K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2011, 10:16   #271
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Isabel,

Nej jeg har ikke fået pension endnu, jeg har fået afslag på den indstilling kommunen har lavet iht. §18.

Desværre for mig, så tror jeg at min arbejdsprøvning i 2008 ikke "god nok" og fyldest gørende til at give pension. Jeg var et sted jeg selv fandte, jeg kørte selv løbet, min sagsbehandler, som var rimelig ny. Der blev ikke rigtigt sat nogen opfølgning i værk, jeg havde kun et møde med min sagsbehandler efter 3 mdr. hvor jobkonsulenten også dukkede op. Her havde jeg også 2 forskellige.

Der kom dog en konklusion på, at jeg ingen arbejdsevne har, men pensionsnævnet mener at jeg lige skal ud på et erhvervscenter og afprøves ligeså. Jeg tror at de syntes at "første" afprøvning ikke var god nok, tiltrods for at jeg mødte op som jeg skulle og endda selv valgte at forlænge den med yderligere 3 mdr. og et smut på psyk skadestue bagefter

Det er noget p.. når kommunen i afklaringsafsnittet ikke har 100% fod på ens sag og undervejs i min sag f.eks kunne have sagt at jeg skulle over et reva/ erhvervscenter.

I min klage har jeg holdt på, at hele min helbredsmæssige afklaring, som har taget ca. 2 år, har udmyntet sig i, at hele den sagsbehandlende del siger at jeg ikke kan bestride noget der ligner arbejde overhovedet. Lægekonsulenten har samtidigt peget på at sagsbehandlerne må bære den overvejende beslutning i min sag.

Jeg gjorde i 2009 efter min arbejdsprøvning op med mig selv at jeg bare ikke kan bestride jobs og slet heller ikke fleks. Derfor fortsatte vi, kommunen og jeg ad pensionsvejen. At det har taget 2 år, at afklare den helbredsmæssige del, dækker jo også over, at jeg fik nye sagsbehandlere, at der skulle indhentes speciallægeerklæringer, statusrapporter og deslige.

Mit råd til andre er, at der er ikke andet end af tage det oppe fra og ned. Rent økonomisk, er det naturligvis mest hensigtsmæssigt, at man kan afklares på sygedagpenge og det burde jo kunne lade sig gøre hvis man kan leve op til forlængelses mulighederne, men desværre er det ikke altid sådan for alle.

Jeg håber at min sag snart ender med pension, jeg håber naturligvis på medhold i min indeværende klage til PN, men hvis ikke, så må jeg jo efterflg. min afklaring videre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 10:56   #272
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg tror det vil gå i orden for dig, næste gang.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 19:25   #273
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Kunne du ikke have fået bevilliget fleks, når nu din førtids blev afvist.

Jeg tænker her kunne du bevise, nok engang at du ikke kan arbejde og så revurderer de dig og måske indstiller dig til pension..................
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 19:51   #274
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej jasch,

Det er således at man bliver indstillet til enten det ene eller det andet og får tilkendelse eller afslag på det. Man bliver ikke bevilget fleks visitering "bare" fordi man har fået afslag på pension, så skal man starte sagen om igen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 19:55   #275
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
samt at begynde at snakke om fleks
er stort set det samme og sige, man har en arbejdsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 20:03   #276
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja, det er sq ikke nemt og sådan var systemet slet ikke før hen.

Men jeg tror osse de politikere skal råbes mere op, hvad de i grunden byder nogle
af de hårdest ramte, syge og ude af stand til selvforsørgelse !!!
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 20:11   #277
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Politikkerne, er iskolde, pt. handler det om krise og penge. Hver hytter deres.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 10:12   #278
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Opdatering

Jeg havde i denne uge forventet at modtage svar på min klage fra pensionsnævnet !! Min klage sendte jeg 8/6, hvorefter PN bekræftede at have modtaget den d. 9/6.

Da mit pensions selskab har problemer med at modtage sagsakter fra kommunen på min sag, har jeg haft fat i Social Service og blev i går ringet op af sekretæren. Jeg taler med hende i dag og spørger naturligvis til min klage (har lige været ude at løbe så det tør jeg godt ).

Svaret er, at ;"jamen det bliver først i september!! Der sker jo ikke noget i juli og min sag var jo ved Jobcenteret for at se om det skulle indhentes yderligere, special lægeerklæringer eller sådan noget !! ".

Jeg er måløs, det har jeg ikke fået noget at vide om. PN har blot skrevet til mig at fristen overholdes tiltrods for at sagen lige skal over jobcenter og deres frist er jo 4 uger, som jeg også havde. !! Hun var sød at tale med hende sekretæren, men helt ærligt, så går der lige 2 mdr. uden at jeg høre noget fra eller til og uden af jeg får nogle penge igen igen.

Skal jeg gøre noget ? Jeg ved det ikke, det er bare for dårligt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 10:29   #279
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er både godt og ondt

hvis de vil have et bedre grundlag og træffe en beslutning på
men det er jo ikke en special lægeerklæring du mangler
men en ydeligere arbejdsprøvning
eller i hvertfald begrundelsen for afslaget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 11:05   #280
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tjaa, hun har nok heller ikke svaret konkret på min sag, men sagde det, som om at det var det mest logiske i verden, at de ikke laver noget i juli, men mødes igen i sept. til nyt møde i PN. Måske mødes de med jævne mellemrum og tager de sager op der måtte ligge !?

Jeg syntes dog godt at de kunne orientere een at der går 3 mdr. inden man har svar frem for 4 uger !!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension