K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2014, 15:12   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg fik foretaget en ergoterapeutisk funktionsevnebeskrivelse og jobcenteret brugte denne istedet for en arbejdsprøvning.

Det foregik ved at ergoterapeuten kom hjem til mig og vi samtalede ca. 1 time om hvordan jeg klarede tingene.
Så skulle jeg lave noget praktisk - redte seng og skrællede kartofler (det skulle bare være noget jeg selv valgte) mens hun kiggede på.

Så skrev hun en lang rapport om bl.a hvordan jeg bevægede mig, hvordan jeg holdt på skrællekniven o.s.v helt ned i mindste detalje.

Til sidste konkluderede hun har hun ikke kunne hjælpe med tiltag som hjælpemidler (vi har selv købt dem jeg har brug for), boligindretning eller andet der ville kunne hjælpe mig i en arbejdssituation samt at hun ikke kunne pege på nogle erhverv hvor hun troede jeg ville kunne opfylde en arbejdsfunktion.

Denne rapport valgte jobcenteret at sidestille med en arbejdsprøvning i deres videre arbejde, så den kan være en god ide at få en sådan lavet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 17:07   #12
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg fik foretaget en ergoterapeutisk funktionsevnebeskrivelse og jobcenteret brugte denne istedet for en arbejdsprøvning.

Det foregik ved at ergoterapeuten kom hjem til mig og vi samtalede ca. 1 time om hvordan jeg klarede tingene.
Så skulle jeg lave noget praktisk - redte seng og skrællede kartofler (det skulle bare være noget jeg selv valgte) mens hun kiggede på.

Så skrev hun en lang rapport om bl.a hvordan jeg bevægede mig, hvordan jeg holdt på skrællekniven o.s.v helt ned i mindste detalje.

Til sidste konkluderede hun har hun ikke kunne hjælpe med tiltag som hjælpemidler (vi har selv købt dem jeg har brug for), boligindretning eller andet der ville kunne hjælpe mig i en arbejdssituation samt at hun ikke kunne pege på nogle erhverv hvor hun troede jeg ville kunne opfylde en arbejdsfunktion.

Denne rapport valgte jobcenteret at sidestille med en arbejdsprøvning i deres videre arbejde, så den kan være en god ide at få en sådan lavet
Jeg har netop fået lavet tilsvarende, en funktionsbeskrivelse som resultat af et samtaleforløb på 5-6 timer. Forløbet blev også kaldt for en skånsom afklaring da diverse læger havde frarådet enhver form for praktik og almindelig arbejdsprøvning.

Ergoperateuten konkluderede, at hun ikke kunne få øje på ressourcer eller behandlingsmuligheder, som kan hjælpe mig tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg håber så bare at rehabiliteringsteamet kommer til samme konklusion og indstiller mig til en førtidspension.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2014, 20:15   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
på ceb i herning har de kun pakke arbejde, de er gode til at se folk an men med dine skånebehov er det helt til grin, mein mands 6 uger blev til et år og nu skal han aligevel i praktik fordi de kun kunne afprøve ham i deres pakke arbejde.

I herning har de også er reva center som nok burde kunne afklarer dig bedre.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 20:38   #14
KDyS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
KDyS er ny på vejen
jeg har lige et ekstra spørgsmål da jeg nu sidder og gennemlæse embedslægens notat.

her står der følgende"11-09-2014
Det fremgår af generel helbredsattest af 04.06.2014, at pgl. døjer med svær iskæmisk
hjertesygdom, og at han er behandlet for dette med ballonudvidelse og indsættelse af
stents mange gange.
Han havde senest en blodprop i hjertet i november 2012. Sidste ultralydsundersøgelse af
hjertet tyder på marginalt nedsat hjertefunktion. Der er normal lungefunktionsundersøgelse.
Han klager imidlertid over åndenød og træthed allerede ved let fysisk aktivitet, således
almindelig gang. Han klager endvidere over nedsat hukommelse, koncentration og
indlæring og over udtrætning. Egen læge vurderer, at arbejdsevnen er varigt nedsat i
svær grad og at ressourceforløb er formålsløst.
Det fremgår, at hjertelidelsen er kompliceret af residiverende depressioner, som er behandlet
medicinsk og psykologisk. På undersøgelsestidspunktet er han imidlertid psykisk
velbefindende.
Det er min vurdering, at så svær en nedsat arbejdsevne som egen læge beskriver, ikke
udelukkende kan forklares med helbredsforholdene, som de fremstår i lægeattesten.
Det kan imidlertid meget vel vise sig, at pgl. i løbet af det temmelige alvorlige hjertesygdomsforløb
har udviklet en vis psykisk skrøbelighed med kognitive forstyrrelser.
Jeg vil derfor foreslå, at der foretages en psykologisk undersøgelse i sagen. Herefter kan
man tage stilling til, om der er grundlag for afklarende foranstaltninger eller umiddelbart
vurdering i Rehabiliteringsteamet."


og her hæfter jeg mig ved linie
"Det er min vurdering, at så svær en nedsat arbejdsevne som egen læge beskriver, ikke udelukkende kan forklares med helbredsforholdene, som de fremstår i lægeattesten."

Må Han godt lave en vurdering ?
KDyS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 22:30   #15
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Lægekonsulenten skal oversætte papirer, men har samtidig også en forpligtigelse til at komme med sin egen vurdering.

Ja det er noget p*s at de skriver sådan noget, men du gør bedst ved at følge lægekonsulentens forslag, og tage imod psykolog samtaler, så du hurtigt kan blive udredt og komme videre.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 23:29   #16
KDyS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
KDyS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Ja det er noget p*s at de skriver sådan noget, men du gør bedst ved at følge lægekonsulentens forslag, og tage imod psykolog samtaler, så du hurtigt kan blive udredt og komme videre.
Har været til en 3 timer lang evaluering/test af en psykolog, og forstår ikke mere end 20 % af hvad der står i den report.

Sidst redigeret af KDyS; 18-12-2014 kl. 23:30. Årsag: rette noget til i teksten
KDyS er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension