K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2014, 10:53   #21
Reika
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
Reika er ny på vejen
Hej Lonnie

Du skal IKKE revurderes efter den nye reform og loven på dette område er efter min mening meget klar og i øvrigt stadfæstet af Ankestyrelsen flere gange.

Hovedreglen er nemlig at en førtidspension er en varig ydelse og derfor ikke kan frakendes igen. Du fik jo netop din førtidspension fordi det blev vurderet at din arbejdsevne lægeligt set er varigt nedsat.

På den anden side kan pensionen frakendes hvis der er sket en væsentlig bedring af din arbejdsevne så du vedvarende kan blive selvforsørgende.

Hvis du ikke har fået det bedre siden tilkendelsen og din læge direkte fraråder aktivering skal du genvurderes ud fra dette.

Dette er absolut IKKE et spørgsmål om ny eller gammel lovgivning men derimod udelukkende et spørgsmål omkring hvordan du har det nu i forhold til hvordan du havde det da du fik tilkendt din pension.

Det drejer sig altså om dig og din nuværende arbejdsevne og IKKE om tolkning af ny eller gammel lovgivning.

http://advocare.dk/afgorelser-om-fortidspension/
Reika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2014, 17:47   #22
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Jeg fik pension med kontrol, den udløb i oktober 2013 - min psykriater, skrev at han mente at jeg havde fået en "hjerneskade" efter længerevarende stress, og der for blev jeg henvist til endnu en udredning, hos en neuropsygolog i Holstebro, jeg har været igennem mange tests og undersøgelser siden 2006, hvor jeg blev syg, men den sidste var den værste og det værste jeg nogenside har oplevet. Jeg var sikker på at jeg skulle ud i endnu en masse arbejdprøvningser og undersøgelser, men til min store overraskelse og lettelse fik jeg tilkendt permanent pension. Nero psykologen jeg var ved, gik klart ind for Term og FFL, og hans udtagelse og undersøgelse var direkte krænkende og den har i dag givet mig, endnu mere paranoia, og mistænksom hed i min dagligdag. Jeg ved ikke om det kom med i overvejelserne, at jeg lige op til afgørelsen, og efter den ubehagelig undersøgelse, fik en ansigts lammelse, som de ikke kunne finde nogen årsg til ud over, at jeg var umenneskelig stresset i den periode hvor det hele skulle tages på til revision.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 15:49   #23
Lonnie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Lonnie er ny på vejen
Kære alle på K10
Jeg vil blot informere jer om, at min sag endelig er færdigbehandlet.
Min førtidspension er blevet gjort permanent efter indstilling fra rehabiliteringsteamet, og jeg blev ikke indkaldt til mødet med teamet.
Jeg vil gerne sige en særlig tak til Webmaster, Phhmw og Helenekr.
Det har været en meget opslidende og hård ventetid, som rent faktisk har forværret min tilstand.
Jeg kan faktisk ikke helt forstå, at den endelig er slut...
De bedste hilsener
Lonnie
Lonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 16:44   #24
MARKORSK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 14
Styrke: 12
MARKORSK er ny på vejen
hejsa,

Hejsa Lonnie Og Tillykke. hvis du sød og har tid samt lyst må du meget gerne fortælle mere om dit forløb, og besvare mig tidligere spørgsmål tak
MARKORSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 16:49   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig tillykke..

Kære Lonnie

Nu skal du til, at lære at være en førtidspensionist, med rank ryg og en indstilling, at du er en medborger med samme rettigheder som alle andre raske og retten til at modtage din løn fra det offentlige (det er mig og alle de andre, som mener vi skal bibeholde vores solidariske samfund )

Nu skal du forme dit liv, som de muligheder, nu giver dig.

Alle de ressourcer du har brugt på sagen, skal du nu erstatte med nogle positive tanker og planer.

Da du er ung, skal du tilmelde dig SUPP, uanset hvad alle andre råder dig til. Udover det skal du tænke pensionsopsparing ved siden af.

Ifølge lovgivningen, skal kommunen uopfordret tilbyde dig SUPP, men ellers mind dem om det.

https://www.borger.dk/Sider/Supplere...dspension.aspx

Håber du fremover vil dukke op på k10 og dele ud af dine erfaringer, en gang imellem.

Held og lykke

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 16:56   #26
Lonnie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Lonnie er ny på vejen
Hej Markorsk
Ja, jeg modtog pension i hele perioden frem til afgørelsen.
Min sag blev forelagt for teamet, som anbefalede permanent førtidspension, og det besluttede pensionsudvalget at efterkomme.
Det værste har været ventetiden og angsten for hvad kommunen ville udsætte mig for.
Min pension med kontrol var bevilliget til 1. februar 2014, så de har virkelig trukket min sag i langdrag, samtidig har jeg haft en sagsbehandler som absolut ingen viden havde om, hvordan min sag skulle behandles, og hun har været utrolig arrogant over for mig i hele forløbet. Gudskelov er det slut nu.

Hej Phhmw
Tak for endnu en tilbagemelding fra dig:-)
Jeg har siden 2011 været tilmeldt SUPP og forbliver det fremover.
Desuden har jeg en privattegnet pensionsordning med præmiefritagelse, så det er der styr på.
Jeg vil selvfølgelig stadig være herinde ind imellem, men de sidste par uger har været temmelig hårde for mig.
Mange hilsener
Lonnie
Lonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2014, 16:27   #27
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Tillykke Lonnie med afslutningen på din førtidspensionssag
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2014, 16:29   #28
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Tillykke og tak for tilbagemeldingen.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2014, 17:31   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps det er virkelig hårdt at gå og vente....specielt fordi man ikke aner hvad de vil gøre...


I min egen sag trak de tiden lidt over et år før jeg fik at vide at jeg kunne ånde lettet op..

Men det er dejligt at det er overstået for dig...

Nu skal det lige gå op for dig og det kan tage tid...

Jeg kan anbefale dig at have det stykke papir hvor du er bevilget permanent pension i nærheden....sådan at du kan hive det frem og kigge på det med jævne mellemrum...

Det er en rigtig underlig følelse at alt pludselig stopper....ikke mere kommune....ikke mere kamp...

Så kig på din tilkendelse og nyd det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2014, 23:37   #30
Reika
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
Reika er ny på vejen
Hej Lonnie

Tillykke med afgørelsen

Jeg har selv kontrol på min pension 01. marts 2016 og det stresser mig allerede nu.

Det hjælper dog at læse om alle i andre som har været turen igennem, så du skal have tak for den fine tilbagemelding på din sag.

Jeg har et enkelt spørgsmål: Hvornår hørte du første gang fra kommunen angående din revurdering. Var det efter den 1. februar 2014 eller tog de allerede sagen op igen inden denne dato?
Reika er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension