K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2014, 13:14   #11
ice1505
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
ice1505 er ny på vejen
Tak alle for svar,

1. Min kone fik medhold fra ankenævnet om at kommunen ikke måtte smide hende af sygedagpenge.


2. Jeg tror at grunden til at hele beløbet blev betalt er at det idag er 2 forskellige sektioner , i den ene hjørne sidder kommunen og det andet hjørne Udbetaling Denmark, og vi ved jo alle at det er yderst sjældent at instanser i denmark snakker med hinanden medmindre nogen skylder penge til staten.


3. Heldigvis kan kommunen ikke røre hendes ydelser da hun fra den 23 december får reguler barselsdagpenge som kommer fra Udbetaling Denmark og ikke kommunen, og vi har fået at vide at de ikke kan røre min førtidspension , om det holder kender jeg ikke endnu.

4. Nu er jeg så MEGA heldig at jeg har en familie medlem som har sagt at hvis det bliver nødvendigt så prøver hun at forhandle med kommunen om beløbet og uanset om hun får held med det så betaler hun efterbetalingen for at vi kan starte på frisk når det kommer til økonomien " det skal siges at hun havde ingen idé om vores private gæld, ellers havde hun også hjulpet der ", og så kan vi betale ligeså stille af til hende.

5. Jeg er KLAR over at man ikke skal have dobbeltforsørgelse når det kommer til det offentlige., men jeg mener bare at når det er således at min kone kæmper en kamp for sin sag så kan det ikke passe at når hun vinder sagen så får hun ikke en KRONE for det her og nu da kommunen kræver et beløb der er større end det hun er blevet tildelt hvis i forstår mig ret og det så senere kommer lidt tilbage fra Skat.

efter min mening er der noget råddent i denmark :-)


6. Peter, sagen er således med hendes SB at hun hos kommunens sygedagpengekontor fik DIREKTE og næsten ORDRET at vide at enten fik vi baby eller sygedagpenge. Og ja det med tvang kom også op da jeg ikke er nogen nybegynder når det kommer til medicinsk behandling og snak med kommunen.

Det var også en del af hele forløbet fra fagforeningen at de ikke kunne påtvinge behandling men vores kommune er en af de sværeste at spille bold med i DK for de er så blæste i hovedet. Har ikke gjort mig helt klar over reglerne endnu her på forum , derfor nævner jeg ikke hvilken kommune det er.

Men sagen blev kørt igennen fagforeningen , derefter anket og der fik vi så medhold som sagt.

Håber det er nok oplysninger ellers kan du sende en pb med mail jeg kan sende til.

Mvh

Kristian
ice1505 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 13:22   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
TAK

Kære ice1505

Det er hvad jeg i første omgang kan bruge.

Jeg vender tilbage hvis det bliver nødvendigt.

Min baggrund er min interesse for tvang i behandlingen og har været med ind over i forbuddet i en forsøgsperiode.

Du kan læse alt om de nuværende regler samt at Ankestyrelsen siger et og Beskæftigelsesministeren noget andet.

"Danmark mit fædreland..." tvang i behandlingen.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Hvor jeg mangler svar på 7 spørgsmål fra beskæftigelsesministeren.

Stor tak, for hjælpen

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 13:53   #13
ice1505
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
ice1505 er ny på vejen
Det var så lidt Peter.,

Jeg skal nok hjælpe alt jeg kan hvis det bliver nødvendigt..

Jeg oplevede desværre selv den situation at jeg kom hertil fra Island i april 1996.

Der endte jeg med at komme på arbejde i dengang det vestjyske slagteri i hurup thy., hvor jeg i december 1996 kommer til skade i ryggen hvor jeg faldt grundet dårlig rengøring " fedt på gulvet " men da jeg ikke kunne sproget 100 procent på daværende tidspunkt kunne jeg ikke forklare ordenligt hvor mine smerte kom fra, derfor blev det til at jeg fortalte at jeg havde ondt i mine hofter hvor mine smerter stammede fra lænden.

Men da jeg var ung og stærk :-) så kunne det jo ikke passe at jeg havde ondt, derfor gik der indtil 2005 inden jeg fik en MR scanning selvom jeg utallige gange havde bedt om det inden og de fandt skam også denmarks største diskus prolaps.

Uden pjat, omtalte prolaps sidder stadigvæk i et lille glas sammen med formaldehyd for at kunne bruges i undervisning af kiruger :-)

Men desværre kørte jeg sag uden held i mange år og fik aldrig erstatning selvom det var en arbejdsulykke.

Så tro mig, min tiltro til denmarks kommuner og retssystem er ikke stor, og derfor yder jeg personligt hjælp til dem som har behøv for det og har gjort i mange år nu.

Jeg mener at mange forskellige såkaldte regler og love burde afskaffes og nogle ændres.

Lad os håbe at på et tidspunkt i fremtiden der ikke bliver behov for sådan et forum som k10 , men tvivler stærkt desværre ;-)
ice1505 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 14:20   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Husk nu at tale med skat..

Hvis de har trukket 40 % af sygedagpengene inden de udbetalte, og der kræves fuld brutto kontanthjælp tilbage, så har hun slet ikke udnyttet sit skattefradrag i den dobbeltperiode, derfor har hun skattepenge tilgode.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2014, 14:38   #15
ice1505
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
ice1505 er ny på vejen
Ja det er fuldstændig rigtig... Det kigger jeg lige på Pip..
takker
ice1505 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2014, 16:12   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad endte truslen om tvang...

Kære ice1505

..... med?

Her tænker jeg på din oplysning :

"Til mødet får vi at vi at vide at hvis min kone vælger at blive gravid så bliver hun smidt af sygedagpenge idet at hun forhaler sin medicinske behandling grundet at den hun får om aftenen til at sove på, må hun ikke tage da den kan give fosterskader"

Hvad skete der efterfølgende?

Har du noget på skrift? S.U.

Jeg oplyser at tvang i behandlingen er stoppet i en forsøgsperiode, men må desværre sige, at det ikke er korrekt.

Læs følgende tråd der handler om tvang.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=318924#post318924 #209

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension