K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2010, 22:14   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Trold,

Så det er måske ikke så smart at maile en sådan begæring direkte til ens sagsbehandler eller hvad ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 22:42   #32
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det ved jeg faktisk ikke, men jeg har altid selv gjort det at jeg har afleveret den ved skranken, for det første fordi at jeg så får en kvitt. på at den er afleveret, og hvornår, og fordi at det ikke er sagsbehandleren der "laver" aktindsigten, men dem der passer receptionen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 03:28   #33
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg har selv bare brugt mails, til aktindsigt, jeg har indstillet min outlook, til at få kvitering, ved at den er modtaget, og når den bliver læst, samtidig sender jeg et kopi til mig selv, så man kan se den kommer frem.

De skal reagere på mail, på samme måde som et alm. brev.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 11:57   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Morw,

Jeg tror også jeg vil sende det pr. mail, sendte du anmodningen direkte til din sagsbehandler?.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 13:07   #35
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej EE

Du har brugt noget tid på mig og få mig "op at starthullerne" og igang med min sagsbehandler, med rykkere, hvordan jeg skulle formulere mig, være lidt mere "hård". Og så læser jeg bare her, om det sødeste væsen . Hvor jeg bare synes du er skøn .

Det er altid nemmere, at rådgive andre synes jeg. Jeg ved jo nu, at min sagsbehandler ikke reagerer, hvis ikke der er en eller an den konsekvens. Det kan være kvittering, lederen på cc, fagforeningen skal have en kopi eller med navn og så på kommunen med det og kvittering på. Så det kommer vel an på sagsbehandleren.

Hvis det er agtindsigt, er der også en frist. Jeg har brugt den skabelon, der ligger her på sitet og der gik 2 dage, så havde jeg den i posten.

Men som du måske husker, så ligger det mig meget på sinde, at have et godt forhold til min sagsbehandler , så jeg ville begynde med den "bløde" version først. Jeg har sendt direkte til min sagsbehandler.

Knuz Cillenolle
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 14:41   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
He, he, ja jeg er da et sødt væsen . Jeg skal faktisk nogle gange passe på ikke at virke for hård, men sådan er vi jo nogle der er

Tak fordi du gad læse min tråd Cillenolle . Jeg går jo meget op i hvordan jeg formulere mig og håndtere min sag, så jeg ikke virker for hård og overskuds agtig over for min sagsbehandler. Det nager mig dog, at jeg slet ikke har mødt hende siden hun startede 1 nov. og jeg har ingen idé om hvor hun står i min sag.

Nå men status i min sag er så, at jeg i går var jeg også til egen læge for, at bede om en henvisning til Rheumatolog som min læge jo har omtalt i sin status vurdering. Han har bla. skrevet flg: "EE har ikke været undersøgt af Rheumatolog". Flot, at han lige smed den med .

Det skal lige siges at jeg ikke har megen kontakt til den læge jeg har nu, de var 2 læger i et, men den anden blev desværre syg og arbejder ikke mere, så jeg lever med ham den anden.

Nå men samtidig skulle jeg også have kopi af nogle blodprøve svar, som læge konsulenten havde omtalt i sin vurdering i sept. 2009, de gik blot ud på at jeg skulle have målt mit stofskifte for at se om det er normalt, da det kan have indvirkning på min psykiske tilstand. Psykiaterne, der lavede min speciallægeerklæring foreslog disse blodprøver, da de kunne forværre min tilstand. Jeg fik foretaget disse prøver sidste år, de var fine, men jeg ville lige sørge for at min sagsbehandler fik dokumentation herfor, så lægekonsulenten ikke efterlyser dem igen.

Hos lægen ender det så at han laver en skrivelse til mig hvor der står :

"Dagens relevante journal-notat:

21.01.10 Behov for henv. til rheumatolog angives!! Smerter i overkroppen og siderne. Ikke smerter i nakken. Skulderåget ofte ømt. Psykogene gener?. Myogene gener evt? (E0I 21.1.10). Lændesmerter tidvist uden fare symptomer. TSH var 2,3, mU/1. og T4 fri 12,9 pM i juni, 2009. God kontakt her igen idag."

Fedt nok, nu har han så også skrevet, at jeg er blevet henvist til en Rheumatolog, det var jo ikke meningen som sådan. Lkén har (endnu) ikke foreslået henvisning hertil. Jeg har gjort det for at blive undersøgt for evt. Fibromyalgi, nu hvor min læge også nævner det og jeg har "lært" lidt om det. Problemet er så at nu da min læge har omtalt det i samme skrivelse som blodprøverne, jamen så kan lkén og min sagsbehandler for den sags skyld, sige at de lige vil vente på svar herfra også. Hallo, jeg har fået tid i maj måned. !! Mon ikke jeg kunne tale med min sagsbeh. om at få notat om blodprøverne med i notat til lkén eller skal jeg bare sige sådan er det, jeg gider bare ikke vente frem til maj med "færdig beh." af min sag. Det er pt. et år siden jeg var i arbejdsprøvning, det tager jo en krig, med at få nosset den sag sammen, samtidig med at sagsbehandlerne er fully booked.

Så hvad jeg skal jeg lige gøre med det, vente og se hvad min sagsbehandler siger og lade være med at ligge ordene i munden på hende ( som jeg kan have tendenser til). Dahm det tager tid det her scenarie.

Sidst redigeret af Enteneller; 22-01-2010 kl. 15:04. Årsag: Der var lidt små fejl :-)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 21:12   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kan man tillade sig at klage ?.

Jeg har jo haft problemer med at få svar fra min sagsbehandler omkring et nyt møde, efter at hun har været syg de to gange i januar vi ellers har forsøgt.

Så igår hvor jeg har rykket hende et par gange, der vender hun tilbage og siger at det måske bliver i morgen, altså idag at vi skla have møde og at hun vender tilbage til mig senest i morgen. Jeg havde så intet hørt ind til kl. 11.00 og havde forinden nået at sende 2 mails og ringe for at høre om hun overhovedet var der, det var hun, men hun var først ledig efter kl. 11.00.

Kl. 14 skulle jeg ud af døren så det skrev jeg til hende, men bad hende ringe eller maile også hvis det først kunne blive i morgen, da jeg så hurtigst skulle have flyttet min psykolog aftale.

Da jeg så kommer hjem her til efter middag og åbner min mail, skriver min sagsbehandler at min sag er overdraget til deres faglige koordinator som sidder med ftp. sager og ressourceprofiler. Jeg vil høre fra hende om 2 uger. !!!

Det er bare ikke godt nok at få sådan en besked, hvad synes I er der ikke lidt tamt, først at komme frem til denne konklusion nu hvor min sagsbehandler har siddet med min sag siden 1 nov. 2009 ? Jeg venter og venter og der sker intet. Papirerne er ankommet, men hun har ikke lavet noget på min sag og nu skal den videre, det kunne vel være sket for længst ?. Bør jeg klage eller hvad ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 09:00   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan da godt prøve og klage, men jeg vil blot fortælle, at det simpelthen er så normalt at ingen rigtig orker at se på klagen.
Samtidig vil du bare få svar om, at de har vurderet at sagen er gået til de mest kompetente, og at skiftet derfor er for dit eget bedste...(jeg HAR prøvet det).

Men jo, det er møghamrende frustrerende med en sag der konstant skifter hænder, og få tildelt sagsbehandlere der tilsyneladende heller ikke kan bruge hænderne og tage fat...

I januar 2009 besluttede jeg mig for, at se mere fremadrettet efter et helt år der gik fra dag til dag med skuffelser. Så jeg tog en ordenlig bid og sagde til mig selv, at hvis bare jeg fik en afklaring i løbet af 2009, så var ventetiderne ligegyldige.
Så sagen fik lov at gå sin gang, og sommetider rykkede jeg lidt hvis stilheden var alt for lang, og 6 mdr efter fik jeg tilkendt pensionen.

Det hjalp da jeg gav slip og ikke længere lod mig slå ud af alle detaljerne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 09:34   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Tak for svaret, det var rigtigt rart at få, jeg tror at jeg vil gøre det samme, slå koldt vand i blodet indtil videre.

Jeg er blot så nervøs for at de ikke fatter at jeg skal have ftp. Jeg vil endda gå med til en pension med revurdering om 5 år, men jeg går altså ikke i mere aktivering og lægepapirerne er da også på min side til en pension.

Nu må jeg bare vente og se og jeg håber også og tror på at der kommer en afklaring i 2010, gerne primo

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 11:20   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg havde det tilsidst sådan, at de bare kunne have sagt, jamen du får førtidspensionen om 1 år. Jeg ville have taget det år med et smil!!!
Men det var den der lede ventetid, hvor man ikke anede om man fik den pension eller ej, der var så frustrerende...man anede jo ikke hvad dælen det var man ventede på.
Og man kan ikke sige,,jamen jeg VED jo jeg får pensionen, og så slappe af og lade sagen gå sin gang. Og man kan ikke sige,,ok, jeg får nok ikke pensionen, for så går tankerne fuldstændig i selvsving...for hvad dælen skal man SÅ.
UVISHED er bare noget af det VÆRSTE der findes. Og så er det lige meget om det er en sag ved kommunen, ens barn der pludslig ikke kommer hjem til aftalt tid, ens pung man ikke lige kan finde og render rundt og leder efter osv......frygteligt noget med den uvished!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension