K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2014, 07:13   #1
Jeanet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jeanet er ny på vejen
ang førtidspension

Jeg har fibromyalgi, er hybermobil, har astma og allergi, senehinde betændelse i fødderne,nervesmerter i hele kroppen,forstadiet til sclerose kronisk hovedpine PGA mine ar i hjernen , Restless Legs syndrom, 4 diskusprolapser, slid gigt i nakken med knogle mod knogle , slid gigt i lænden, .jeg har hjemmehjælp til rengøring og indkøb og har elscooter fra kommunen og visiteret til en handicapbolig.. Jeg blev vurderet for syg til arbejdes prøvning..og der stod i forberedende del til teamet ...stationær, kronisk, ikke flere behandlings muligheder osv. blev sendt for rehabiliterende team som så vurderede at jeg bare kan få en mentor og en ergoterapeut så kan jeg komme i arbejde igen ...med mindre min neurolog skrev at mine smerter stammer fra mine ar som ligger i hjerne stammen ..så mit centralnervesystem er smadret..og det gjorde hun og skrev at mine smerter er behandlingsressistente ..så nu venter jeg på mit andet møde med rehabiliterende team.. Men jeg var i dybt chok efter første møde ..burde der ikke have været søgt førtidspension efter paragraf 18 til mig ?

Sidst redigeret af Jeanet; 15-12-2014 kl. 07:25. Årsag: glemt noget
Jeanet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2014, 15:38   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Jeanet

Bliv her på din tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du spørger: "burde der ikke have været søgt førtidspension efter paragraf 18 til mig ? "

Det kan ingen svare på, uden at kende dit forløb.

Kommunen interessere sig ikke for hvordan du har det eller dine diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne.

Er du over eller under 40 år? S.U.

Har du anket kommunens afgørelse, som du forhåbentlig har på skrift?

Anke skal ske inden 28 dage.

Hvis ikke du har, skal du omgående søge om aktindsigt ved alle, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

Herudover skal du også søge aktindsigt ved Ankestyrelsen, for at sikre dig at de alle og korrekte oplysninger i din sag.

Når du har og forstår alt, hvad andre skriver om dig i div journaler og i særdeleshed din kommunale journal, har du muligheden for selv at søge førtidspension iht § 17 stk. 2, på det foreliggende grundlag.

Man kan ikke klage/anke over Rehabiliteringsteamts indstilling!

Men dit første skridt bliver at søge aktindsigt

Læger/hospitaler/Ankestyrelsen
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Din praktiserende læger er en særdeles vigtig faktor, som du skal have et godt forhold til. Hvad siger denne? S.U.

Har du nogen som kan hjælpe dig med sagen? S.U.

Hvorfor var første møde med Rehabiliteringsteamet ikke nok? S.U.

Hvad var begrundelsen til det næste møde? S.U.

Se på din kommunes hjemmeside om den har ansat en "Borgerrådgiver"

Forløb til førtidspension:

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2014, 20:17   #3
Jeanet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jeanet er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Jeanet

Bliv her på din tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du spørger: "burde der ikke have været søgt førtidspension efter paragraf 18 til mig ? "

Det kan ingen svare på, uden at kende dit forløb.

Kommunen interessere sig ikke for hvordan du har det eller dine diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne.

Er du over eller under 40 år? S.U.

Har du anket kommunens afgørelse, som du forhåbentlig har på skrift?

Anke skal ske inden 28 dage.

Hvis ikke du har, skal du omgående søge om aktindsigt ved alle, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

Herudover skal du også søge aktindsigt ved Ankestyrelsen, for at sikre dig at de alle og korrekte oplysninger i din sag.

Når du har og forstår alt, hvad andre skriver om dig i div journaler og i særdeleshed din kommunale journal, har du muligheden for selv at søge førtidspension iht § 17 stk. 2, på det foreliggende grundlag.

Man kan ikke klage/anke over Rehabiliteringsteamts indstilling!

Men dit første skridt bliver at søge aktindsigt

Læger/hospitaler/Ankestyrelsen
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Din praktiserende læger er en særdeles vigtig faktor, som du skal have et godt forhold til. Hvad siger denne? S.U.

Har du nogen som kan hjælpe dig med sagen? S.U.

Hvorfor var første møde med Rehabiliteringsteamet ikke nok? S.U.

Hvad var begrundelsen til det næste møde? S.U.

Se på din kommunes hjemmeside om den har ansat en "Borgerrådgiver"

Forløb til førtidspension:

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Hilsen Peter
Hej jeg er 43 og har fået aktindsigt og alle læger og speciallæger siger ingen behandlingsmuligheder,egen læge siger at han ikke kan pege på et erhverv jeg kan fungere indenfor. Det første møde i rehabiliterende team var et mareridt, lægekoordinator pillede lige mine diagnoser fra mig ...at fibromyalgi ikke fandtes og at det var meget normalt at have ar i hjernen ..på trods af min neurologs udtalelser..
Han spurgte efter papirerne fra smerteklinikken...dem havde han ikke læst ...så han mente faktisk ikke jeg var syg så han vil have mig på klinikken for funktionelle lidelser..og så ku jeg få en mentor og en ergoterapeut og så kan jeg lære noget hensigtsmæssigt adfærd og så kommer i arbejde..
Men hvis min neurolog ville skrive at mine smerter stammer fra mine ar i hjernen så mente han måske jeg var udredt
..og det har hun gjort .. Men min egen sagsbehandler var chokeret efter mødet ..og jeg klagede over måden det var foregået på ,men fik bare en sludder for en sladder..om at tonen altid var god og de altid var velforberedte..og nu venter jeg på 10 uge efter de har fået de nye papirer.

Jeanet;318520]Hej jeg er 43 og har fået aktindsigt og alle læger og speciallæger siger ingen behandlingsmuligheder,egen læge siger at han ikke kan pege på et erhverv jeg kan fungere indenfor. Det første møde i rehabiliterende team var et mareridt, lægekoordinator pillede lige mine diagnoser fra mig ...at fibromyalgi ikke fandtes og at det var meget normalt at have ar i hjernen ..på trods af min neurologs udtalelser..
Han spurgte efter papirerne fra smerteklinikken...dem havde han ikke læst ...så han mente faktisk ikke jeg var syg så han vil have mig på klinikken for funktionelle lidelser..og så ku jeg få en mentor og en ergoterapeut og så kan jeg lære noget hensigtsmæssigt adfærd og så kommer i arbejde..
Men hvis min neurolog ville skrive at mine smerter stammer fra mine ar i hjernen så mente han måske jeg var udredt
..og det har hun gjort .. Men min egen sagsbehandler var chokeret efter mødet ..og jeg klagede over måden det var foregået på ,men fik bare en sludder for en sladder..om at tonen altid var god og de altid var velforberedte..og nu venter jeg på 10 uge efter de har fået de nye papirer.[/QUOTE]
Min sagsbehandler og hendes team og team chef har vurderet at jeg ikke kan sendes ud i erhvervs rettede tiltag da der er så mange skånebehov
at det ikke kan lade sig gøre,og at alle muligheder efter beskæftigelses indsats loven er udtømte..det har de skrevet i den forberedende del til rehabiliterende team.
Jeanet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 20:31   #4
Jeanet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jeanet er ny på vejen
Jeg forstår ikke når man vurderer at jeg er for syg til at komme ud i arbejdsprøvning, og alle mine læge lige papirer siger det samme, og at det risikerer at forværre min sclerose, og at både smerteklinikken og min sagsbehandler vurderer at det vil gå ud over de basale ting i hjemmet, hvis jeg skal ud i erhvervs rettede tiltag. At rehabiliterende team så vurdere at jeg nærmest ikke er syg....og tak fordi jegmå være med ..mvh Jeanet
Jeanet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 07:50   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Har du diagnosen sclerose eller er du under mistanke for sclerose ?

Du kan godt have "hvide opladninger - ar " på hjernen påvist ved MR scanning, men du skal fremgå min 5 for at det går under diagnose sclerose.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 08:09   #6
Jeanet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jeanet er ny på vejen
Jeg har fået diagnosen CIS jeg har 4 ar i hjerne stammen fordi de ligger samlet får jeg heller ikke diagnosen. Men min neurolog skriver at hvis jeg bliver stresset og presset så kan det udvikle sig til sclerose..mvh Jeanet

Og fordi mine ar ligger i hjerne stammen og jeg også har fibromyalgien det gør at jeg har stærke nervesmerter i hele kroppen døgnet rundt og kronisk hovedpine , min hud føles som om jeg har blå mærker over det hele, og hvis nogen feks aer mig på armen mærkes det som om jeg har brændt mig ...og jeg kan intet medicin få som kan dæmpe det .,,sover 3 gange om dagen for at kunne holde det ud..fordi mit centralnervesystem bare er totalt smadret ��i
Jeanet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 10:58   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det burde ikke handle om diagnose, men alene din arbejdsevne.

hvis speciallægen fraråder alle tiltag, nu og fremadrettet, bør du således tilkendes førtidspension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 13:30   #8
Jeanet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jeanet er ny på vejen
Jeg gik til mindfullness på smerteklinik en hver fredag i 13 uger 2 timer ...jeg lå på en madras i de 2 timer, jeg blev kørt af en veninde til og fra ..og jeg var alligevel ikke klar smerte mæssigt fredagen efter...så i den periode steg og steg mine smerter og jeg måtte sove flere timer end jeg plejer...og jeg er alene med en 13 årig datter...det var endda knebent at jeg kom med på det hold ,.smerte klinikken vidste godt at det Ville blive hårdt for mig .,og de var endda i tvivl om jeg kunne gennem føre ...jeg sov nærmest 3 dage efter...og jeg lå ned hver eneste gang ..
Jeanet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 13:48   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En meget kærlig ment lille opfordring...

Kære Jeanet.

Husk nu denne opfordring er kærlig ment for at hjælpe dig.

Du bruger alt for mange negative kræfter på at forklare omgivelserne om hvor svær din situation er.

Det kan vi alle forstå, bla fordi vi selv har været i din situation.

Men du skal have en ven, naboen, mælkemanden uanset hvem, bare en du har tillid til og som vil hjælpe dig med den sociale juridiske sag.

Din sag drejer sig kun om DOKUMENTATION og atter DOKUMENTATION.

Det skal du begynde på sammen med en ven, således at din kommunale journal bliver fyldt med de korrekte DOKUMENTATIONER.

Jeg fornemmer, muligvis forkert, at der ikke er overblik i din juridiske sociale sag.

Hvordan reagere du på denne lille kærlige opfordring?

CIS:
https://scleroseforeningen.dk/netraa...cis-sig-til-ms

Men uanset hvad bliver du her på din tråd, fordi der kommer mange spørgsmål op i nærmeste fremtid.

Alene det du tidligere har oplyst:

Det første møde i rehabiliterende team var et mareridt, lægekoordinator pillede lige mine diagnoser fra mig ...at fibromyalgi ikke fandtes og at det var meget normalt at have ar i hjernen ..på trods af min neurologs udtalelser..
Han spurgte efter papirerne fra smerteklinikken...dem havde han ikke læst ...så han mente faktisk ikke jeg var syg så han vil have mig på klinikken for funktionelle lidelser..og så ku jeg få en mentor og en ergoterapeut og så kan jeg lære noget hensigtsmæssigt adfærd og så kommer i arbejde..
Men hvis min neurolog ville skrive at mine smerter stammer fra mine ar i hjernen så mente han måske jeg var udredt
..og det har hun gjort .. Men min egen sagsbehandler var chokeret efter mødet ..og jeg klagede over måden det var foregået på ,men fik bare en sludder for en sladder..om at tonen altid var god og de altid var velforberedte..og nu venter jeg på 10 uge efter de har fået de nye papirer.


... viser at din sag skal køres juridisk korrekt og med fast hånd.

Der skal overblik ind i din sag.


Du nævner videre: "lægekoordinator pillede lige mine diagnoser fra mig "

Var det "Sundhedskoordinatoren" som medlem af Rehabiliteringsteamet fra Regionen? S.U.

Kan du huske præcis hvem og hvor mange medlemmer at Rehabiliteringsteamet der var til stede? S.U.

Er du 100% sikker på, at den omtalte læge IKKE var kommunens lægekonsulent? S.U.

Videre oplyser du: "så han mente faktisk ikke jeg var syg så han vil have mig på klinikken for funktionelle lidelser."

Er du dig bevidst om hvad det er?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30650 som du ikke kan tvinges til at blive tilknyttet

http://www.tagpiskesmaeldalvorligt.dk/122283646

Mange varme hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-12-2014 kl. 14:10.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 13:57   #10
Jeanet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jeanet er ny på vejen
Mit problem er at alt er dokumenteret, alt er samlet ..det hele ligger der , jeg har en dygtig sagsbehandler..men lægekoirdinator i rehabiliterende team tromlede hen over det hele fordi han vil have erklæret at det er psykosomatisk og jeg bare skal tage mig sammen..og resten af rehabiliterende team..åd det råt
Al dokumentation er i orden..hvad gør man så..

Hej ja jeg er bevidst om hvad klinik for funktionelle lidelser er ..og det har jeg tænkt mig at takke pænu NEJ TAK til ..og ja det var regionens læge koordinator og der var en 6 stykker i teamet næste alle fra jobcenteret..

Læge koordinator nærmest hvæste af mig da jeg også gjorde opmærksom på at jeg ikke kunne holde til et 13 ugers forløb så langt væk ...det er der ikke noget der hedder..det kommer du til..i en rigtig nedsættende hård tone som til et barn der bliver irettesat..og han havde ikke læst mine papirer..

Og min hjerne er scannet med et års mellemrum..samme status og jeg har haft det sådan i 3 1/2 år det bliver ikke Anderledes og det er også dokumenteret..
Jeanet er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension