K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2012, 18:55   #1
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvem må stille diagnoser

"Det er ikke forbeholdt nogen som helst at stille diagnoser," siger Anne Mette Dons, chef for tilsyn og patientsikkerhed i Sundhedsstyrelsen til dsr.dk

så kan en sagsbehandler eller en lægekonsulent som aldrig ser en borge
vel også stille diagnoser

synes snart bunden er nået

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-03-2012 kl. 19:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 20:44   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er sg langt ude hvis sagsbehandlere, lægekonsulenter osv må stille diagnoser...

Sagsbehandlere aner jo intet om sygdomme og diagnoser....og lægekonsulenter må ikke tilse og behandle borgerne....og har vel derfor ikke den fornøden viden om borgeren til at stille diagnoser..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 23:12   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
"Det er ikke forbeholdt nogen som helst at stille diagnoser," siger Anne Mette Dons, chef for tilsyn og patientsikkerhed i Sundhedsstyrelsen til dsr.dk

så kan en sagsbehandler eller en lægekonsulent som aldrig ser en borge
vel også stille diagnoser

synes snart bunden er nået
Har du et link til hvor du har læst det henne osv...? Så vi andre kan se, hvad det egentlig handler om... Jeg synes selv, jeg har læst det på tekst tv med flere sætninger end ovenstående...

For ovenstående sætning mener jeg kommer fra omkring den kritik der har været rettet til den akutfunktion, der er oprettet i Region Hovedstaden... Fordi læger har kritiseret, at det er sygeplejersker, der sidder ved telefonen og vejleder og hjælper folk som ringer ind, hvor de skal vurdere, om de skal ind på sygehuset, til vagtlæge, tage til egen læge osv... Sundhedsstyrelsen som har relation til hospitaler mener så bare, at det er i orden, at sygeplejersker gerne må gøre det, og ikke nødvendigvis læger...

Akutfunktion: http://www.regionh.dk/menu/sundhedOg...al+goere+1.htm

Så det har ikke noget med kommunen og dens sagsbehandlere at gøre. Og kommunen er ikke ligefrem et hospital og kan ikke stille diagnoser... Kun læger må stille diagnoser, det er der allerede en lov om. Visse sundhedspersonale må dog her også stille nogle funktionsdiagnoser indenfor deres eget fagområde.

Det jeg har hørt indtil nu er, at den nye akutfunktion i Region Hovedstaden er godt på vej frem mht. den tidligere lange ventetid, der har været. Ventetiden på skadestuen er ikke så lang som tidligere.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 00:49   #4
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Link:
http://www.dsr.dk/Nyheder/Sider/Forb...uttelefon.aspx
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 08:22   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Dét er godt nok uhyggeligt! Har haft en u-uddannet sagsbehandler, der ville sætte en alvorlig psykiatrisk diagnose på mig i mine papirer, som jeg ikke havde! Stampede noget så eftertrykkeligt i jorden, og hun slettede det så også.

Men jeg undrer mig, for hvis alle åbenbart må stille diagnoser, hvorfor må psykologer så ikke...???

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 10:32   #6
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Thumbs down Nu er det nok!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Dét er godt nok uhyggeligt! Har haft en u-uddannet sagsbehandler, der ville sætte en alvorlig psykiatrisk diagnose på mig i mine papirer, som jeg ikke havde! Stampede noget så eftertrykkeligt i jorden, og hun slettede det så også.

Men jeg undrer mig, for hvis alle åbenbart må stille diagnoser, hvorfor må psykologer så ikke...???

Det nærmer sig det groteske! Det kan ikke være tilladt, at en "simpel sagsbehandler" (undskyld udtrykket) har hjemmel til, at udstede diagnoser. Hér kører det hele altså af sporet.
Hjælp for pokker! Vi må og skal ha det stoppet.
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 10:39   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, det er grotesk, Pedro! Og jeg tror desværre, det kun bliver værre med reformen, hvor kommunerne nu skal til at agere "behandlere" med ressourceforløbene...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 12:47   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Rolig nu!!!

Der er blevet sakset helt hen i vejret - det handler ikke om sagsbehandlere.

Men om sepecialtuddannede sygeplejesker der har vundet retten til at stille diagnoser i forbindelse med deres arbejde som telefonrådgivere.

I kan læse artiklen her:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/03/09/153502.htm

MTVRV1, kan du ikke indsætte link næste gang, det er ret vigtigt for debatten at have kildeoplysningerne med.

Sidst redigeret af Ninja; 10-03-2012 kl. 12:50.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 12:53   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Dét er godt nok uhyggeligt! Har haft en u-uddannet sagsbehandler, der ville sætte en alvorlig psykiatrisk diagnose på mig i mine papirer, som jeg ikke havde! Stampede noget så eftertrykkeligt i jorden, og hun slettede det så også.

Men jeg undrer mig, for hvis alle åbenbart må stille diagnoser, hvorfor må psykologer så ikke...???

Som jeg og Ninja nævner det, så handler det ikke om sagsbehandlere eller kommunen overhovedet, det MTVRV1 har sat ind.... Det handler bare om patienter i sundhedssystemet... Så læs linket, hvis du vil sætte dig ind i, hvad det handler om. (både Vim og Ninja har sat link ind)

Og nej psykologer kan ikke stille diagnoser, da de ikke er læger.... Psykiater må derimod gerne...

Men som sagt er det slet ikke det tråden handler om... Slet ikke noget med sagsbehandlere at gøre overhovedet....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 13:05   #10
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
det første overgreb mod mig var at en sb stillede en (fysisk) diagnose på mig
- den står til dato i min sag, at jeg prostesterede mod denne diagnose, grorde mig til vanskelig.....
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oversættelse af diagnoser... Susanne2412 Alt det andet 8 28-01-2011 14:23
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38
Om diagnosticering med psykiske diagnoser - USA og DK zuza Politik og Samfund 2 07-10-2008 23:04
Diagnoser... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 32 09-08-2008 01:38
Nye diagnoser - men de syge er de samme Peacock Dit og Dat 0 11-05-2008 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension