K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2014, 21:08   #1
mtd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
mtd er ny på vejen
Mikrofleksjob/ferie

Jeg har også lige fået et mikrofleksjob i 1 år, som starter den 1. januar 2015. Det er helt nyt i min kommune og jeg har fået 12 timer om ugen, men de kan kun give mig løn for 8 timer, så jeg skal gå fra 4 timer om ugen, hvor de siger jeg skal hvile mig. Arbejdsgiver mener så han har fået noget andet at vide, han mener jeg skal arbejde alle 12 timer.
Jeg blev i sin tid visiteret til 16 timer. Jeg var 20 timer på arbejdspladsen, men 4 timer om ugen, hvilede jeg mig og der var behovet der med det antal timer. Jeg har bare ikke det samme behov, når det kun handler om 8 effektive timer om ugen. Er der nogen der ved, hvad mine rettigheder er?
Jeg har også et andet spørgsmål ang. ferie. Har jeg ret til ferie? Jeg har nemlig planlagt ferie fra slut marts til start april, da jeg har 3 ugers ferie tilbage. Kan arbejdspladsen nægte mig ferie selvom det er planlagt?
mtd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 00:17   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv evt at inddrage din fagforening.

Det ser ud til at noget er galt.

Hvis du kan arbejde 12 effektive timer, kan jeg ikke se at du ikke skulle udnytte dette. Du kan vel hvilke hjemme, ligesom du jo ikke har arbejdsevne til mere uanset.

Hvis dit tempo, er langsommere end raske, eller du har brug for indlagte pauser, kan dette dog være forklaringen?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 03-12-2014 kl. 00:19.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 00:24   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal måle din arbejdsintensitet når du får et nyt job....dette skal gøres hver gang man opretter et fleksjob...

Ud fra det du skriver ja så ser det ud til at de har besluttet at du kan arbejde i 12 timer men er kun effektiv i de 8 timer...

Man får kun løn for de effektive timer man kan arbejde...

Hvis du mener at der er en anden aftale....om at du feks skal kunne hvile dig på bestemte tider eller længder....ja så skal du få disse skånebehov ned i din aftale....

Der skal helst ikke være nogen tvivl om tingene når du bliver ansat...så derfor forlang af jobkonsulenten at få alt skrevet ned i aftalen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 00:42   #4
mtd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
mtd er ny på vejen
Mange tak for jeres svar. Jeg har været der i en 6 ugers praktik, hvor jeg arbejdede 3 timer om dagen mandag, tirsdag, onsdag og fredag. Torsdag skulle jeg på kursus. Så jeg har været der 12 timer om ugen, hvor jeg var effektiv i alle timerne. Jeg har ikke haft brug for at gå fra og hvile mig, da jeg kun havde 3 timer om dagen. Jeg har hvilet mig, når jeg kom hjem. Ham jeg snakkede med fra kommunen i dag, mente at jeg kunne gå en tur 1 time hver dag. Jeg tror også jeg lige må tale med min fagforening og hører hvad de siger.
mtd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 09:37   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er IKKE iorden at indlægge tvangspauser, på en time, hver dag, det er der vel heller ikke andre der har?

Lyder mere som at de vil spare på ansættelsen, da det jo er billigere, for dem, med færre timer!
Samtidig ser det godt ud på papir, og er måske en omgåelse af regler for mikrofleks..

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 03-12-2014 kl. 09:40.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 11:54   #6
mtd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
mtd er ny på vejen
Hej igen

Popiae - det tror jeg du har ret i med hensyn til en omgåelse af regler for mikrofleksjob. Jeg har talt med kommunen mange gange nu (sagsbehandleren som har været med til afgørelsen). Hun vil ikke svare mig på, hvordan de er kommet frem til, at jeg kan arbejde 8 effektive timer og 4 timer, hvor jeg skal hvile mig. Jeg har også talt med min fagforening og de siger at kommunen skal fortælle, hvordan de er kommet frem til den afgørelse, men det vil de ikke. De bliver bare ved med at sige, "sådan er det bare" og "det var det der kunne lade sig gøre" Hun siger jeg kan holde frokostpause i den tid, hvor det hedder jeg skal hvile mig. Jeg har bedt om tale med ham der er leder af jobcentret, men han er sygemeldt nu. Han var også med i rebiliteringstemaet og derfor også med til afgørelsen.

Jeg synes det er meget mærkeligt, at de ikke vil svare mig på det. De må jo vide, hvordan de har vurderet det udfra praktikken, hvor jeg arbejdede 12 timer og var effektiv alle 12 timer.
mtd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 12:04   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er jo desværre ikke kun etspørgsmål om i hvor lang tid du arbejder, men også om du når lige så meget i de timer, du arbejder som en såkaldt normaltarbejdende kollega. Skal der fx fremstilles 100 stykker af en eller anden ting og fleksjobberen kan nå 50 stykker på samme tid. Ja så er man jo desværre kun 50 procent effeltiv i forhold til de timer, arbejdsgiveren skal betale for.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 12:22   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Så hvordan gør du det nu?

Jeg formoder du arbejder 4 dage om ugen?

Arbejder du 2 timer og holder pause en time før du går hjem? Eller arbejder en time, pause en time, arbejde en time. Eller hvordan?

Ja undskyld hvis mit spørgsmål er mærkeligt, men jeg prøver at forstå hvordan man overhovedet kan hvile en time i løbet af 3 timer.

Er der et sted på arbejdspladsen du kan gå hen og lægge dig en time?

mvh en nysgerrig Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 12:45   #9
mtd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
mtd er ny på vejen
Det er jeg helt enige i, men her skal arbejdsgiver ikke betale for mig, det gør kommunen, da det er et "mikrofleksjob" som kommunen kalder det. Men da jeg stoppede i praktikken, hed det at jeg var effektiv i de 12 timer jeg var der. Det er det ikke et belastet job, i forhold til hvad jeg kan, at de så vurdere at 4 timer af de 12 timer er til hvile, synes jeg er helt forkert. Men de siger, at det er det der kan lade sig gøre og vil ikke forklare mig, hvordan de er kommet frem til det. Jeg havde 20 timer om ugen i min sidste arbejdsprøvning, hvor jeg var effektiv i 16 timer, jeg hvilede jeg 1 time om dagen i de 4 dage jeg var der. Havde en restitutionsdag hver onsdag.

Jeg skal først starte i det nye år, da mikrofleksjobs er nyt i min kommune. Så jeg ved heller ikke, hvordan de vil have det. Jeg er også meget uforstående overfor hvordan de vil have det. I praktikken var jeg der 3 timer om dagen i 4 dage om ugen, fordi jeg skulle på kursus om torsdagen. Hvis jeg skal nå det jeg lavede i praktikken, så skal jeg være der ca. 3 timer om dagen. Jeg stillet kommunen samme spørgsmål og der har været forskellige svar som: jeg kan gå en tur, spise min frokost (da jeg ikke har betalt frokost) og jeg skal gå fra og hvile mig. Men de har ikke undersøgt om der er muligheder for det plus jeg har sagt, at jeg ikke har behov for det, når det kun handler om 8 timer om ugen. Så hviler jeg mig, når jeg kommer hjem.
mtd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 14:37   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du det på skrift at du var fuld effektiv i de 12 timer du var der i praktik?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension