K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2013, 12:15   #1
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Kontanthjælp og §34 særlig støtte

Har en veninde som har været på kontanthjælp i 18 måneder. Forleden spurgte jeg hende hvad hun fik ekstra i særlig boligstøtte §34.

Det fik hun intet af, og havde aldrig hørt om den.

Jeg sagde at hun skulle gå på kommunen og spørge hvorfor hun ikke fik det, da det jo skulle have været behandlet da hun for 18 måneder siden fik sin sag om kontanthjælp behandlet.

Hun gik der ind, og joooo - hun var da berettiget til at modtage §34, og de ville give hende det med 3 måneders tilbagevirkende kraft.

Skal hun virkelig affinde sig med det? nogen som ved det?
__________________
Førtidspensionist pr. 1. august 2011
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 12:27   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det bør hun bestemt ikke finde sig....når det er sagt så ved jeg ikke om hun kan få mere...

Men kommunerne har altså vejledningspligt....og de burde have vejledt hende i at hun kunne få den §34...da hun startede på kontanthjælp..

Hun bør få det skriftligt at hun kun kan få for 3 måneder og så bør hun klage over det...

Det er noget svineri når de ikke opfylder deres vejledningspligt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 12:37   #3
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Ja, jeg synes også det er under alt kritik - efter min mening bør hun få med tilbagevirkende kraft fra hun begyndte på kontanthjælpen, da det jo er dem der har lavet fejlen. Der skal helt sikkert klages over det
__________________
Førtidspensionist pr. 1. august 2011
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 12:38   #4
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Sådan er der desværre mange der oplever det, men jeg vil sige at hun er MEGET heldig at hun kan få det med tilbagevirkende kraft... OVENI at de IKKE trækker hende i hendes kontanthjælp.
Der findes forskellige afgørelser, hvor personer har fået det med tilbagevirkende kraft og kommunen har frataget dem kontanthjælp i den periode som udbetalingen svarer til... Så jeg tror at hun skal være taknemmelig for den vejledning hun har fået.

Jeg selv kæmper med min kommunen om netop det samme, de er så bare helt omvendte, og vil ikke stå ved at de ikke har overholdt deres vejledningspligt.

Og ellers kan hun jo klage over afgørelsen, men kommunen kan så desværre fratage hendes kontanthjælp, hvis det er de skal udbetale for alle 18 måneder...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 12:56   #5
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
De kan jo ikke fratage hende kontanthjælpen hvis hun skulle få med tilbagevirkende kraft, det er jo penge hun skulle have haft udbetalt sammen med kontanthælpen fra da 1. Den tror jeg ikke holder i byretten.....
__________________
Førtidspensionist pr. 1. august 2011
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 13:03   #6
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
De kan jo ikke fratage hende kontanthjælpen hvis hun skulle få med tilbagevirkende kraft, det er jo penge hun skulle have haft udbetalt sammen med kontanthælpen fra da 1. Den tror jeg ikke holder i byretten.....
Desværre jo... Og desværre virker denne side så dårligt for tiden, at jeg ikke kan linke til de efterhåneden mange tråde, der har været herinde om netop dette emne.
I min verden giver det absolut ingen mening, men desværre er der et ''hul'' i lovgivningen på dette område - jeg selv stod og skulle vælge mellem at anke sagen, eller lade være med at gøre noget som helst, fordi muligheden for at kommunen fragager kontanthjælpen er der.

Min kommunen burde tilbagebetale mig for 4 år...

http://www.denmarkonline.dk/1/2013-3...ontanthjaelpen
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 15:28   #7
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
De kan jo ikke fratage hende kontanthjælpen hvis hun skulle få med tilbagevirkende kraft, det er jo penge hun skulle have haft udbetalt sammen med kontanthælpen fra da 1. Den tror jeg ikke holder i byretten.....
Jo desværre. Men jeg så et interview med ministeren, der sagde at de lovgivningsmæssig arbejdede på at lukke hullet.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 14:06   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kan blive svært at bevise, at kommunen ikke har orienteret om det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 22:05   #9
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
NEJ, Stampe - det bliver overhovedet ikke svært, for det står der nemlig i lovgivningen at de skal gøre når de får en kontanthælpssag ind på bordet. Der skal de kigge på om man er berettiget til §34.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. august 2011
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2013, 05:10   #10
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
har lige hørt om 1 der har fået 3 år tilbage så det er med tilbagevirkene kraft
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 34 særlig støtte Tænkeren Alt det andet 13 21-02-2013 11:00
særlig støtte §34 og samlever widowmaker Alt det andet 1 09-04-2012 21:31
HJÆLP MIG... Ang Særlig støtte på kontanthjælp ????? Valde68 Alt det andet 4 22-08-2011 01:01
§34 særlig støtte nille60 Alt det andet 24 27-02-2010 21:32
særlig støtte § 34 Marolle Alt det andet 3 26-06-2009 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension