K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2009, 13:26   #11
cpw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Vejle
Alder: 59
Indlæg: 7
Styrke: 0
cpw er ny på vejen
altså min psyk. og jeg talte om forandring i medicin (og self. har han tænkt selv i løbet af det 1½ år jeg har gået hos ham), og de to forslag som CR er kommet med kan psyk. og jeg slet ikke acceptere.
1. forslag er et gammelt middel med stærke bivirkninger. Vægtøgning, forstoppelse, svedtendens og hjerterytmeforstyrrelser.
2. forslag er et epilepsimiddel som bruges til svære depressioner, men min er ikke svær, den er middel, og kun en del af hele billedet som præges af personlighedforstyrrelser (som ikke kan medicineres væk).

Den medicin jeg får nu er tilpasset efter 1½ år, og dosis er nu virksom uden nævneværdige bivirkninger og hindrer at jeg ryger helt ned i de sorteste huller, og kun har lyst til selvmord.

Så med mindre der findes tvangsmedicinering for pers som ikke er umyndiggjort, bliver der ikke ændret på min medicin.

Trætheden kommer af overaktivitet i tænkeren. Jeg ruger og ruger over alt og alle, nutid fortid og fremtid og får ikke ro i hovedet. Det giver spændinger så jeg får larm i ørerne, som så kan lindres ved at sove.

Men nej, jeg er ikke blevet fysisk undersøgt vedr. trætheden, og det orker jeg heller ikke nu. Måske senere

helenekr når du skriver at jeg skal se at få det overstået, mener du så at jeg skal undlade at trække tilbage, og at jeg skal køre min anke??
cpw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 14:12   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, eller få din nuværende psykiater til at skrive til kommunen, at han/hun ikke finder den nye medicinomlægning forsvarlig, samt at vedlægge bilag om de farlige bivirkninger der i værste fald vil forringe din livskvalitet og gøre dine diagnoser endnu værre!

Sådan noget kan psykiatere SAGTENS få indført i sagen og kan være med til at omstøde de vurderinger den anden psyk har foreslået! Samtidig ville jeg skrive et brev, som svar på det sagsbehandleren har skrevet, hvor du fortæller at både dig og din psykiater stiller jer uforstående overfor den drejning sagen har taget....og ikke kan forstå at du nu skal tage medicin der er endnu mere farlig end den du tager nu, og med tvivlsom effekt, og nu kan risikere at nedbryde den stabilitet du endelig har fået opbygget.

Der er nemlig også noget med, at man ikke må stoppe en god behandling, for at eksperimentere med en anden behandlig der ikke kan dokumentres for værende bedre!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 14:48   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
2. forslag er et epilepsimiddel som bruges til svære depressioner, men min er ikke svær, den er middel, og kun en del af hele billedet som præges af personlighedforstyrrelser (som ikke kan medicineres væk).
Epilepsi midler hjælper jo på mange ting, og selvom jeg ikke har epilepsi så har jeg fået epilepsimidler i mange år, først Tegretol (Carbamazepin) med det trapper man langsomt ind i medicinen, og hvis man en dag vil ud af det trapper man også langsomt ud, fra man begynder på det til det rigtig begynder at virke går der et par uger, da det er et depot middel der bygges op i kroppen, det jeg får nu hedder Gabapentin, det det er ikke på samme måde et depotmiddel, og effekten er umiddelbar. Det hjælper mig utroligt godt hvor jeg får en 2-3 timer om dagen hvor jeg føler mig let og fyldt med energi. Så kan jeg få ordnet hus og andre gøremål. Gabapentinen ville jeg nødigt være foruden. Den eneste bivirkning jeg har er at jeg i de 2-3 timer føler mig lidt høj. Det ser jeg ikke som noget negativt.
Så jeg ville ikke afskrive epilepsimidler, prøv at spørge din læge hvad det er for et epilepsimiddel han tænker på?

Der findes ikke tvangsmedicinering i Danmark



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 16:16   #14
cpw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Vejle
Alder: 59
Indlæg: 7
Styrke: 0
cpw er ny på vejen
Jamen jeg har søren spætme fået min psyk. til at udgyde sin mening om de foreslåede behandlingændringer.

Han afviser dem totalt, mest på grund af bivirkningerne, men også på grund af min nuværende stabilitet. Men samtidig har han understreget at hovedbestanddelen af mine problemer ikke kan medicineres væk.

Hans udtalelses har jeg lige faxet til kommunen, og skrevet til dem at jeg afventer deres reaktion.

så må vi se.........

nu bruger jeg så lige tiden på at samle info op fra denne tråd. Der er kommet nogle rigtig gode forslag til hvad jeg kan gøre, og jeg samler sammen så jeg kan få overblik og give kommunen MIN vurdering, med samt div. beviser på dette og hint.

Og så skal jeg og min mand beslutte hvordan min reaktion skal være. Trække tilbage eller not!
Men hvor er det hård det her !!!!!!!!!!!!!!
cpw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 13:23   #15
cpw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Vejle
Alder: 59
Indlæg: 7
Styrke: 0
cpw er ny på vejen
Jeg vil lige knytte en ende på denne tråd.

I skal have mange tak for jeres råd. De fik mig først og fremmest til ikke at føle mig helt alene.
Så vil jeg lige slutte af med at fortælle hvordan det så gik!

Jeg fik som jeg tidligere har skrevet, min psykiater til at udgyde sin mening om medicinændring foreslået af uvildig psykiater.
Og jeg skal love for at det brev min psyk sendte mig havde sin virkning!!

Jeg faxede det til kommunen. Tre timer senere modtog jeg en mail fra kommunen om at nu havde de nok til at rejse min sag som en § 18 pensionssag!! Altså, min psykiaters ord var utvetydige om at jeg ingensinde være istand til at komme på arbejdsmarkedet, og at behandlingsmuligheder var udtømte.
Stor lettelse!! Kommunen skrev at de ville søge om pension fra 1. dec.
Jeg fik min ressourceprofil til godkendelse og kommentarer, returnerede, og fik allerede d. 17 november at vide at jeg var godkendt til førtidspension pr. 1. dec.

Så dette er altså skrevet på min debutdag som førtidspensionist.
Det er en underlig fornemmelse, det har lettet, men mærkeligt som 45 årig at være ude af arbejdsmarkedet.

mange tak for jeres støtte

knus
Lotte
cpw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 13:57   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen tillykke med pensionen selv om det jo er noget pjat at skrive tillykke for det er jo bestemt ikke nogen lykke

Men så tillykke med freden og roen og held og lykke dejligt at du lige gad at fortælle hvordan det forløb og hvad det endte med...
  Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 13:58   #17
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cpw Se meddelelser
Jeg vil lige knytte en ende på denne tråd.

I skal have mange tak for jeres råd. De fik mig først og fremmest til ikke at føle mig helt alene.
Så vil jeg lige slutte af med at fortælle hvordan det så gik!

Jeg fik som jeg tidligere har skrevet, min psykiater til at udgyde sin mening om medicinændring foreslået af uvildig psykiater.
Og jeg skal love for at det brev min psyk sendte mig havde sin virkning!!

Jeg faxede det til kommunen. Tre timer senere modtog jeg en mail fra kommunen om at nu havde de nok til at rejse min sag som en § 18 pensionssag!! Altså, min psykiaters ord var utvetydige om at jeg ingensinde være istand til at komme på arbejdsmarkedet, og at behandlingsmuligheder var udtømte.
Stor lettelse!! Kommunen skrev at de ville søge om pension fra 1. dec.
Jeg fik min ressourceprofil til godkendelse og kommentarer, returnerede, og fik allerede d. 17 november at vide at jeg var godkendt til førtidspension pr. 1. dec.

Så dette er altså skrevet på min debutdag som førtidspensionist.
Det er en underlig fornemmelse, det har lettet, men mærkeligt som 45 årig at være ude af arbejdsmarkedet.

mange tak for jeres støtte

knus
Lotte
Dejligt at høre hjerteligt tillykke, håber det kan give dig fred i hovedet og sindet
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 14:31   #18
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Vil da også lige sige tillykke med dit nye liv. Og dejligt at du fortalte os andre om slutningen på dit forløb, den kan jo nemt komme andre til gode også.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af førtidspension Horbelev Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-12-2015 08:12
Juridisk rådgivning ifm søgning af førtidspension Walter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-07-2010 21:03
førtidspension ansøgning bb girl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2010 09:01
førtidspension-ansøgning Margrethe09 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 21-02-2010 09:48
Kan man trække sin ansøgning om kontanthjælp tilbage? tiny2tkv Alt det andet 26 02-02-2010 11:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension