K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2014, 18:40   #1
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvad kan bedst betale sig for kommunen

Fortsat fra tråden Social Førtidspension. Jeg lægger det over i en ny tråd så Sallingbo's tråd kan være uforstyrret.

Citat:
PETER:
Kære Akvamarin

... og forstå hvad der bliver skrevet.

Det er et simpelt regnestykke, hvad der er billigst for kommunen.

Ressourceforløb, fleksjob, revalidering, førtidspension. Uanset hvad, er det et simpelt regnestykke. Hvad der er billigst for kommunen, med og uden ulovligheder, vil der blive bevilget præcis det der er billigst for kommunen.

Alle midler vil blive brugt for at opnå det billigste resultat for kommunerne.

Hvorfor tror du at jeg personligt stadig betaler 130.000 kr i skat om året?

Hvorfor tror du at jeg som snarligt folkepensionist kun får 5800 kr fra det offentlige fremover og resten af mit liv.

Hvorfor blev jeg bevilget førtidspension i løbet af 4 dage, uden arbejdsprøvning?

Hvis jeg havde være fiskedame, ufaglært , sæsonarbejder med voldsomme smerter, tro du så jeg var tvunget igennem årelange arbejdsprøvninger med forkerte afgørelser?

Jeg holder fast på at Popiae har fuldstændig ret.

Hilsen Peter
Citat:
MTVRV1:
holder også med Peter

da den nye reform kom den 1 januar 2013 og var vedtaget
fik jeg meget hurtig min pension, da kommunen netop selv skal betale en større andel
af en pension. så fik min pension lynhurtig i dec 2012
samt jeg også bliver medregnet i min pension, fordi jeg har forsikringer for tab af erhvervsevne.
Men ens sag skal dog opfylde betingelserne for en førtidspension

kom ellers fra ingen indtægt, men når min sag helt klart var til en pension
så kunne kommunen lige så spare de penge ved at tildele en pension
når det vil koste dem langt mere via den nye reform og har mange år til folkepension

så ja kommunen prøver med alle midler og finde den løsning som koster dem mindst


Men ja lige med et ressourceforløb, her koster det kommunen mindre end at give en pension
så der er undtagelser
Jeg kender ikke din sag Peter. Ved kun at du er på førtidspension.

Vi er ikke uenige. Jeg tror også kommunen vil finde det som er billigst for dem. Både på kort og lang sigt.

Jeg tænker at hvis de kan holde en person med udbetalt kvalificeret tjenestemandspension på ressourceforløbsydelse sparer de mest, fordi vedkommende ingenting vil få i ressourceforløbsydelse. Og så senere når ressourceforløb ikke kan forsvares længere over på førtidspension.

Men de har selvfølgelig udgifterne til anden aktører i ressourceforløbet. Det løber vel op i løbet af de op til 5 år.

Gad vide hvor meget det koster at have en person i ressourceforløb ud over ydelsen? Nogen der ved det?


Mvh Akvamarin

Sidst redigeret af Akvamarin; 16-12-2014 kl. 18:59.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 19:22   #2
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
I har sikkert ret men hvor det grotesk!!
For 4 år siden fik jeg pension, uden erhvervsafklaring - det giver jo pludseligt lidt mening, for jeg har netop en ok forsikring... Så jeg er jo "billig" for kommunen, håber de husker dette, når min sag skal op om et år ;-) Jeg var under 40 da jeg fik pension
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension