K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2011, 13:53   #361
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
EE.. hvad med at overveje et par timer pr dag.. men med 2 fridage til at begynde med (og måske hele perioden) - på den måde har du en dag med job og en fridag..osv osv

Jeg ved ikke hvordan din stress har det med at skulle ud af døren til en bestemt tid om morgenen... - da jeg var i min sidste arb.prøvning da skulle jeg nå en bus... og jeg skulle ha tid til at dreje 27 gange rundt om mig selv...

Jeg ved du har skrevet at din angst ikke har det så godt med taxa eller bus... så du tager cyklen...

Et godt råd ved siden af dagbogskrivningen er at aftale med jobkonsulenten at er du syg en dag, så kan du maile det til hende.. og nøjes med at ringe til praktikstedet...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 20:55   #362
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Et par timer, er nok i overkanten, men fri hveranden dag, er nok hvad jeg bør starte med, så må vi se. Ikke at jeg ikke vil, jeg er bare så bange for at nå mine grænser for hurtigt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 21:48   #363
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Et par timer, er nok i overkanten, men fri hveranden dag, er nok hvad jeg bør starte med, så må vi se. Ikke at jeg ikke vil, jeg er bare så bange for at nå mine grænser for hurtigt.
Jeg skulle nok ha skrevet x-antal timer pr uge .... men fri hveranden dag er simpelthen dejligt...

Lav en liste med skånehensyn .. både timeantal.. pauser og fridage..
Mærk efter om du har det ok... ellers hold pause med det samme .. og får du det ikke bedre af pausen, så sig farvel og tag hjem

Når du så skriver din dagbog, så pind det ud hvorfor du gik hjem osv osv..

Og så skrev du at du ikke havde word på din PC så du måtte skrive dagbogen i en mail...
Du har notesblok på din PC... der kan du skrive hver dag .. det kan gemmes ex. uge01.txt - og din jobkonsulent som du skal sende det til kan åbne det ...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 23:15   #364
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
EE.. hvad med at overveje et par timer pr dag.. men med 2 fridage til at begynde med (og måske hele perioden) - på den måde har du en dag med job og en fridag..osv osv
Dette er også en mulighed.

Egentlig er det næsten kun fantasien, der sætter grænser for hvordan det kan strikkes sammen.

Hvis du f.eks. har det bedre lidt op af formiddagen kan du også foreslå, om du kan møde kl. 10 eller 11.

Jeg vil mene, at det bør opfattes positivt hvis du selv kommer med forslag, det viser jo, at det er noget du har tænkt over og, at du gerne vil det her.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2011, 12:47   #365
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for jeres råd. Der er vitterligt noget at tænke over.

2 timer på en dag er meget voldsomt for mig. At vente til lidt op at formiddagen, kunne være godt, men på den anden side, så er det også bare med at komme afsted. Af erfaring ved jeg at det er nogenlunde ok med smerter og angst når jeg er der, de bliver på en måde holdt tilbage, men når jeg så er på vej hjem, så kommer de i triple fart og styrke.

Jeg må lære at stå af før og er der dage i ugen jeg ikke orker at møde må jeg melde afbud, det er jo reelt nu min arbejdsevne skal kortlægges. Den første arbejdsprøvning, var mere eller mindre lidt spild af tid, men jeg har da naturligvis lært noget af den.

Godt at jeg ikke skulle vente til september med af få svar fra PN for først derefter at sætte tingene i gang. Min sag er jo også givet videre til BAN, dem bør jeg vel høre fra ? Måske skulle jeg sende en mail til ham jeg mailede med tidligere, for at høre om de har fået min sag, kommunen tror måske at de kan vente med det indtil efter sommerferien !!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2011, 13:40   #366
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tak for jeres råd. Der er vitterligt noget at tænke over.

2 timer på en dag er meget voldsomt for mig. At vente til lidt op at formiddagen, kunne være godt, men på den anden side, så er det også bare med at komme afsted. Af erfaring ved jeg at det er nogenlunde ok med smerter og angst når jeg er der, de bliver på en måde holdt tilbage, men når jeg så er på vej hjem, så kommer de i triple fart og styrke.

Jeg må lære at stå af før og er der dage i ugen jeg ikke orker at møde må jeg melde afbud, det er jo reelt nu min arbejdsevne skal kortlægges. Den første arbejdsprøvning, var mere eller mindre lidt spild af tid, men jeg har da naturligvis lært noget af den.

Godt at jeg ikke skulle vente til september med af få svar fra PN for først derefter at sætte tingene i gang. Min sag er jo også givet videre til BAN, dem bør jeg vel høre fra ? Måske skulle jeg sende en mail til ham jeg mailede med tidligere, for at høre om de har fået min sag, kommunen tror måske at de kan vente med det indtil efter sommerferien !!?
du skal bare holde på at starte meget blødt op, der er en grund til du ikke kan klare mere.

så to timer og en fri dage midt i ugen, mindre kan du nok ikke starte med
men det skal du bare holde på

startede selv med 15 timer om ugen, men det mente jeg selv, at jeg kunne klare. men endte på 5 timer om ugen med en fast fridag onsdag.

stoppede en uge tidligere end planlagt, da alle kunne se hvor hårdt det havde taget på mig.

personligt har jeg det bedst om morgen, så vælg det tidspunkt på dagen som passer dig bedst

disse ting skal du have skrevet ned
jeg skulle underskrive det, inden jeg startede
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2011, 18:45   #367
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Det sidste sted var jeg fra 11- 13.Og fri onsdag.
Havde en 2 timers transport.
Jeg har været på kursus i a-kassen, to dage.
Jeg har fyldt mig med medicin, og gået lige hjem i seng.
Jeg skal bare holde til det et halvt års tid.
Så begynd stille og roligt, og se hvad du kan klare.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2011, 21:27   #368
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
.
Jeg har været på kursus i a-kassen, to dage.
Jeg har fyldt mig med medicin, og gået lige hjem i seng.
Jeg skal bare holde til det et halvt års tid.
Uha Isabel, pas nu på at du ikke kører dig selv ned. Er det fordi at du efter det halve år kan gå på efterløn ?

Jeg kørte jo min sidste arbejdsprøvning efter "pres" princippet og det betød at jeg røg endnu længere ned. Freden fra afprøvningen har betydet at jeg bedre kan være sammen med mine børn, noget der burde være ganske almindeligt, tænk sig at det skal komme derud.

Efter min 6 mdr. arbejdsprøvning, troede jeg af vi talte fleksjob visitering til 10 -12 timer som jeg klarede den sidste 1 -2 to uger. Jeg gjorde så det at jeg påtog mig et frivilligt arbejde, hvor jeg "blot" kunne være 1 -2 timer om dage, det syntes jeg jo var fedt, jeg elsker "jo" at arbejde.

Der gik lige nogle dage, det var mega hård opstart og for dem der var på stedet var 2 timer om dagen jo nada, men jeg bestemte jo selv, da det var frivilligt. Dog havde jeg lavet aftalen om de 2 timer om dagen og altså 10 timer om ugen. Efter 3 uger trak jeg min cykel grædende hjem i smerte, ringede til min eks og sagde at han måtte tage børnene 100 % indtil videre. Ugen efter lod jeg mig indlægge med grusomme tvangstanker, desværre ikke om mig selv, men om mine aller kæreste. Derefter kørte min sag mod pension.

2 timer er for meget for mig at "røre" ved. Forhåbentlig er der er en person på stedet som man kan aftale forløbet med, for det er så svært at tale med din sbér om "blot" 2 timer om dagen. Jeg kommer afsted, det ved jeg, for jeg kan ikke leve med at melde mig syg, det har jeg aldrig kunne, men så må det jo bare blive for et kvarter eller lign.

Ved dog at jeg i løbet af en uge bliver enormt afkræftet og nærmest går i dvale på sofaen. Der vil jeg bare være i fred og bare være.

Jeg må sikkert også udeblive fra noget af min træning og slække endnu mere på "underholdningen" af mine børn. Det må blive en periode der sætter punktum for min tid i systemet, forhåbentlig.

Alle behandlingsmuligheder er jo udtømte, så det kan de vel ikke også lige pludselig rippe op i !!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2011, 22:29   #369
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Nej, jeg skal være på arbejdsmarkedet til jeg er 65 år.
Jeg tænker bare på hvordan, jeg lige kan magte et år til.Så kan jeg måske klare mig på kontanthjælp, og tage hele det her cirkus om.
Jeg vil bare have lægepapirer up to date.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 18:09   #370
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Bør jeg søge akt indsigt i BAN.

Hejsa,

Fik lige brev fra BAN i dag, troede at det var brev fra skat om et eller andet . Havde helt glemt BAN i min sag .

Som overskriften foreskriver, vil jeg blot høre jer om jeg bør søge aktindsigt ved BAN ? De har skrevet at den bliver lagt ud til deres sagsbehandlere, men er ikke taget endnu og det ved jeg jo godt, der er vel ventetid på 4 - 6 mdr.

Jeg formoder at jeg vil få afslag fra BAN, men det kunne jo være at de er på min side . Jeg er dog i tvivl om jeg skal søge aktindsigt, vi rydder jo nogle skove fra tid til anden .

Til andre der lige hopper på min tråd, så er det fordi, jeg har valgt at fortsætte med arbejdsprøvning iht. Pensions nævnets forslag, såvidt at jeg kan få jobcenteret til det. Samtidig kører jeg dog min klagesag ved BAN. Så må vi se hvad der kommer først omkring tilhold i min sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension