K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2008, 00:54   #61
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
føj for den...
de kommuner er f..... noget lort..

du kan måske på sigt!!!! hvor lang tid er det? og hvad skal du leve af imens du venter på det?
og når der så skrives i din profil at din tilstand er stationær, og så videre..
gad vide hvor de har lært at læse de skiderrikker.

Citat:
Det er således teamets vurdering, at du trods dine helbredsgener vil kunne optrænes til at varetage ikke fysisk belastende arbejdsfunktioner uden megen gang og tunge løft, eksempelvis indenfor servicefagene.
er det bare mig, men hvad mener de med servicefag?
dem jeg kender som er butik og sosu tingene,, de er da med tunge løft, og mere..
men servicefag er måske noget andet i vore dage?
puha... det er i tilfælde som disse her, at vi får lyst til at prøve en clairvoyant.. ja, jeg tænker da på det mange gange, om det kan give svar...

knus og mange tanker til dig
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 00:54   #62
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, jeg ved slet ikke noget om hvad du/i kan gøre, for jeg er ikke så meget inde i den slags endnu....

Men jeg kan konkludere, at det de mener med (og jeg citerer kommunen): Der er igennem det aktuelle og tidligere sagsforløb demonstreret gode intellektuelle evner skriftligt og mundtligt, og de er også demonstreret viljestyrke og udholdenhed. Citat slut.
Dette må jo betyde at de mener du kan blive forfatter!!! For udsagnet har jo ikke en brik at gøre med dine smerter og nedsatte funktionsevne, samt manglende arbejdsevne indenfor de fleste jobs. Altså må du til at skrive bøger, blive berømt og blive selvforsørgende. Det er jo det eneste du kan bruge konklussionen til!!!!

Jeg synes de slår under bæltestedet!

Håber nogen af de andre sådan mere konkret ved hvad du kan gøre. Selvom du så afslaget komme, så er det jo alligevel trist at stå med det i hånden, for der er jo også problemerne EFTER afslaget

Massere af opbakning ogherfra......

PS: Hvad er servicefag nu om stunder???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 00:56   #63
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helen jo jeg vil gerne sige noget, men ved bare ikke lige hvad

Er ked af det på dine vegne og syntes også at det er en latterlig afgørelse, og det der undre mig er at de nu stopper dine sygedagpenge men der er jo ikke taget stilling til om du kan bestride et fleksjob eller revalidering (det vil vel sige at du ikke er helt afklaret ) du skal selvfølgelig anke afgørelsen og dertil skal du klart kommentere den om dine evner til at formulere dig ...

Vil det sige at fordi man er i stand til at formulere sig og at man har viljestyrke ja så kan man ikke få nogen fysisk skavanker .. ??

Det er lidt langt ude, og hvad er det mere nøjagtigt at de mener at du kan ?

Det er nogen af de ting du skal spørge ind til ...

Lige som denne her


Jfr. at det af de lægelige oplysninger fremgår, at den helbredsmæssige tilstand ikke er stationær og kan forbedres på sigt.

Nu kan jeg indrømmet ikke lige huske hele din sag hvis du har skrevet det her, men hvordan kommer de frem til at det ikke er stationært ?

Og hvad med fleksjob er der snakket om det på noget tidspunkt ?

Du kommer på kontanthjælp og så kan jeg se i ånden at du om et halvt til et år visiteres til fleksjob og så bliver du på kontanthjælpen ...

Jeg vil lige prøve at tjekke et par ting ud og vender tilbage, men jeg ville bare lige skrive at jeg havde set dit indlæg og jeg føler med dig (og så kan jeg da også se at en førtidspension nok heller aldrig bliver relevant for mig , for jeg skriver og snakker også godt for min syge moster )



Citat:
Citat fra kommunen: Der er igennem det aktuelle og tidligere sagsforløb demonstreret gode intellektuelle evner skriftligt og mundtligt, og de er også demonstreret viljestyrke og udholdenhed.
Hvilke job mener de at man kan bestride med dette ?

Når du skriver din anke så er det vigtigt at du pointere hvordan du bruger din evne til at skrive og tale og at du pointere at ingen ved hvordan du gør tingene ...

Jeg har også fået den oplysning fra min kommune at mine evner til kommuniktaion gjorde at jeg besad uaned ressourcer , men sjov nok kan de ikke skaffe mig et job (heller ikke selv om jeg er flekser ) hvor jeg kan skrive og tale når jeg magter det, og desuden virker det mange gange som om at kommunen ikke kender google (min bedste ven )

Men et smart afslag det er det da hvis den er gangbar, for så vil det sige at alle der formår at skrive en god ansøgning kan afslås pension fordi de kan formulere sig , sikke da noget ævl ....



Citat:
Når de skriver sådan, hvad har det så med noget og gøre? At jeg er god til at udtrykke mig er vel ikke ens betydende med at jeg kan holde til det? Og faktisk tager det mig lang tid og mange af mine kræfter at skrive sådan noget fint noget som jeg har leveret til kommunen i f.eks. i form at pensions ansøgning.
Det skal så forklares i din anke ...


Citat:
De behandlingsmæssige muligheder synes udtømte og egen læge anfører nu, at smertetilstanden er stationær.
Og denne skal gengives og gøres fed samtidig med at du kritisere kommunen for at omskrive lægepapir ...
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 00:59   #64
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden


Øv... så må du jo til skriveriet igen.

Først det vigtigste... dine penge nu og her:

1. Du skal varsles 14 dage FØR sygedagpengestop, inkl. klagevejledning.

2. Du skriver, de ignorerer/fejlfortolker lægepapirerne.

3. Efter så laaang tid i systemet, SKAL der altså ligge en KONKRET PLAN for, hvordan i alverden de har tænkt sig, at du skulle kunne "udvikle" en arbejdsevne. Det skulle have været gjort for længe siden. Det sker IKKE ved at "parkere" dig uden en plan.

4. De ting, der foreslås, ER jo afprøvet.

5. Hvis det IKKE er pension, så bør du visiteres til fleksordningen og dermed ledighedsydelse. (Så er der jo mulighed for, HVIS du på "mirakuløs" vis skulle få det bedre, at revurdere dig.

Håber, at det kan give dig et lille håb i mørket.

Måske andre kommer med bedre eller flere forslag.

Håber, at du trods alt får en god nattesøvn.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 01:05   #65
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 17
Helenevind er ny på vejen
Hej....

Orker ikke at skrive mere lige nu, men tak for jeres meget hurtige svar... det betyder virkelig meget. Jeg vil læse dem grundigere i morgen, hvis min lille søn har det bedre, lige nu kan jeg ikke hænge sammen mere.

Men er der ikke lige nogen der kan fortælle mig hvad servicefagene er? For i mit univers er det hjemmehjælpere osv.??? Og det er da pisse hårdt.... jeg kan knap nok stå op i fem minuter...

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 01:07   #66
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øv... ja... god bedring med sønnen.

Det kan vist også være kontorarbejde, telefonbetjening.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 11:05   #67
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Øv, altså, Helene! Stort knus herfra. Jeg synes efterhånden, at der begynder at være system i de afslag. At kommunerne ved at give afslag over en bred kam fralægger sig ansvar og lægger dét over på højre instanser.
Jeg ville ønske jeg kunne muntre dig mere op, men jeg sidder selv midt i en ulidelig kamp, der indtil nu har varet et års tid med ansøgning, afslag, anke, nyt afslag, og i sidste uge afslag igen fra beskæftigelsesankenævnet. Føler bare jeg render panden mod en mur hele tiden, med kommunen, der modsiger sig selv og ikke vil kommentere på noget som helst, men bare siger "Nej!", og et beskæftigelsesankenævn, der snakker kommunen efter munden, og som, uden at forklare hvorfor, frasortere oplysninger, de selv har indhentet, og som klart peger på ftp
Hvad siger din advokat til det? Du må have ham på banen igen... Med mindre du nu ikke har råd til ham mere...?

Sidst redigeret af Risa; 15-11-2008 kl. 11:13.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 11:45   #68
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 17
Helenevind er ny på vejen
Hejsa alle sammen

Først vil jeg gerne sige stort tak til jer alle for jeres opbakning, det er virkelig dejligt at komme herind og kunne læsse af overfor nogen der virkelig forstår en. Tak for det....

Huldra: Min læge har skrevet til kommunen at min tilstand er stationær og at der ikke er flere behandlingsmuligheder. Men det vælger kommunen at skide højt og flot på. Kommunen må da også kunne se at der ikke har været nogen bedring i min sag de sidste fem år? To et halvt år i den kommune vi bor i nu...

Helenekr: Citat: Der er igennem det aktuelle og tidligere sagsforløb demonstreret gode intellektuelle evner skriftligt og mundtligt, og de er også demonstreret viljestyrke og udholdenhed. Nej jeg forstår virkelig heller ikke hvorfor det pludselig skal ødelægge en masse. Jeg har igennem nogle måneder lavet en form for selvbiografi over mine smerter. Jeg har lavet det til formål for venner, familie og kommune så de bedre kan sætte sig ind i hvad jeg fejler. Og nu skal jeg klandres for det åbenbart?

Hejdien: De har aldrig taget stilling til fleksjob. Det eneste de tager stilling til er at jeg ikke må få pension!!! Min advokat har pointeret det overfor dem i en klage han har sendt til dem. Egentlig kan jeg ikke klare et fleksjob, men derfor burde de jo følge loven alligevel. Jeg vurdere at jeg kan klare ca.1-1 1/2 (på gode dage måske to) timer om dagen og det er jo alt for lidt. Og så er jeg bange for at det får meget store konsekvenser for vores familie. Men kommunen har bare fået konkluderet fra et afprøvningssted hvor jeg har været fra april til september at min arbejdsevne er ubetydelig, hvorfor bruger de ikke det når de selv har sendt mig derhen??
Mht. viljestyrke.... tjaaa nogen gange. Jeg har mere fået den der fighterånd nu fordi jeg ikke vil finde mig i den måde de behandler mig. Det kan ikke passe at man i et land som Danmark ikke kan få nogen forsørgelse hvis man er syg?
Faktisk har kommunen selv været med til at give mig min sygdom.... Jeg har haft en meget hård barndom og kommunen har bare set til. De har vidst alt om at jeg har været mor for min mor osv. Men de gjorde ikke noget. Min krop har derfor stået anspændt siden jeg var helt bitte lille og man mener at det er derfor jeg har udviklet den sygdom jeg har. Og i dag ser kommunen også bare til.... der forsætter med at ødelægge mit liv. Trods jeg har kæmpet og kæmpet og ikke endt i misbrug, med adskillige børn i en et værelses lejlighed på tiende sal. Hvis I forstår hvad jeg mener??

Jeg kan ikke få kontanthjælp.... Jeg er gift så det kan ikke lade sig gøre.

Ja kommunen har simpelthen ingen forståelse for at man kan have ressourcer, men som man bare ikke kan gøre brug af på en arbejdsplads.

Zuza: Mht. forlængelse skriver kommunen følgenden, citat: Sygedagpenge er senest forlænget efter lov om dagpenge ved sygdom § 27, stk. 1 nr. 6 i perioden fra den 01. oktober 2008, da du den 28. september 2008 indgav ansøgning om førtidspension efter lov om social pension §17 stk.1,2 og 3 punktum.
Det er d.d. oplyst at pensionsansøgningen er afslået den 11. november 2008, hvorefter forudsætningen for forlængelse efter § 27, stk. 1 nr. 6 er bortfaldet. Din sag er stoppet med virkning fra den 12. november 2008. Det vil sige sidste udbetalingsdag er den 11. november 2008


Har de så ret i det? Eller skal jeg stadig varsles 14 dage før?

Jamen der er en plan....Citat fra kommunen: Der skal på sigt iværksættes støtte til tilbagevenden til arbejdsmarkedet, sådan at det kan blive fastlagt på hvilket niveau og i hvilket omfang du kan udvikle og omsætte din arbejdsevne. Ved en erhvervsplacering bør der tages hensyn til skånebehovene, sådan at mulighederne for særlig arbejdspladsindretning og hjælpemidler inddrages. I forhold til forsørgelsen henvises til ansøgning om kontanthjælp.. En ansøgning træder først i kræft den da der er indgivet ansøgning.
Så de har jo en fin plan... det er bare noget værre vrøvl som man ikke kan bruge til noget.
Mht. kontanthjælp... jeg kan ikke få dette. Men hvordan i alverden skulle jeg kunne få det fra dag et når jeg først modtog brevet 4 dage senere???

Risa: Min advokat er på banen. Kan ikke klare det her uden ham.... og selvom vi får et minus på 5000-7000 kr mindst om måneden så må jeg bare have lånt nogle penge så jeg kan betale ham. Heldigvis skal han først have pengene når sagen er slut....



Alle: selvom jeg har advokat på vil jeg nu alligevel bruge dagen i dag på at skrive nogle ting til en klage, som jeg sender til ham. Jeg kender trods alt min sag bedre end han gør.

Er der nogen af jer der ved hvor lang tid der maks må gå fra man sender klagen til kommunen til man får svar fra beskæftigelsesankenævnet??

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 12:02   #69
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Helene.

Jamen for f... da. Jeg mangler ord. Det er helt ufatteligt det du skriver. Det må da virkelig kræve mange kræfter at komme videre. Jeg håber, at du har de kræfter, for jeg synes godt nok det er svært, når man samtidig er syg. (men det er der ingen der tager hensyn til)

Jeg ønsker dig alt held med at anke og jeg tror det er godt du selv sætter ord på din klage og så i samarbejde med avokaten får sat det hele på plads.

Synes godt nok du har fået en umenneskelig behandling.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 12:44   #70
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 17
Helenevind er ny på vejen
Hej Sommer

Det værste er bare... Jeg forstår slet ikke hvad det er de skriver? For de skriver jo lige det de har lyst til og læser jo slet ikke papirene og bruger dem fornuftigt????

Jeg er meget forvirret...

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke oplysninger bruges til vurdering af førtidspension? Stjerner Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-04-2013 20:28
Ansøgning om førtidspension Putte2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-10-2012 20:48
Førtidspension. Ansøgning Adi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 21-02-2011 12:55
Afgørelse på sygedagpenge - vurdering ønskes Helenevind Alt det andet 9 22-11-2008 06:13
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension