K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2013, 09:17   #1
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Angry Brumme!

Bliver lidt gal over folks manglende opdragelse/pli

Har fået tilkendt handicap p-skilt til bilen. Super da min gang distance er ringe og jeg har svært ved at komme ind og ud af biler i en alm. lille p-boks

Men så kommer harmen, FOR F****N hvor er der mange, uden handicap der smider deres biler på handicap pladser. Det er jo dejligt nemt

De skulle skamme sig. Det er ikke for sjov at de pladser er oprettet! UUUH bliver bare så sur
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 09:41   #2
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Så ringer man til politiet der så, burde, komme og fjerne den bil der uretsmæssigt er parkeret på en handicap-plads og så falder der en bøde af også.
(tag evt. billede med mobil telefonen af nr plade, forrude og skilt der indikere at dette er en handicap-pplads. God måde at dokumentere og bevis)

Det er uforskammet at folk bare kaster deres biler hvor det passer dem!
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 10:00   #3
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Har faktisk overvejet at lave et print med en sur smily hvor der neden under står "TAK, fordi du tog pladsen fra en der virkelig har behov" og smække dem under folks vinduesvisker.

Spurgte en gang en dame som holdt ulovligt pakeret på en handicap plads. Hvordan hun kunne tillade sig det? Svaret var "jamen jeg skulle bare ind i den lokale sportsforretning og det tager jo kun 5 minutter". Dårlig undskyldning find en anden plads. Men igen ok så skal hun jo gå lidt længere
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 10:27   #4
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Kan anbefale at udskrive denne (eller lignende) til placering i folks vinduer (alternativt kan den smækkes op på parkeringspladserne):



Til gengæld syntes jeg man bør være varsom, ifht. de som har et handicapparkeringsskilt i vinduet - det er ikke alle som ser lige handicappede ud,selvom de rent faktisk er det.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 10:31   #5
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
De personer jeg brummer over er dem UDEN skilt
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 10:37   #6
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peppe Se meddelelser
De personer jeg brummer over er dem UDEN skilt
Nu var det ikke møntet på dig, men en generel betragtning
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 14:55   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Kan godt give dig ret, det er for dårligt, at folk bruge de pakering der er til virkelige syge folk, har tit prøvet det på vejle sygehus, hvor min mor gik til kontrol selv om folk fik bøder hurtigt, holdte de der.
Jeg har ofte prøvet at sætte min megte syge mor af i sin rullestol og så køre ned i byen og løbe op til hende igen 300 m fordi folk ikke kan respektere de pladser.

syntes de skulle skamme sig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 21:17   #8
Isis
På vej til at lære K10
 
Isiss avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2013
Lokation: Hillerød
Alder: 60
Indlæg: 7
Styrke: 0
Isis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Kan anbefale at udskrive denne (eller lignende) til placering i folks vinduer (alternativt kan den smækkes op på parkeringspladserne):



Til gengæld syntes jeg man bør være varsom, ifht. de som har et handicapparkeringsskilt i vinduet - det er ikke alle som ser lige handicappede ud,selvom de rent faktisk er det.

Det har du så ret i. Oplevede faktisk forleden en kvinde der sad i sin bil og nærmest skreg efter mig.... Hey, hey!!!! Er du klar over du har parkeret på en handicapplads???? Tjaaa, jeg tror det er det man bruger det blå skilt til. sagde jeg. Det havde hun ikke engang cheket, men hun havde brug for pladsen selv Folk kan faktisk også have glemt deres skilt Men har jo ikke mindre brug for pladsen alligevel.

Måske er der forskel fra kommune til kommune, selvfølgelig oplever jeg det engang imellem, men generelt synes jeg folk respekterer det ofte her i Hillerød.
Isis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 01:37   #9
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Inspireret af det billede carolines postede, så lavede jeg lige hurtigt en simpel dansk udgave:



Hvis man nu vil have nogen af dem med, så man kan smække dem i forruden på biler der holder ulovligt på de pladser, så kan man downloade en A4 udgave her - altså en A4 side med 2 A5 "plakater".
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 08:19   #10
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Inspireret af det billede carolines postede, så lavede jeg lige hurtigt en simpel dansk udgave:

Hvis man nu vil have nogen af dem med, så man kan smække dem i forruden på biler der holder ulovligt på de pladser, så kan man downloade en A4 udgave her - altså en A4 side med 2 A5 "plakater".
GentleGiant, kæft du er sej

Tak
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension