke eksisterende. Det gør at han bliver meget let syg og oftest er væk fra institution. I den forbindelse har min kone søgt tabt arbejdsfortjenste.
Forløbet kan i læse her (som er en klage min kone formulerede).
-Er det virkeligt muligt at vi ikke kan få en anden sagsbehandler? Og hvordan kan det være vi har fået forklaringer i øst og vest? Og der er gået så lang tid? Problemet er at vi begge fuldstændigt har mistet tilliden til at YYYY kan hjælpe os yderligere med vores søns sag, når han på det grovest har fejlet så mange gange allerede.
Hvad kan man gøre?
På forhånd tak!
(YYYY er den sagsbehandler som vi vil klage over).


Klagebrev:
Kære XXXXXX
*
Mit navn erXXXX, jeg er mor til XXX, som er kronisk syg.*
Jeg henvender mig desværre med en klage over min sagsbehandler og i håb om at kunne blive tildelt en ny sagsbehandler.
*
Vi har på nuværende tidspunkt YYYYYY, som overtog vores sag efter XXXX d. 6. nov. 2012.
*
Vi henvendte os d. 3.10.2012, da min søn havde fået en kronisk sygdom. Der talte jeg første gang med XXXX, som var utrolig hjælpsom og forstående.* Hun fortalte mig, at de nu ville indhente en udtalelse fra overlægen og derfra indkalde os til samtale om evt. merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste.
*
Jeg søgte tabt arbejdsfortjeneste d. 22.10.2012. Og ventede stadig på indkaldelse til samtale.*
I start november tog jeg kontakt til XXXX, men fik at vide, at YYYYYY nu var min sagsbehandler.* Da jeg fik kontakt til YYYY, spurgte jeg til min ansøgning om tabt arbejdsfortjenesten, da vi på dette tidspunkt var i slutningen af november og vi gerne ville vide om pengene ville kunne nå at komme inden jul.* Jeg fik at vide, at min ansøgning lå til godkendelse, og at den nok ville blive godkendt inden for to ugers tid.* Et par dage inden jul, havde vi endnu ikke modtaget noget svar, og der var nu gået to måneder siden ansøgningen var blevet sendt.* YYYYY var ikke at træffe, men der blev lagt besked om, at han ville vende tilbage.* Det gjorde han ikke.*
Da jeg efter juleferien henvendte mig igen, fortalte YYYYY mig, at han lige skulle kontakte XXXXXX for at høre nærmere om, hvor langt vi var med ansøgningen, og han ville derefter vende tilbage.* YYYYY vendte ikke tilbage. Og efter et par dage, ringede jeg igen. Nu var YYYYY syg, så jeg tog kontakt til XXXXX.* XXXXX var utrolig hjælpsom, og meget uforstående over for, hvorfor Hans skulle tage kontakt til ham, da han havde overdraget ham sagen samt ansøgningen d. 6. nov. 2012.* XXXXXX søgte oplysninger ang. min søns sag, men kunne ikke finde nogle journalnotater på os.
I samme forbindelse gav XXXXX mig YYYYs' mailadresse, hvorefter jeg tog kontakt derigennem.* D. 7.1.2013*vendte YYYY*tilbage med svar om, at ansøgningen nu var godkendt. Så nu manglede der blot en bevillingsskrivelse, som snarets ville afsendes.* Jeg bad også om indkaldelse til samtale, for at høre nærmere om mulig støtte.* Først efter endnu en mail om samme, blev jeg d. 14.1.2013 indkaldt til samtale.**
Jeg blev indkalt til samtale d. 17.1.* Jeg*mødte op og ventede 20 min på at blive*at blive kaldt ind.**Receptionisten tog fat i afdelingen, og fik at vide, at YYYY ikke havde nogle aftaler i sin kalender og at han var hjemme med*barn syg.**Jeg har d.d. endnu ikke hørt fra YYYY.
*
Der er nu gået 3 måneder sin min ansøgning om tabt arbedsfortjeneste, og jeg venter stadig.* Der er gået mere end 3 måneder fra lægens udtalelse blev modtaget, og jeg har kun haft et mislykket forsøg på en samtale, som jeg selv til sidst måtte anmode.
*
Jeg er utrolig frustreret over denne behandling, lange ventetid og manglende sagsbehandling.*Jeg har ikke lyst til at fortsætte samarbejdet med YYYYYY, da jeg ikke har tillid til hans*engagement eller indsats i vores sag.*Om muligt, vil jeg meget gerne anmode om at få XXXXXX*som ny sagsbehandler, da hun ved to lejligheder har været yderst behjælpelig og nu kender til min søns sag.
*
Mange tak for forståelsen og for din tid.*
Skulle der være behov for spørgsmål eller andet, er du velkommen til at kontakte mig på tlf. XXXXXXX eller på mail.
*
Igen mange tak.
*
Venlige hilsner


HER er så svaret vi fik:




Tak for din mail af 21. Januar 2013 om XXXXXX's sag, herunder din anmodning om ny sagsbehandler.

Jeg har undersøgt din sag nærmere, og jeg kan forstå, at du i YYYYY's fravær den 17. januar 2013 talte med en anden medarbejde i Handicapafsnittet, XXXXX.

Jeg har fået oplyst, at din ansøgning om tabt arbejdsfortjeneste fortsat er under behandling. På baggrund aaf samtalen den 17. januar 2013 er det Handicapafsnittets vurdering. at der er behov for yderligere oplysninger, før der kan træffes afgørelse i sagen. Du vil i begyndelsen af uge 5 blive kontaktet af Handicapafsnittet herom.

I forhold til dit ønske om en ny sagsbehandler kan dette ikke imødekommes under hensyntagen til arbejdsfordelingen i afsnittet.
Mvh.

XXXXXXX
the19thbear er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 15:44   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det kan desværre godt passe at man ikke kan forlange at få en ny sagsbehandler...da det er helt op til kommunen at afgøre det...

Det i kan gøre...det er at gøre alt skriftligt...skaf dokumentation på alt...aktindsigt osv...

Undlad at tale i telefon med kommunen...og når i skal til evt møder....så optag dem på en telefon, diktafon eller mp3 afspiller...

Så i kan fange dem i evt løgne eller afvigende forklaringer...

Derefter kan i klage til borgmesteren og HELE kommunalbestyrelsen hvor i bede om en ny sagsbehandler ud fra deres løgne eller afvigende forklaringer...

Men man er desværre på herrens mark når det kommer til kommuner og deres sagsbehandling...og det eneste man kan gøre...ja det er det jeg har beskrevet ovenfor...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 15:58   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære The19thbear

Enig i Web`s råd.

Brug ikke tid på hvem der er jeres sagsbehandler. Denne bliver alligevel skiftet ud, når i som familie sætter jer ind i lovgivningen. Så bliver i tilknyttet en mere erfaren SB.

Bliv her på denne tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Foreløbig finder i ud af hvilken sagsbehandlingsfrist jeres kommune har politisk vedtaget. Se kommunens hjemmeside. Hvis ikke de har vedtaget det vender i tilbage så skal jeg kører en Tilsyns sag imod kommunen.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Forlang altid et skriftligt afslag hvor ankemuligheden skal bruges.

ALTID inden 28 dage, ellers mister man retten til at anke.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 15:58   #4
the19thbear
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
the19thbear er ny på vejen
Tusind tak for svar. FANTASTISK! at man kan få hjælp her! alle inputs/ideer er velkomne!
1000 Tak igen
the19thbear er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 16:01   #5
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Ja desværre er man nødt til at sætte hårdt mod hårdt før lovgivningen overholdes som WEB også skriver.

I er jeres egne sagsbehandlere og sproget kommunen forstår hedder:klager,paragraffer,dokumentation og tidsfrister.

Det er selvfølgelig voldsomt frustrerende når man har en lille guldklump man burde bruge sin energi på..Så hold hovedet højt.

Servicelovens § 42

Sidst redigeret af Buddha; 30-01-2013 kl. 16:12. Årsag: tilføjelse
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 16:17   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fra NU af beslutter i....

jeres situation skal køres som om i var i Højesteret.

Hold føelser ude af sagen og beskæftig jer kun med den hver anden dag. Ellers bliver i tosset i hovedet.

Køb en A4 mappe til samtlige dokumenter og hold orden i disse. OBS! her gemmer i også konvolutter med datostempel, som dokumentation på modtagelsesdag.

Der er ikke noget vi på k10 har opfundet med Folketingets Ombudsmand.

Der findes 2 slags love. "Kan" og "Skal" love, hvor "Kan"-lovene er mere eller mindre sat ud af spil. Derfor sæt jer ind i "Skal"-lovene med hjælp fra k10.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 16:25   #7
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej the9thbear - og velkommen til.

Når I har en barn med kronisk sygdom, antager jeg, at I har kontakt med sygehus. Der er på sygehuse ansat socialrådgivere, som kan hjælpe jer. De er især meget obs på at hjælpe, når det handler om børn, som det jo gør i jeres tilfælde, hvor I søger om tabt arbejdsfortjeneste.

Der er muligvis også en patientforening for jeres barns sygdom? Også patientforeningerne har socialrådgivere ansat.

Endelig har fagforeningerne socialrådgivere, som også kan hjælpe.

Det er fint, at I kommer her til k10 og på den måde søger hjælp til paragrafferne, men et sygt barn kræver så mange kræfter, at I kan risikere ikke at have nok til også at kæmpe kampen mod systemet.

Derfor er mit råd at få en socialrådgiver, som har forstand på jeres problemer til at hjælpe jer med kampen.

Hilsen
vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregning af tabt arbejdsfortjeneste fifling Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 22-01-2015 20:14
Tabt arbejdsfortjeneste Bibbi Alt det andet 6 14-09-2010 21:47
Tabt arbejdsfortjeneste Bibbi Alt det andet 2 11-09-2010 09:48
ang. tabt arbejdsfortjeneste Mølgaard Alt det andet 1 13-08-2010 17:20
tabt arbejdsfortjeneste Smilet Smille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-09-2009 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension