K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2014, 15:03   #11
mtd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
mtd er ny på vejen
Nej det har jeg ikke, jeg har slet ikke fået noget på skrift efter jeg er stoppet i praktikken. Nu skal jeg til møde på arbejdspladsen på torsdag, hvor der skal skrives kontrakt og hende der skal med fra kommunen har jeg lige talt med. Hun siger at det kan være de har vurderet, at jeg kun var effektiv i 8 timer ud af de 12 timer, fordi jeg har snakket og gået og hygget mig. Til det sidste møde inden praktikken stoppede slut november, sagde arbejdsgiver at han rigtig gerne ville have mig og de var meget glade for mig, men de havde ikke råd. Der har slet ikke været talt om, at jeg kun var effiktiv i 8 timer.
mtd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 15:16   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Men der må da været lavet en afslutning på praktikken med en rapport til jobcenteret. Hvor din arbejdsevne i praktikken må være beskrevet.

Har du haft akt indsigt siden beslutningen blev truffet?

p.s. Kommer til at tænke på at du skal prøve om du kan få sagsbehandlerens foreslag på skrift. For eksempel det med at du kan gå dig en tur på en time, hvile dig en time etc.

For der er stor forskel på om du skal hvile/gå en tur de 4 timer eller du skal arbejde i de 4 timer fordi du ikke arbejder 100 %. Hvis sagsbehandleren siger du skal gå en tur time 3 du er på arbejde hver dag, kan du jo ligeså godt GÅ hjem

Sidst redigeret af Akvamarin; 16-12-2014 kl. 15:27.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 16:03   #13
mtd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
mtd er ny på vejen
Jeg har lige bedt om aktindsigt, så jeg kan se hvad der står praktik papirerne, sagsbehandleren er dersværre gået syg hjem også har hun også 10 dage til at sende mig dem, så jeg kan ikke nå at få dem inden torsdag. Jeg skal også tale med min fagforening torsdag morgen, så må jeg hører hvad hun siger. Jeg må jo også hører arbejdsgiver, om han har sagt at jeg kun var effiktiv i 8 timer ud af 12 timer.
Det er en god idé at få det på skrift, men det er hun klog nok til ikke at gøre. Det virker som om de ikke rigtig ved, hvad de skal svare mig, når jeg spørg hvordan de har vurderet det.
mtd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 18:43   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mtd Se meddelelser
Jeg har lige bedt om aktindsigt, så jeg kan se hvad der står praktik papirerne, sagsbehandleren er dersværre gået syg hjem også har hun også 10 dage til at sende mig dem, så jeg kan ikke nå at få dem inden torsdag. Jeg skal også tale med min fagforening torsdag morgen, så må jeg hører hvad hun siger. Jeg må jo også hører arbejdsgiver, om han har sagt at jeg kun var effiktiv i 8 timer ud af 12 timer.
Det er en god idé at få det på skrift, men det er hun klog nok til ikke at gøre. Det virker som om de ikke rigtig ved, hvad de skal svare mig, når jeg spørg hvordan de har vurderet det.
Du skal bede jobcenteret om aktindsigt. Du skal ikke bede din sagsbehandler om den, da hun netop kan være syg, holde fri eller ferie).
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 20:28   #15
mtd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
mtd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Du skal bede jobcenteret om aktindsigt. Du skal ikke bede din sagsbehandler om den, da hun netop kan være syg, holde fri eller ferie).
Det gjorde jeg også, men fik at vide at det kunne jeg ikke. Hende jeg talte med sagde, at det kun var min sagsbehandler der kunne gøre det, så hun kunne kun skrive en mail til hende også havde hun pligt til at sende mig det senest 10 dage efter.
mtd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 08:29   #16
auto
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
auto er ny på vejen
mikrofleksjob

Det handler nok om at et mikrofleksjob skal være under ni timer ugentlig effektiv arbejdstid så ydes der refusion fra statskassen
auto er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 11:04   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal klage, hvis kommunen fastholder denne kontrakt.

Du SKAL have din fagforening, med til møde torsdag, da det er af største vigtighed, at regler bliver overholdt, hvilket intet tyder på, til ulempe for dig. IKKE IORDEN!

Hvorhvit kommunen får større refusion eller ej, er sagen uvedkomne, da det jo er SNYD! Den går ikke!

AKTINDSIGTEN skal udleveres PROMTE, således at du sidder med samme viden, som kommunen, INDEN MØDE!
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 14:30   #18
mtd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
mtd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af auto Se meddelelser
Det handler nok om at et mikrofleksjob skal være under ni timer ugentlig effektiv arbejdstid så ydes der refusion fra statskassen
Det tror jeg desværre også, når de bliver ved med at sige, at sådan er det bare og det er det tilbud vi kan give dig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal klage, hvis kommunen fastholder denne kontrakt.

Du SKAL have din fagforening, med til møde torsdag, da det er af største vigtighed, at regler bliver overholdt, hvilket intet tyder på, til ulempe for dig. IKKE IORDEN!

Hvorhvit kommunen får større refusion eller ej, er sagen uvedkomne, da det jo er SNYD! Den går ikke!

AKTINDSIGTEN skal udleveres PROMTE, således at du sidder med samme viden, som kommunen, INDEN MØDE!
Jeg ville også rigtig gerne have min fagforening med, men hende der har styr på fleksjob i min fagforening kommer først torsdag, så jeg kan nå at ringe til hende inden mødet, så må jeg hører hvad hun råder mig til.

Kommunen har desværre 10 dage til at få sendt mig papirerne, men jeg skriver ikke under på noget, før det er i orden. Jeg ved så ikke, hvad der sker, hvis jeg ikke vil skrive under på kontrakten. Jobkonsulenten som skal med i morgen, sagde at beslutningen var taget, så der var ikke noget at gøre.
mtd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 10:07   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du insistere at fagforeningen skal med, skal der findes en til, hvor forforeningen kan deltage. Du skal blot forlange dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2015, 23:49   #20
mtd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
mtd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis du insistere at fagforeningen skal med, skal der findes en til, hvor forforeningen kan deltage. Du skal blot forlange dette.

VH Popiae
Hej igen

Jeg vil lige fortælle, hvordan det gik på mødet, hvor jeg skulle underskrive kontrakten. Der blev ikke underskrevet noget, da hende der kom fra kommunen havde læst mine papirer igennem og hun kunne ikke se nogen steder, at jeg ikke var effektiv i de 12 timer jeg var der om ugen og arbejdspladsen gav mig ret i, at jeg havde været effektiv i alle timerne. Så det er blevet til, at jeg har fået 8 effektive timer om ugen, så jeg er godt tilfreds.

Jeg er nu kommet i den situation, at kommunen har skrevet til mig, at jeg kun har ret til 5 feriedage frem til 30. april 2015, da jeg er startet i fleksjob den 1. januar 2015. Jeg har 15 dage tilbage fra det her ferieår 14/15. Mit spørgsmål er så: må de godt tage 10 dage af mine feriedage, fordi jeg starter i fleksjob fra 1. januar 2015?
mtd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension