K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 10:15   #251
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Brev fra formanden fra Erhvervs- og Beskæftgielsesudvalget.

Hejsa,

Jeg fik brev i lørdags fra ovennævnte person i min kommunen, det var så et svar på den mail jeg havde skrevet til Socialudvalgs formanden. Jeg troede jo at jeg her skulle have datoen på min indstilling til PN, men ok vente, vente...

Jeg vil blot citere lidt så andre også kan få gavn af hvordan sagsbehandlingen bør være i ens sag.

De skriver bla.:

"Behandlingen af sager om tilkendelse af førtidspension er ofte komplicerede og kræver inddragelse af andre, f.eks. læger, hospitaler, arbejdsprøvninger m.m. og kan derfor strække sig over lang tid.

Det er derfor også vigtigt at man som borger løbende bliver inddraget i sagends behandling og løbende bliver orienteret om hvor langt sagen er nået.

Dette er ikke sket i din sag, og det beklager både Jobcenteret og jeg.

Jeg har bedt Jobcenteret om at tage kontakt til dig, således at der kommer en afklaring i din sag."


Jeg modtog jo så min rp. 14 dage forinden dette brev, men kun en uge efter jeg mailede mine indsigelse. Det er da rart at de tog action, jeg blev så ikke kontaktet af Jobcenteret, men som I siger så må jeg jo nok bare være tålmodig med resten indtil videre.

Måske burde jeg svare ham her tilbage om at jeg modtog rp, men ikke personlig kontakt pr. mail eller tlf. kun korte svar når jeg spurgte hertil eller rykkede herfor. Ved ikke om jeg gider bruge krudt herpå, selvom det skulle hjælpe i min sag, gør det nok ikke det bedre for andre, de er nok hurtigt tilbage ved "normalen" i det jobcenter... !!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 13:08   #252
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Måske burde jeg svare ham her tilbage om at jeg modtog rp, men ikke personlig kontakt pr. mail eller tlf. kun korte svar når jeg spurgte hertil eller rykkede herfor. Ved ikke om jeg gider bruge krudt herpå, selvom det skulle hjælpe i min sag, gør det nok ikke det bedre for andre, de er nok hurtigt tilbage ved "normalen" i det jobcenter... !!?
EE... jeg ville nok svare ham ... og så lige fortælle at din sag er kommer til xx og at du ikke kan få at vide hos din sagsbehandler hvad der videre skal ske og om den er nu er havnet hos dem der tager beslutningen om at du endelig får din førtidspension.... - bare giv ham dårlig samvittighed

Måske er det kun dig der får glæde af det.. men andre får jo glæde af at kunne læse om det på din tråd... så ved de hvordan de selv skal gøre hvis de står i en situation lign din...

Og så håber jeg at det hele går i orden for dig inden ret længe.. ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 21:16   #253
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lunasdatter,

Det tror jeg også at jeg vil gøre, svare ham. Måske skulle jeg lige bruge nogle ressourcer på at skrive at jeg ikke var klar over at man skiftede så meget sagsbehandler, samt at man i den grad kan sættes tilbage i tiden omkring oplysning på ens sagsforløb. Den der rykker mest får svar.

Om det tages til efter retning vides næppe, men et svar skal jeg nok få, det tror jeg om ikke andet så med nogle ugers "forsinkelse".

Skal jeg i øvrigt nævne at vedkommende som skriver min rp. aldrig har mødt mig, men skriver herom i rpén ?? Det er jo ikke korrekt, men hun opsummere måske kun nogle af de forrige sbérs møde med mig ??

Dahm, min gamle computer er nede og jeg har ikke de forvirrende svar omkring hvor min sag er fra min sbér, måske skulle jeg tage det når min sag er afsluttet ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 11-04-2011 kl. 21:27.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 21:39   #254
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Det lyder sørme da pivtosset at en kan skrive ressourceprofil når hun aldrig har mødt dig - håber sørme at det er renskrift fra andre sagsbehandlere eller copy/paste lægepapirer..

NU har han jo på egne og på jobcentrets vegne undskyldt at de ikke har inddraget dig nok i din sag.... så læs alle de frustrationer du sidder med lige nu ud over ham....

Fortæl at du er usikker på at en der aldrig har mødt dig kan opdatere din rp .. skriv at din sag er i socialservice, men at du endnu ikke har fået at vide om det er sidste stop inden du får ft.
Og hvad du ellers har af spørgsmål...

Det kan jo slet ikke skade din sag.. du holder altid dine indlæg i et sober sprog så se om du ikke lige kan få for 25 øres energi og skriv til ham.....

Jeg håber for dig at det snart går i orden .. ♥

Jeg kan begynde at mærke at jeg slapper mere af... men forleden dag fik jeg brev fra kommunen.... og hoppede helt op i det røde felt... og jeg har jo de sidste par år haft en smadder god sagsbehandler så jeg burde ikke blive så stresset over et brev... og så var det bare at min indbetaling til flexydelse snart blev udbetalt..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 21:56   #255
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Ja jeg kender det, i nat drømte jeg at en af mine tidligere kollegaer, som jeg ikke var så glad for, var ved at forme et nyt firma for en anden i branchen, senere blev jeg headhuntet, men jeg kan jo ikke arbejde når jeg bliver ftper !!! Det drømmer jeg tit, så vågner jeg med en lettelse over at jeg jo godt kan leve alligevel, mærkeligt.

Tjaa ham her formanden, han gør nok ikke meget ud af det, men han har naturligvis ret til at vide hvorledes tingene foregår. Som det så ud fra start og nu så satster jeg da på at få min pension, men efter bogen om der nu var en har det nok aldrig kørt. Måske skulle jeg bare opsummere ham efter jeg har fået ftp. ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:09   #256
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ja, du får et liv igen når du får din ft - sådan føler jeg det ihvertfald

Skriv til ham hvis du har overskud til det.... hehe når du har fået din ft. så orker du ikke at skrive til ham.. så vil du bare kaste alt det med kommunen bag dig... og der er alligevel en del som skal gå i orden ...evt. boligsikring og førtidspension fra din pensionsforsikring ... evt tilbagebetaling af efterløns bidrag... skat ....

Ligeså snart at mine de sidste ting går i orden så smider jeg alle de mange mange papirer fra kommunen ud .. alle mine mange lønsedler som jeg havde gemt hvis ask nu besluttede sig til at give mig erhvervsevnetab .. væk med det hele

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:37   #257
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nu var det så også lige fordi at jeg ikke kunne kopiere mailsene ellers var jeg lige i stødet, men jeg tænker da også, hvad nu hvís det forhaler sagen, men det tror jeg næppe

Godt at du i det mindste hænger og hjælper på K10
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:44   #258
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Det er en skam at alle kommuner ikke arbejder ens for jeg ville gerne pr privat mail fortælle dig hvordan det sidste lille års tid har været ...
Men du griber bare fast i mig hvis du vil vide noget... §§ er jeg slet ikke inde i, men jeg svarer bare sådan "på en menneske til menneske måde" og hvad jeg lige føler ...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2011, 17:42   #259
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Lige en lun påske hilsen fra mig

Jeg modtog i går, (dagen op til en ferie naturligvis) brev fra social service om at de har indstillet min sag for pensions nævnet. Tror nok at datoen er den 14/4 at dette er sket.

Nu er det spændende, hvornår jeg så får svar

Der er medsendt en checkliste lavet af social service, det blot viser "ekspeditionen" af min sag. Jeg har endvidere fået tilbud om at møde for nævnets medlemmer og skal give besked hvis jeg ønsker dette i løbet af næste uge, men det ønsker jeg ikke.

Bare det at min rp var som den mere eller mindre skulle være, har været en lettelse for mig. Jeg har mine børn og deres hund hele påsken og det er gået meget bedre end jeg havde forventet. Der er nok noget om det at blive placeret giver en del ro. Nu håber jeg bare at jeg kommer på den rette hylde første gang.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2011, 18:01   #260
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
EE.. de har max 3 mdr. fra d. 14-4... for det er pensionsnævnet der bestemmer om du får din pension
Krydser alt hvad der krydses kan.. og jeg tror at de snart har en beslutning ♥

Har lige været inde og se det brev jeg fik.. hos mig hedder de bare pensionsteam.. og jeg fik frist til at sige ja eller nej til det møde indtil fredag d. 4-3 .. jeg havde kun et par dage til at svare.. og fik svaret så de havde det torsdag d. 3-3 ... og min sagsbehandler fik besked om at jeg havde fået pension fredag d. 4-4 altså samme dag som jeg havde til at svare dem...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011

Sidst redigeret af Lunasdatter; 21-04-2011 kl. 18:19.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension