K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2014, 07:32   #31
Lonnie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Lonnie er ny på vejen
Hej Reika
Jeg henvendte mig selv til kommunen i januar, og gjorde dem opmærksom på, at min pension skulle følges op.
Derefter indhentede min sagsbehandler lægelige oplysninger. Kort tid efter fik jeg en ny sagsbehandler, som ingen viden havde om pension med kontrol.
Jeg blev virkelig behandlet dårligt, og hun kunne slet ikke sige noget om, hvad der skulle ske eller hvordan forløbet ville blive.
Desuden tog jeg kontakt til DUKH, og det kan jeg anbefale.
Jeg har haft en bisidder som har deltaget ved møder og været i dialog med kommunen på både telefon og mail.
Dette har været guld værd, så jeg vil klart anbefale, at du har en til at hjælpe.
De bedste hilsener
Lonnie
Lonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 01:49   #32
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Lonnie, først STORT TILLYKKE!! Hvor er jeg bare misundelig ;-)

Jeg har også kontrol i min sag 1/3-16 er allerede nu et nervevrag, sover faktisk ikke lige nu pga tankerne vælter rundt i min hjerne :'(

Var det DUKH du havde med som bisidder?

Ved du om det er LÆ265 kommunen beder om? Lægen kender mig nemlig ikke, da min egen læge lige er gået på pension, har lige været ved hende, hvor hun notere, at jeg er forværret... Jeg bliver selvfølgelig i samme lægehus, men lægehuset vil i fremtiden kun have turnus læger tilknyttet, dvs en læge er der i 6 mdr, dvs det er umuligt at få et forhold til en :-/ Tør ikke at skifte lægehus, der personalet i det mindste kender mig.. Har så ondt i maven over min egen situation...,

Jeg kan jo ikke bede kommunen om at kigge på min sag nu, et år før min kontrol? Og tør jeg det, hvis jeg nu skulle miste et år, hvis de sender mig i et andet forløb :'(

På forhånd tak :-)
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2014, 19:59   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal ikke selv bede dem om at tage sagen [email protected] ventetiden er rigtig svær...så lad dem selv starte sagen op...

Selvom det er en helt ny læge du har...ja så har du ikke noget at være bange for....

Lægen...selv en helt ny læge...vil jo ikke kunne skrive at alt er forbedret....hvis der ikke er sket noget til den side..

Der skal jo være sket noget ang dit helbred før de kan skrive at det er forbedret...

Du vil ikke blive sendt i noget "forløb" medmindre dit helbred er blevet "væsentligt" forbedret....og da der ikke er sket nogen forbedring ja så vil du ikke komme i noget forløb..

Det hele står og falder med om ens helbred er blevet "væsentligt" forbedret...og hvis det ikke er blevet det ja så har man ikke noget at bekymre sig for....

Hellere ikke selv om der er kommet nye regler og love...de tæller ikke for dig...som har fået en pension på de gamle regler..

Ved godt at vi herinde nok ikke rigtig kan berolige dig....jeg håber bare ikke at dit helbred lider yderlig overlast pga den kontrol og din bekymring ...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 00:43   #34
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Mener du så ikke at jeg løbende skal indsende alle de læge papir som jeg har. Jeg håber ikke jeg får brug for, at gå til min nye læge, da vi har styr på medicin delen (er lige afsluttet i give smerteklinik. Skal om 4 mdr op og have den endelige test ved min neuropsykolog, bare for at være på forkant.... Så jeg føler at jeg er godt nok med. Skulle kommunen sætte sig på bagen, tager min neupsykpsykolog med mig til mødet på kommunen, var han også for 4 år siden, da jeg fik kontrol, pga jeg var under de 40 år. Min neuropsykolog, forventer tilbage gang. Tænk jeg glæder mig til at blive 40.. Tror du jeg skal deltage, eller bliver det uden mig.
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 02:28   #35
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg indsendte ikke nogen papirer og jeg besøgte ikke min læge mere....imens jeg ventede..

Det eneste du skal når de går igang med din kontrol....det er til et møde med en sagsbehandler...i mit tilfælde var det på jobcenteret.....hvor du skal give dem lov til at indhente lægepapirer og så skal din "ressourceprofil" lige opdateres...

De spørger bare om hvad der er sket siden sidst og om man har fået det bedre...

Jeg har endda hørt om folk der ikke skulle til det møde på kommunen....hvor de bare fik tilsendt en formular de skulle skrive under på så kommunen kunne indhente de lægelige papirer..

Det er alt der skal ske...

Når de så får indhentet læge papirer så vil lægekonsulenten lige kigge på dem og når de ser at du ikke har fået det væsentligt bedre ja så vil de lade dig blive på pension..

Så lad helt være med at tænke på kommunen eller sende dem noget...

Lad dem selv reagere når det er tid...

Undskylder lige for hijacking af tråden..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 05:54   #36
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Du får det til at lyde som det "nemmeste" i verden :-) og det giver mig da et lille håb ;-)

Ærligt, har du slet ikke hørt om nogen hvor det IKKE er gået så let? Jeg frygter jo erhvervsafklaring igen, resurceforløb osv..,, |mad| min forsikring er nemlig så smart, de har også valgt, at tjekke mit heldbred lige den mdr hvor jeg har kontrol, nok ikke tilfældidigt... Men som jeg har kunne læse i din sag Web, så trak din sag jo ud et år :-/ bare den tanke ville jo stresse mig helt vildt.. Min sag skal op 1/3-16, jeg har tænkt mig at ringe 1/1-16 - eller ville det være et dumt træk?hellere kende fremtiden, end at gå og være bange... Dine/jeres beroligende ord hjælper meget <3 TAK!
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 07:12   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen hvad skal jeg sige....det var nemt...ud over den lange ventetid...

Jeg havde samme bekymringer som du har...skal man afprøves...lægeundersøgelser....nye regler osv osv...

Jeps min sag trak ud i et år...og ja det var ikke den bedste tid jeg har haft...men det var pga ventetiden...og ikke andet...

Men det var ene og alene pga lægekonsulenten som åbenbart ikke mente at det var så vigtigt at få læst mine papirer....jeg var jo allerede på pension...

Så var der selvfølgelig også sommerferie....min sag skulle også tages op d. 1/3...så det passede jo lige med at efter jeg havde været oppe og få opdateret min ressourceprofil og de var ved at indhente lægepapirer ja så var det sommer...

Men så snart lægekonsulenten havde skrevet tilbage til min sagsbehandler...ja så gik der ikke så lang tid før jeg fik et brev om at jeg ville forsætte på pension og den var uden fremtidig kontrol...

Men det eneste jeg selv skulle gøre eller var med til...ja det var det møde på jobcenteret med en sagsbehandler...og det tog ca 20 minutter....selv ventetiden inden jeg kom ind til mødet var længere...

Det at du er bange for diverse afprøvninger osv....jamen så længe dit helbred ikke er blevet....væsentligt....bedre....ja så lever du jo stadig op til de krav til pension....de krav der var på det tidspunkt da du fik pensionen...

Du kommer ikke ind under alt muligt andet...og skal afprøves først osv...

Den eneste måde hvor på du kan komme i den situation hvor de vil afprøve dig....ja det er vis dit helbred er blevet...væsentligt forbedret...

Nej jeg har ikke hørt om nogle hvor det ikke er gået så let....eller som har skulle afprøves osv

Jeg har hørt om nogle....herunder også mig selv....hvor man har fået en masse vrøvl at vide lige inden man skulle igennem den kontrol...plus der har været noget ventetid...

Der findes desværre mange sagsbehandlere som ikke rigtig ved hvordan det foregår...sådan en kontrol....og de kan sagtens finde på at sige at man både skal afprøves og til nye lægeundersøgelser osv....altså mere eller mindre de samme ting som folk der ikke har pension skal igennem..

Men det passer ikke...sådan foregår det ikke....du skal skrive under på at de har lov til at indhente en status hos din læge....og så skal din ressourceprofil opdateres....og er dit helbred ikke blevet væsentligt forbedret eller du er kommet tættere på arbejdsmarked siden du fik pensionen...ja så skal du ikke mere i den sag....

Vi er nogle stykker herinde som har været igennem det og som ved hvordan det foregår...plus jeg har hørt om nogle stykker som ikke er herinde som også har været igennem det...og det har været nogenlunde ens for alle....

Nogle har haft lidt mere ventetid end andre...

Det skal så siges at alle også har fået det værre eller har haft det på samme måde som da de fik pensionen....der er ikke nogen af dem jeg har hørt om som havde fået det meget bedre...

Om du skal ringe når det er tid til kontrollen ...tja jeg ville ikke gøre det...for uanset hvad du gør...ja så laver de den kontrol når de har tid til det....om det så bliver i den måned eller måneden efter...de ændre ikke noget bare fordi du er utålmodig...så det kan næppe svare sig at ringe til dem...

Du tænker feks også på ressourceforløb....jamen du er jo på pension...og før du kan komme i et ressourceforløb....ja så skal du selv bede om det...eller også skal de direkte frakende dig din pension....og tro mig...det sker ikke...medmindre du har fået det meget meget bedre..

Det at du har en kontrol på din pension....ja det er ikke det samme som om at du kun har pensionen til d. 1/3-2-16...

Den pension du har...den er fast...lige som alle andres...

Det er ikke en midlertidig pension...for det er der ikke noget der hedder...

Den skal bare kontrolleres for at se om du nu skulle have fået det bedre....og har du ikke det...tja så forsætter du videre på din pension...

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det....har selv været der....og uanset hvad jeg og andre siger...ja så vil det nok ikke kunne berolige dig fuldt ud....

Og jeg vil ikke lyve....ventetiden er noget lort...for at sige det lige ud...

Det eneste man kan gøre ja det er at blive ved med at sige til en selv at så længe man ikke har fået det bedre ja så længe kan de ikke frakende ens pension...

Du kan også forsøge at skimme hele internettet igennem for at se om du i det hele taget kan finde...bare en enkelt...der har prøvet at få taget sin pension fra sig i sådan en kontrol....

Jeg har ikke kunne finde sådan et tilfælde...men forsøg endelig selv selv at finde det...

Nåå vi må hellere lade være med at bruge @Lonnie`s tråd mere...er der mere så skriv evt i din egen tråd...

Det kan være at du @Picasso lige skal trække det spørgsmål du havde til Lonnie frem igen så hun ikke overser det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 08:19   #38
Lonnie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Lonnie er ny på vejen
Hej Picasso.
Nej, det var ikke DUKH, jeg havde som bisidder, men jeg rådførte mig med dem.
Jeg vil sige til dig, at det Web skriver er helt rigtigt, og det værste er uvisheden og ventetiden.. Jeg har også hentet hjælp og information hos Web
Det var en frygtelig tid for mig, og jeg blev faktisk mere syg..
Du kan også risikere som Web skriver, at få masse vrøvl at vide på Jobcentret, det gjorde jeg.
Min sagsbehandler mente nemlig at en kontroldato var ensbetydende med udløbsdato, og det er ikke rigtigt.
Du er velkommen til at skrive en PB, hvis du har brug for det
Lonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2014, 02:17   #39
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
1000 tak Web og Lonnie, har slet ingen ord for den store hjælpe I har givet mig, af hjertet tak
Har lige et sidste spørgsmål. Min egen læge gennem 20 år går på pension, pokkers.. De har ikke kunne sælge hendes praksis, så der kommer nye læger hver 6 mdr. Jeg har lige fået en kopi af den sidste status attest min læge har skrevet, der står kort og godt, at jeg er blevet forværret, og har yderlig fået diagnosen svær fibromyalgi.
Min tanke er nu, og jeg for alt i verden ikke skal lade være med at søge læge, så når kommunen spørger efter nye papir, kan den nye læge se, hov Birgitte har fået det værre. Til april skal jeg omkring min hjernelæge, for at få en ny test, den viser også forværring er lægen bange for.., behøver vel ikke flere læge besøg, jeg fejler jo det samme, får medicin via personalet.., vil helt ikke møde en ny læge som laver "rod, tænk hvis han pludselig finder på, st jeg er rask :-/" Det her blevet lidt rodet, håber I forstår... Der kommer 3 nye læger før min sag skal op, bare ikke ok �� men finder kommunen det mærkeligt, at jeg ikke har været til læge i et år... Har jo helt styr på medicin, er lige afsluttet i give..

Undskyld mit rodede svar, min hjerne er ved at gå i selv sving �� tænker ikke på andet, det næste år skal bare overleves... På forhånd 1000 tak <3
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2014, 05:27   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det finder kommunen bestemt ikke mærkeligt...at man ikke render til læge hele tiden...

Personligt kommer jeg helst ikke hos min læge....jeg mener...hvorfor skulle jeg...

Man går jo ikke op til sin læge for at fortælle at man feks har ondt i sin ryg...når lægen jo udmærket godt ved dette...

Man kommer der som regel kun hvis der er nyt eller noget andet galt...

Ang det med at besøge nye læger....

Nu er det jo ikke sådan at de bare sådan lige uden videre kan gå ind og sige at man er helt rask....

De skal trods alt have noget der viser dette...før de kan sige sådan...

Så du har ikke noget at bekymre dig om....specielt ikke hvis der er kommet flere diagnoser siden du fik din førtidspension....

Fandt lige en afgørelse om frakendelse af førtidspensioner....hvor du skal specielt lægge mærke til dette..

Citat:
Det er en betingelse for at frakende førtidspensionen, at pensionisten mod forventning er blevet i stand til at arbejde i større omfang end forudsat ved tilkendelsen af førtidspension, og at pensionisten gennem en længere periode har vist, at arbejdsevnen er blevet forbedret.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160610
Som du kan se så skal din arbejdsevne være større end den var da du fik din pension....før de kan frakende den....også ved en kontrol...

Da de gav dig din pension...ja der har de gjort op at du ikke har den nødvendige arbejdsevne og at du var berettiget til en pension...

De har de gjort ud fra sådan som du havde det dengang.....

Det betyder at hvis du ikke har fået det væsentligt bedre eller der ligefrem er sket yderlige ting ved dit helbred....ja så er du stadig berettiget til førtidspension.....lige som du var da de gav dig den...

Så ang det med at gå til læge eller ej....

Der skal du gøre som du mener du har behov for det....synes du at du har behov for at besøge lægen jamen så gør det...

Men hvis der ikke er noget for dig at besøge lægen for....ja så skal du lade være...

Uanset om du kommer hos lægen eller ej....ja så ændre det jo ikke på dit helbred....og dine lægelige papirer...

Lad os sige at du slet ikke besøger lægen og denne læge slet ikke kender dig...når det er tid til kontrollen....

Ja hvad vil der så ske....lægen vil blive nødt til at skrive at der ikke er nogen forandringer....eller at der er forandringer til det værre...

Så besøg lægen hvis du har brug for det og ellers lader du bare være...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension