K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2014, 20:39   #1
chavi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
chavi er ny på vejen
KH i stedet for SDP

Hejsa på K10.

Jeg måtte ca. 1.8.12. sygemelde mig fra mit job som pædagog på et opholdssted pga. CIS (forstadiet til sclerose). Henvender mig efter en uges tid på Jobcenteret i Hvidovre kommune, hvor jeg forklarer dem sagens sammenhæng. Da jeg manglede knap 300 timer i at være berettiget til almindelige dagpenge fra min a-kasse, blev jeg placeret på KH. Den "kasse" har jeg så været i siden, og jeg er stadig sygemeldt, da mit helbred ikke just er blevet bedre siden da. Jeg har siden juli 13 modtaget løbende udbetalinger fra en TAE-forsikring i PFA, som jo så modregnes i min KH. Eller dvs. jeg får ikke noget i decideret KH, men modtager godt 500 kr. i en paragraf 34.

Nu har jeg så for nylig erfaret, at jeg rent faktisk var berettiget til SDP, da jeg første gang henvendte mig på kommunen, ud fra reglen om at jeg var i beskæftigelse og havde mindst 240 timer indenfor det sidste halve år. Jeg ved ikke, hvordan fejlen er opstået, men gætter på, at det hænger sammen med, at min fastansættelse på pågældende arbejdsplads sluttede 1.7.2012, hvorefter jeg fortsatte som timelønnet vikar med ca. 30 skemalagte timer ugentligt indtil jeg måtte sygemelde mig. Jeg opfyldte derfor til fulde kriterierne for at modtage SDP.

Nu er det så jeg vil høre, om der mon er nogle herinde, der ved, om det er for sent at klage over dette? - Og hvis løbet ikke er kørt, hvor skal jeg så henvende mig? - Jeg har talt med Ankestyrelsen, men de kan ikke hjælpe mig, da der skal være en afgørelse fra kommunen vedlagt klagevejledning at klage over - men en sådan afgørelse har jeg jo ikke...
chavi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 22:11   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du er medlem af BUPL skal du få hjælp til at skrive anken hos dem.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension