K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2014, 14:37   #41
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak kære venner.

Jeres svar og omsorg varmer og giver et skub til at gøre noget.

Jeg kan se at arbejdsprøvningen bliver misvisende, hvis jeg fik hjemmehjælp. Men det er vel også urealistisk. Tænk om man blev bevilliget fleksjob med et af skånebehovene sat som "behov for fast hjemmehjælp til rengøring af hjemmet" (når altså man ikke sidder i kørestol eller har andre meget fysiske lidelser der gør man ikke kan gøre rent. Jeg kan forstå hvis man kunne få sådan en bevilling hvis man har et stor fysisk handicap).

Jeg tænker jeg skal ned på at arbejde en dag om ugen. Men så bliver jeg bange for om de så vil bevillige mig fleksjob. Eller kan de så finde på at sætte mig på jobafklaringsforløb eller ressourceforløb? Jeg vil jo bare gerne have fleksjob!!!

De der minifleksjob på under 12 timer, bevilliges de også uden man har været i ressouceforløb?

Akvamarin

Sidst redigeret af Akvamarin; 14-12-2014 kl. 14:40.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2014, 14:44   #42
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
kære Akvamarin

ja du må insistere på at dit timetal bliver sat ned,.

svaret på dit sidste spørgsmål er, ja man kan blive visiteret til minifleks, dvs. under 10 timer om ugen, uden ressurceforløb.

jeg blev visiteret til fleks, 1 time 3 gange om ugen, med massive skånebehov. uden ressurceforløb.

vh og god søndag
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2014, 14:53   #43
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
åh det er godt at høre Sortepigen.

For jeg synes jeg er for gammel til at skulle igennem et ressourceforløb. Er snart 59. Jeg ville jo blive folkepensionist før de er færdig med at forsøge at udvikle min arbejdsevne.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 21:31   #44
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Aktindsigt andenakør

Er der nogen der har prøvet at søge aktindsigt hos andenaktør af referater af de møder man har haft med jobkonsulenter. Mon ikke konsulenten skriver referat af møderne? Eller er det at betragte som interne notater?

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 00:56   #45
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De har fået opgaven af jobcentret, og også alle forpligtelser, heriblandt notatpligt, som du har ret til aktindsigt i.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2014, 23:22   #46
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Afslag på førtidspension 2 dage før jul

Suk, holder de dog ikke juleferie i kommunen.

Jeg har lige modtaget afslag på min ansøgning om førtidspension, søgt på 17.2. Afslaget var forventet, idet rehab teamet indstillede til nej.

Men at det lige skulle komme her 2 dage før jul!!!
Modtaget i e-boks kl 13 i dag. Og 4 uger klagefrist. Min socialrdg i a-kassen er selvfølgelig på ferie til 6. jan.

Suk - det er så den juleferie. Synes jo også det var vildt fint at få 14 dage fri fra praktikken. Men nu ved jeg så, hvad jeg kan bruge den til.

Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2014, 23:54   #47
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Øv håber for dig at din arbejdsprøvning vil vise hvad du kan og ikke kan, således at du ikke længere skal køres rundt i manegen med arbejdsprøvn. efter arbejdsprøvn.

jeg håber for dig at der snart kommer en løsning på din sag som er til gavn for din livskvalitet, og fremtid.

bedste hilsner om en forhåbentlig god jul.
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2014, 10:21   #48
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Jeg tænker jeg skal ned på at arbejde en dag om ugen. Men så bliver jeg bange for om de så vil bevillige mig fleksjob. Eller kan de så finde på at sætte mig på jobafklaringsforløb eller ressourceforløb? Jeg vil jo bare gerne have fleksjob!!!" citat.

Det vigtigste er dit helbred, hvorfor det er vigtigt at det er de rigtige timer og skånebehov i kommer frem til, at du kan klare.

Bagefter må du så evt tage kampen om den rigtige hylde.

Ja, surt med afslag i juletiden. Men tænk på, at du trods alt er tæt på endelig afklaring af din restarbejdsevne, og dermed endelig afklaring.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2014, 23:24   #49
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak Sortepigen og Popiae. Jeg prøver om jeg kan lægge det fra mig her i juledagene og så satse på at arbejdsprøvningen resulterer i en fleksjob bevilling i det nye år.

God jul allesammen
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2015, 19:06   #50
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Klage over afslag på pension?

Tænker I ikke også det er formålsløst at klage over afslag på pension, nu jeg er i et afklaringsforløb med virksomhedspraktik og det indtil videre ser ud til at jeg kan være på arbejde 3 timer to gange om ugen - altså 6 timer om ugen/effektivt omkring 4 timer vil jeg tro.

Jeg orker næsten ikke bruge kræfter på at skrive en klage over afslaget.

vh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension