K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2014, 23:44   #11
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
At den ikke bliver modregnet afhænger af én ting:

At den er udbetalt efter lov om arbejdsskadesikring. Det fremgår af afgørelsen, hvilken lov den er udbetalt efter.

23 minutter om ugen fordelt på tre dage, er jo helt grotesk.
Der skal være et udviklingsperspektiv, hvis kommunen vælger at tilbyde et fleksjob-.

Husk at få klaget over det til Ankestyrelsen. GROTESK..
Giver Bodum ret der skal være udviklingspersektiv
Om du så er under 40 gør ikke en forskel lige på det område

Det er vanvittigt 23 min. Om ugen......

Og hvor langt har du til praktikstedet?

Håber du har nogen der kan hjælpe dig evt fagforeningen?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 08:56   #12
alka151
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Indlæg: 25
Styrke: 10
alka151 er ny på vejen
Tak allesammen for hurtig svar, vedr løbende ydelse her er hvad der stå på mit afgørelse fra ask Afgørelse
Dit aktuelle tab af erhvervsevne på grund af arbejdsskaden er 35
procent.
"Du får udbetalt et skattepligtigt månedligt beløb på xxxxx kroner i
erstatning.
Din erstatning er tilkendt fra den 12. februar 2014. (Lov om arbejdsskadesikring
 17, stk. 5 og  27)"
Passer det at det ikke så blive modregnet ifølge ovenstående ?
alka151 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 10:47   #13
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja det er korrekt alka.

Den bliver ikke modregnet
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 11:09   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af alka151 Se meddelelser
jeg er helt enig med dig men de tænker på hvordan er det billigst for kommunen og det har de sagt til mig, og je de 23 min skal afvikles 3 gange om ugen. Det giver ikke menning men jeg kan ikke gøre noget. Jeg vil kunne klare mig på ledighedsydelse bare de ikke modregner min løbende erstatnings ydelse for ehvervsevne tab. men her er nogen rare mennesker der har sagt at kommunen vil ikke modregne min erstatning fra arbejdsskade, det håber jeg så at de ikke vil gøre det.
Jeg har levet alene på Ledighedsydelsen i 10 år så det kan lade sig gøre,syntes dog at den alligevel er blevet mindre med årene.købekræften er ikke den samme mere.

Det er jo latterligt at man skal hænge i systemet som flexvisiteret med den arbejdsevne med mindre man selv har ønsket om det-jeg syntes måske heller man så skal sætte pensionerne ned så der er råd til at frede folk er ikke rigtig kan klare mere på arbejdsmarket.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 19:06   #15
alka151
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Indlæg: 25
Styrke: 10
alka151 er ny på vejen
Hej k10, jeg har været væk et stykke tid pga smerter , jeg vil lige spørge om jeres holdninger og råd vedr at jeg skal til rehabiliterings team møde,min sb ved ikke hvad resultatet bliver men hun mener at det kunne være flexjob. Er det nogen som kan give råd om hvad der skal ske på den møde , hvilke spørgsmål vil de stiller til mig, spørge de meget,hvad skal jeg værre opmærksom på osv. tak
alka151 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 00:04   #16
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Der er ingen nedre grænse for antallet af timer, der kan bevilges til fleksjob. Men så vidt jeg er bekedt med, mindste antal der er bevillget indtill nu er halv anden timer/uge. Det blev omtalt i medierne.
Jeg tror, den omtalte 23 minuter er fejl citeret
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2015, 11:17   #17
alka151
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Indlæg: 25
Styrke: 10
alka151 er ny på vejen
Hej min men grad er fastsat til maximum og arbejdsprøvning viste at jeg kan arbejde lette opgave 20min om ugen. og jeg skal til rehabteam møde min sb rådgiver mig til at sige på mødet at jeg stadig ønske at blive tilknytte arbejdsmarkedet, er det i orden hvad synes i om det. Tak
alka151 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2015, 19:33   #18
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hold da fast..

Om du ønsker en tilknytning på arbejdsmarkedet - om du vil sige dette, er selvfølgleig op til dig selv. Vi ønsker vel alle at bidrage på den ene eller anden måde i samfundet - går jeg udfra?

Det kan gå to veje:

1. Du vil gerne, men du kan ikke lige nu - kommunen ser din sygdom som noget der kan bearbejdes over tid, og du får et ressourceforløb, så din arbejdsevne kan udvikles, samt at livskvaliteten kan øges.

2. Kommunen viser forståelse for, at der ikke er noget udviklingsperspektiv, det er nemlig betingelse for et fleksjob med så kort arbejdsevne.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 11:04   #19
alka151
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Indlæg: 25
Styrke: 10
alka151 er ny på vejen
Hej alle, så er jeg blevet visiteret til ressource forløb med en maks varighed på 18 mdr. selv om min arbejdsevne ikke kan udvikles og min tilstand er stationær Begrundelse er at de kan ikke give mig fleks pga af den lave time tal som er 20 min om ugen, formål med ressource er at forbedre min livskvalitet hvor jeg i de 18mdr skal blandt andet et varmavandsbassin( øvelse ), og skal i en 6mdr praktik , samt at jeg få en mentor der skal hjælpe med øvelser og skal i starten i de første par uger mødes hjemme hos mig, selv om jeg ikke er så glad at nogen fremmede gå rund i mit hjem , men de synes at jeg få mest ud af det hvis vi mødes hos mig.
Hvad er jeres mening og råd til det. og vil meget gerne spørge hvis nogen kan svare om resurse forløbsydelse blive modregnet da jeg modtager løbende udbetaling på grund af arbejdsskade.
tak
alka151 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 14:28   #20
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af alka151 Se meddelelser
Hej alle, så er jeg blevet visiteret til ressource forløb med en maks varighed på 18 mdr. selv om min arbejdsevne ikke kan udvikles og min tilstand er stationær Begrundelse er at de kan ikke give mig fleks pga af den lave time tal som er 20 min om ugen, formål med ressource er at forbedre min livskvalitet hvor jeg i de 18mdr skal blandt andet et varmavandsbassin( øvelse ), og skal i en 6mdr praktik , samt at jeg få en mentor der skal hjælpe med øvelser og skal i starten i de første par uger mødes hjemme hos mig, selv om jeg ikke er så glad at nogen fremmede gå rund i mit hjem , men de synes at jeg få mest ud af det hvis vi mødes hos mig.
Hvad er jeres mening og råd til det. og vil meget gerne spørge hvis nogen kan svare om resurse forløbsydelse blive modregnet da jeg modtager løbende udbetaling på grund af arbejdsskade.
tak
Det er jo grotesk at de ikke giver dig førtidspension. Du skriver at din arbejdsevne ikke kan udvikles og det er vel dokumenteret i den arbejdsprøvning der kom frem til at du kan arbejde 20 minutter om ugen.

Det med at de vil forøge din livskvalitet er ikke formålet med ressourceforløb. De trækker den bare, da det er billigere at holde dig på ressourceforløbsydelse end at give dig pension.

Vil du ikke klage over afgørelsen om ressourceforløb? Hvis jeg var dig ville jeg ydermere gå til en advokat som Elmer og Partnere (hvis altså du bor i eller tæt nok på Kbh) og få deres syn på sagen. Jeg tænker det er på tide at lægge sag an mod kommunen for at forhale førtidspension. For når du er for dårlig til at få fleksjob skal de altså give dig pension.

Mht modregning er du så ikke allerede på ressourceforløbsydelse? Jeg synes jeg tidligere i din tråd kan se at ingen mener din udbetaling pga arbejdsskade vil blive modregnet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension