K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2011, 18:13   #21
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Jo, det har jeg.

Tænk, jeg troede at alle havde ret til at få deres sag afprøvet efter §17.

Jeg var da gået helt i baglås hvis jeg var blevet afvist allerede inden de havde kigget på min sag. Samtidig forstår jeg ikke hvorfor de så har valgt at tage min sag når der er to negative indstillinger.

Men man skal nok ikke forstå alt i denne verden

Hvad så, så kunne du ikke anke din sag eller? Kan du ikke smide et link til din sag?
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 19:58   #22
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
er det normalt at alle kommuner har så mange instanser, den skal køres igennem ??

Tænker osse på de små kommuner, har aldrig hørt eller set de ord på kommunen/jobcenter, med skilte der henviser til det ene og det andet team....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:37   #23
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
I min kommune (Bornholm) er der jobcenteret og borgercenteret. De ligger i hver sin ende af bygningen + vi har afklaringsenheden (en del af jobcenteret) liggende et helt andet sted i byen. Men der er heller ikke ligefrem skilte, der henviser til de forskellige afd.

Her ordner SB alle papirer osv. inden sagen bliver sendt til indstillingsteamet (som består af 2 personer fra jobcenteret) og hvis de godkender, så ryger det videre til pensionsteamet (som består af 2 fra borgercenteret), og de tager så den endelige beslutning.

Det "sjove" er så herovre, at det foregår ved samme møde (samme dag), at begge teams tager deres beslutning. Så der er ingen ventetid, når først sagen er kommet fra SB til mødet med de teams.

Herovre kan man være med under mødet og blive spurgt om flere ting, derfor er det ikke alle, der bliver anbefalet at være der. Jeg sagde f.eks nej, efter råd fra min SB. Han var der også til mødet og talte min sag.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 21:01   #24
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Jo, det har jeg.

Tænk, jeg troede at alle havde ret til at få deres sag afprøvet efter §17.

Jeg var da gået helt i baglås hvis jeg var blevet afvist allerede inden de havde kigget på min sag. Samtidig forstår jeg ikke hvorfor de så har valgt at tage min sag når der er to negative indstillinger.

Men man skal nok ikke forstå alt i denne verden

Hvad så, så kunne du ikke anke din sag eller? Kan du ikke smide et link til din sag?
...arbejdsgangen er også langt mere "røget end speget" end man forestiller sig, før man begynder at tilegne sig lidt viden på området (tak, K10!):

Webmaster forklarer det ret godt i et indlæg i min tråd "Jeg er målløs! Åbenbart også retsløs!"

Længe siden jeg har linket, kan ikke umiddelbart huske hvordan, men klik på Carmen ude til venstre, så popper min profil op og der klikker du på emner.

Der er også mange gode indlæg i min tråd: "Afslag på FP".

Man kan godt anke, at et Pensionsteam ikke vil behandle en FP-ansøgning og desværre fik kommune medhold i BAN og Ankestyrelsen ville ikke tage sagen op...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 23:30   #25
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Carmen : jeg synes lige jeg ville kommentere på dine indslag ! Hvis du læser min historie - så vil du se at det faktisk kan betale sig at møde op overfor pensionsteamet ! Noget andet er at du har KRAV på at møde de mennesker som sidder i pensionsnævnet / pensionsudvalget ( kært barn har mange navne !) - og at det SKAL være anført i det brev man modtager derfra med dato for afgørelse / mulighed for fremmøde forinden ! Jeg har ikke lige paragrafferne på finderspidserne - men de stod i det første brev jeg fik fra pensionsnævnet !

PØJ PØJ til dig Solnedgang ! Sender dig fluks en stime
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 00:18   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Tænk, jeg troede at alle havde ret til at få deres sag afprøvet efter §17.
Det har man også, men så skal man huske at skrive, at man vil søge en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Så har kommunen 3 mdr. til at træffe en afgørelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 00:21   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
Noget andet er at du har KRAV på at møde de mennesker som sidder i pensionsnævnet / pensionsudvalget ( kært barn har mange navne !) - og at det SKAL være anført i det brev man modtager derfra med dato for afgørelse / mulighed for fremmøde forinden ! Jeg har ikke lige paragrafferne på finderspidserne - men de stod i det første brev jeg fik fra pensionsnævnet !

Det fremgår af §20, stk. 3 i pensionsloven.

"Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 09:07   #28
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Tak Vibbe

Vi får se hvad det ender med i første omgang

Når man læser Jeres andres historier herinde, er der intet der kan overraske mig...
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 09:52   #29
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
Carmen : jeg synes lige jeg ville kommentere på dine indslag ! Hvis du læser min historie - så vil du se at det faktisk kan betale sig at møde op overfor pensionsteamet ! Noget andet er at du har KRAV på at møde de mennesker som sidder i pensionsnævnet / pensionsudvalget ( kært barn har mange navne !) - og at det SKAL være anført i det brev man modtager derfra med dato for afgørelse / mulighed for fremmøde forinden ! Jeg har ikke lige paragrafferne på finderspidserne - men de stod i det første brev jeg fik fra pensionsnævnet !

PØJ PØJ til dig Solnedgang ! Sender dig fluks en stime
KH
Vibbe
Tak, Vippe! Jeg vil tjekke det første brev fra Pensionsteamet, plejer ikke at overse den slags, men hvem siger, plejer lever for bestandigt :-)

Vi har diskuteret det før på K10 og Vovse har helt rigtigt fat i den korrekte paragraf, som jeg så kun ser anvendt ved tilkendelse af at ville behandle FP-ansøgningen...

...vender tilbage efter brevtjek.

Sidst redigeret af Carmen; 14-07-2011 kl. 17:00.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 13:42   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tak for svar, Solnedgang :-)

...hmm, bliver lidt nysgerrig på, hvor i hovestadsregionen, du befinder dig...da jeg forstår på dit svar, at du ikke har været inde over et Visitationsteam, men at din sædvanlige SB har indstillet dig til FP direkte til Socialforvaltningen.

Eller misforstår jeg dit svar?
HER er noget jeg har glemt i mellemtiden:

Ifølge "Florken" og andet godtfolk på K10, springes Visitationsteam over, når man søger en § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag!

Beklager dybt min forglemmelse!

Til Vibbe!

Nej, mit første brev fra Pensionsteam (2010) indeholder IKKE tilbud om det omtalte møde (Retsinformation, § 20, stk. 3), men et "sjusket bilag" med paragraffen, hvor det end ikke fremgår, hvilken lov § 20, stk. 3 hører hjemme i!

Dette første brev indeholder afgørelsen: "Der er ikke grundlag for at påbegynde sag om FP (søgt 2005), da alle aktiverings-, revaliderings-, og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger, som vurderes at kunne forbedre din arbejdsevne, ikke er afprøvet."

...og længere nede: "Vi finder ikke, at der er dokumenteret en væsentlig forværring af din helbredsmæssige tilstand siden år 2004, hvor du blev fundet omfattet af reglerne om førtidspension".

Ta' den! Sidste passage, altså...

Sidst redigeret af Carmen; 14-07-2011 kl. 17:05.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenter må ikke udtale sig om arbejdsevne Webmaster K10 Nyheder 0 05-05-2012 18:21
Møde med pensionsteamet - handler om? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2010 00:17
Udtale sig til Pensionsudvalget eller ....????? Mik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-03-2010 21:38
Møde med pensionsteamet. Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 09-11-2008 10:44
Udtale sig overfor pensionsnævn optimisme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-02-2007 00:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension