K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2011, 11:18   #281
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har ikke læst din afgørelsbegrundelse, da jeg ikke kan se den her, så forbehold!

men du bør fluks klage over manglende overholdelse af sagsbehandlingstid, til chef, og borgmester.

De skal respondere på din klage inder 4 uger, ikke undersøge yderligere.

Skal din sag til statsforvaltningen, skal du jo også afvendte, så jo hurtigere jo bedre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 15:10   #282
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Popiae,

Så først dit svar nu, jeg får åbenbart ikke mails på indlæg på denne tråd, så så (rent dansk!!) det ikke lige, har ikke haft så meget overskud på det sidste til K10, koncentrationen svigter lidt, men har det egentlig ok trods omstændighederne

Jeg sad netop lige i dag og tænkte, at jeg da ikke kan leve med, at de bare siger september. Jeg får jo ikke en klink i mellemtiden. Mit pensionsselskab talte med sekretæren fra P.N i går og de blev enige om at snakkes ved i okt./nov !!!

Jeg skriver dem en mail det er helt klart og så kan de få uddrag af deres klagevejledning med i "købet".

Nu får du lige citat af afgørelsen om afslaget som flg. som flg.

" Der meddeleles afslag på ansøgning om førtidspension efter §16 stk. 2, jfr. §20, stk. 2 i Lov om Social Pension.

Begrundelsen for afslaget er, at Deres arbejdsevne ikke vurderes at være varigt nedsat. Der er Pensionsnævnets samlede vurdering, at det ikke er dokumenteret at Deres arbejdsevne er nedsat i sådant omfang, at De ikke med støtte efter den social lovgivning eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, kan blive selvforsørgende.

Uddybbende begrundelse:
Det Kommunale Pensionsnævn finder, at den arbejdsprøvning på f.eks. Erhvervscenter Espelunden, er nødvendig for at få en samlet vurdering af i hvilket omfang Deres helbredsmæssige gener på kort og længere sigt har indflydelse på Deres muligheder for at genindtræde på arbejdsmarkedet, evt. gennem fleksjob.

Det Kommunale Pensionsnævn er opmærksom på Deres angsttilstand, herunder Deres vanskeligheder ved at skulle strukturere en hverdag.
Det Kommunale Pensionsnævn finder det derfor nødvendigt at påpege vigtigheden af, at Jobcenteret deltager i forsamtalen med arbejdsprøvningsstedet og herunder sikrer, at De får støtte til at komme frem og tilbage til arbejdsprøvningsstedet under hele arbejdsprøvningsperioden".


Tjaaa, der er jo meget forskel på psykiske lidelser og de af mine indebærer fx. ikke at jeg ikke kan komme frem og tilbage, tværtimod så vil jeg hellere cykle derhen for mig selv og ikke skulle køre taxa og lign., det er mere angst provokerende for mig.

Nå men jeg har så klaget og kører denne på at jeg allerede har været i arbejdsprøvning i 6 mdr. og det op til flere gange af diverse sagsbehandlere er konkluderet at jeg ikke skal på arbejdsmarkedet overhovedet og dette er i den grad lægeligt dokumenteret. Lægekonsulenten har peget på nogen lunde det samme og ladet det være op til den saglige (sagsbehandler) vurdering at afgøre.

Afslaget fra PN er fulgt af en klagevejledning hvori der står:

"Klage vejledning

Hvis De ikke er enig i denne afgørelse, kan De klage over den.

Vi skal modtage Deres klage 4 uger efter, at De har modtaget dette brev, jvf. §60 stk. 1 og §67, stk. 1 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

Efter §66 i samme lov skal vi i tilfælde af en klage bedømme sagen igen. Hvis denne bedømmelse ikke fører til en ændret afgørelse, skal vi sende klagen til Det Social Nævn, sammen med vores afgørelse inden 4 uger. Vi vil samtidig give Dem besked om, at klagen er videresendt.

Hvis vores nye bedømmelse medfører en ændret afgørelse vil vi give Dem besked inden for den samme frist. Hvis en fornyet bedømmelse af sagen gør det nødvendigt af indhente yderligere oplysninger vil vi også give Dem besked inden for 4 uger. "

Nå men jeg afleverede min klage 8 juni. Den 9 juni fik jeg flg. bekræftigelse fra PN:

"PN bekræfter herved at vi den 9 juni, 2011 har modtaget din klage vedr. afslag på ansøgning om førtidspension.

Sagen skal igen behandles på Det Kommunale Pensionsnlvn, men inden skal sagen sendes til jobcenteret om der er yderligere oplysninger i sagen, når sagen har været på pensionsnævnsmøde vil du herfter høre fra os."


Jeg skriver herefter en mail til PN som flg. pr. 14 juni:

"Jeg har modtaget jeres brev af 10 juni, 2011, hvori I bekræfter at have modtaget min klage på jeres afslag på ansøgning om førtidspension iht. §18.

Jeg forstår at sagen skal en tur over jobcenteret og på møde ved Pensionsnævnet inden der tages stilling til sagen igen. Jeg formoder naturligvis, at Pensionsnævnet her også tager højde for klagens indhold.

Om muligt vil jeg meget gerne vide hvornår jeg kan forvente at høre fra dem i forbindelse med en revurdering af min sag.

Jeg havde 4 uger til at klage og jeg ved ikke om det samme gælder for endeligt svar fra Pensionsnævnet ?"


og de skriver tilbage til mig 14 juni:

" Jeg kan orientere dig om, at dine klagemuligheder over afslaget på førtidspension ikke bliver forringet af, at din sag skal til udtalelse i Jobcenteret, eller at Det Kommunale Pensionsnævn på ny skal vurdere din sag.

Måtte Det Kommunale Pensionsnævn fastholde den tidligere afgørelse, da vil din sag automatisk sendt til Det Social Nævn med kopi af sagens akter".


(Dermed sagt - DU FÅR AFSLAG IGEN IGEN??!!!)

Tjaaa, så jeg skal vidst i gang med at skrive til PN, at jeg ikke har modtaget noget skriftligt endnu og, at jeg til min forfærdelse pr. tlf. i denne uge blev oplyst, at det først blev til sept. at jeg tidligst kunne forvente at høre noget !!?? Derefter kan jeg jo henvise til klage vejledningen og §66. Er der andre §§ eller lign. jeg kan henvise til ?

Jeg ved ikke om jeg i samme mail skal sætte Erhvervsudvalgs formanden CC, som jeg også havde fat i da min ressourceprofil gik i tomgang ?? Det sidste vil jeg såmænd gerne, da det hjalp gevaldigt på min sag.

Gode råd modtages og sikke en smøre jeg fik nedfældet her, godt at være tilbage Iøvrigt, jeg afleverede min klage onsdag d. 8 juni, hvordan beregner De de 4 uger, er det incl. weekender således at Deres deadline var i onsdags d. 6 juli eller er det i dag ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 08-07-2011 kl. 15:28.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 23:42   #283
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man må godt udsætte en afgørelse/genvurdering, hvis der skal indhendtes specifikke oplysninger!

Dette ses dog IKKE at være tilfældet, men at de bruger job-centret som bred undskyldning.

Hvad du gør? Ved ikke?
Du kunne prøve at få/skrive til job-center chef, og Borgmester, for denne utilstedelige sagsbehandling.

Alternativt, vil de måske læne sig op af, hvad sagsbehandler har at tilføje?
Men det er nok et sats!

Hvordan er samarbejdet med din sagsbehandler, kan du tale med hende, uden at det måske kommer andre for øre, og spørge til, hvad hun mener og anbefaler, lige nu?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 16:53   #284
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Popiae,

Jeg har ikke nogen sagsbehandler, den sidste jeg havde var i dec. 2010 og hende havde jeg haft i ca. 4 mdr. men ikke mødt eller talt med kun pr. email. Rpén er skrevet af en special afdeling og indstillingen af social service.

Jeg har netop scannet diverse dokumenter for jeg vil klage med kopi til Borgmesteren og Erhvervsudvalgsformanden. For mig lød det som om hende sekretæren fra PN. slet ikke havde nogen frist de skulle overholde, men det skal de vel i hht. klagevejledningen ?

Iøvrigt har jeg en hp printer der kan scanne, men kunne dælme ikke hitte ud af at ligge flere sider bag hinanden !!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 18:42   #285
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fint du laver en klage
du sidder uden indtægt, så kan man desværre tro de vil trække det så langt som muligt

du har 4 uger til at anke, så har kommunen 4 uger til at revudere sagen
herefter skal de sende sagen ved til beskæftigelsesankenævnet

der stå intet i loven, at en kommunen kan udskyde en afgørelse på grund af ferie

skal selv vente et par måneder på en lægekonsulent
hvis det ikke tager længere tid
men jeg kan ikke gøre en meter ved det
der er ferie

tænk at man så kun har 8 dage til en partshøring og jeg har vel snart brugt 1 år på og vente på en lægekonsulent. en gang tog det et halvt år
hvis jeg ikke var psykisk, så bliver man det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 18:54   #286
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jep, er man ikke der omkring de psykiske skal man nok komme det i dette system...

Har forberedt min klage, den lyder som flg.


"Klagefrist overskredet.

Pr. 8/6-11 sendte jeg en klage på Deres afslag af 13/5-11 på førtidspension. Pr. 9/6-11 bekræftede De pr. brev, at have modtaget afslaget og heri nævnte de, at sagen skulle over Jobcenteret for opdatering. Den 14/6-11 mailede jeg Dem om hvorvidt den nævnte opdatering ville have indflydelse på Deres svar. I Deres svar af samme dato bekræfter de, at det gør den ikke.

Grunden til at jeg kontakter Dem er, at jeg endnu ikke pr. dags dato har modtaget Deres svar på min klage og dette stiller jeg mig naturligvis uforstående overfor. Iht. klagevejledningens §66 har De 4 uger til at besvare min klage !! I sidste uge talte med Deres sekretær XX idet mit Pensionsselskab stadig mangler opdateringer af min sag og har bedt om min hjælp til indhentning af samme. De skal bruge disse opdateringer for at kunne fortsætte deres midlertidige udbetaling af tab af erhvervsevne til mig. Denne ydelse er, som De ved, i øvrigt, den eneste jeg modtager, da jeg ikke er berettiget til kontanthjælp.

I samtalen med XX spørger jeg naturligvis til svar på min klage. Hun virker lidt undrene og siger, at det nok først bliver i september !!. I juli sker der ikke noget, siger hun.. Dette ved jeg ikke hvordan jeg skal forholde mig til ??!!

Det eneste jeg har været og er opmærksom på er klagevejledningen som De medsendte i Deres afslag. Jeg overholdte min 4 ugers frist for at svare, De havde samme svar frist, med jeg har endnu ikke hørt fra dem ??

Jeg vedhæfter kopi af min klage med bilag og ser frem til at høre frem til at høre nærmere fra dem."

Nogle kommentarer ??? - kom endelig hvis det er !!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 19:50   #287
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Fint EE .. håber at du sender den til flere.. bare så den ikke smutter i en glemmeskuffe..
Fordi det er sommer betyder det jo ikke at jobcenter og andre afd på kommunen lukkes ned...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 20:55   #288
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
synes det er fint det du skriver
fakta og § er med

men sende den til nogle stykker, så de kan vågne lidt op

du har 100 procent retten på din side
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 21:16   #289
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
"Klagefrist overskredet.

Pr. 8/6-11 sendte jeg en klage på Deres afslag af 13/5-11 på førtidspension. Pr. 9/6-11 bekræftede De pr. brev, at have modtaget afslaget og heri nævnte de, at sagen skulle over Jobcenteret for opdatering. Den 14/6-11 mailede jeg Dem om hvorvidt den nævnte opdatering ville have indflydelse på Deres svar. I Deres svar af samme dato bekræfter de, at det gør den ikke.
Hvis du ikke vil risikere, at den lander på en sb's skrivebord bør du sørge for, at det fremgår tydeligt, at det er en klage.

F.eks. "Til borgmesteren
Jeg ønsker at klage over..........................
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 21:18   #290
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
godt du klager.
Jeg har også klaget mange gange over hvor sløve de er i min kommune.
Så fandt jeg ud af at dem jeg klagede til, de sad også i visitations og pensionsudvalget blandt andet ( jobcenterchefen ).
Isbel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension