K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2013, 15:39   #11
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peppe Se meddelelser
Har faktisk overvejet at lave et print med en sur smily hvor der neden under står "TAK, fordi du tog pladsen fra en der virkelig har behov" og smække dem under folks vinduesvisker.
Mit forslag er, at du i stedet ridser teksten ind i lakken på deres bildør. Det vil de med GARANTI, kunne huske i meget længere tid, end 100 sedler under vinduesviskeren.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 16:58   #12
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Mit forslag er, at du i stedet ridser teksten ind i lakken på deres bildør. Det vil de med GARANTI, kunne huske i meget længere tid, end 100 sedler under vinduesviskeren.
Det er jo så desværre hærværk og er også strafbart (men JA, det ville klart være en tydeligere besked).
Selvom det er mindre "effektivt", så er en mere passiv-aggressiv fremgangsmåde nok bedre (i hvert fald billigere for pengepungen). Har man tiden til det (og vejret er til det), så kan man jo også parkere sig selv bag den pågældende bil og så opholde ejeren når denne gerne vil køre igen.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 17:08   #13
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Det med papiret virker, efter min mening, ret godt - og så gør det ikke mig til hærværksudøver, hvilket jeg syntes er ret vigtigt
Det er ingen undskyldning, at begå ulovligheder, blot fordi andre gør det.

Derudover er det som GentleGiant også skriver, altid en fin løsning at parkere bagved bilen - men vær forberedt på et møgfald hvis du gør det
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 17:12   #14
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Fine skilte

Måske lidt barske, da det jo ikke nødvendigvis er en lammet som har p-kort

Men må indrømme jeg bliver hammer sur når jeg må opgive et ærinde fordi jeg ikke har mulighed for at parkere så jeg kan komme ud af bilen

Der er lige som en grund til at p-boksene til handicappede er større end alle andre og en grund til at man skal have en speciel tilladelse til at parkere der
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 17:33   #15
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Det er jo så desværre hærværk og er også strafbart (men JA, det ville klart være en tydeligere besked).
Selvom det er mindre "effektivt", så er en mere passiv-aggressiv fremgangsmåde nok bedre (i hvert fald billigere for pengepungen). Har man tiden til det (og vejret er til det), så kan man jo også parkere sig selv bag den pågældende bil og så opholde ejeren når denne gerne vil køre igen.
Det er kun strafbart, hvis det bliver opdaget. Hvilket jo er samme tankegang som personen, der stjæler handicappladsen følger.

Jeg kan naturligvis godt se idéen med sedler ved ruden, hvilket jeg tror, at 99 % af befolkningen kan. Problemet er bare, at de mennesker, som stjæler pladserne jo ikke gør det ved et "uheld". Handicappladser er altid tydeligt markeret. De mennesker, der stjæler pladserne vil i forvejen sk*** de handicappede et stykke, og det tror jeg ikke et stykke papir ændrer på.

Hvis der skulle gøres noget lovmæssigt, som ville have en reel præventiv virkning, kunne man 10-doble bødestørrelsen på handicappladser og skilte med det. F. eks:

"Uretmæssig parkering på denne (handicap)plads, medfører bøde/afgift på kr. 5000"

Så tror jeg godt, at fru Hansen kan gå 200 meter længere når hun skal i sportsforretningen.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 18:00   #16
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser

De mennesker, der stjæler pladserne vil i forvejen sk*** de handicappede et stykke, og det tror jeg ikke et stykke papir ændrer på.

Hvis der skulle gøres noget lovmæssigt, som ville have en reel præventiv virkning, kunne man 10-doble bødestørrelsen på handicappladser og skilte med det. F. eks:

"Uretmæssig parkering på denne (handicap)plads, medfører bøde/afgift på kr. 5000"

Så tror jeg godt, at fru Hansen kan gå 200 meter længere når hun skal i sportsforretningen.
Jeg er slet ikke enig med dig i ovenstående. Måske er der mennesker imellem som vil skide de handicappede et stykke - det er ligesom i alle andre forhold, der er forskel på mennesker - så at skære alle over en kam er måske lige hårdt nok

Jeg tror mere det handler om at vi lever i et forjaget samfund, hvor selv 2 minutters kortere distance, virker mere attraktivt end f.eks. at komme for sent ned i børnehaven og hente sine børn. De tænker måske "nå, der kommer nok ikke nogen" eller "jeg ser kun sjældent de pladser bliver brugt, så det går nok".

Jeg tror ikke det er i ond mening, men en forglemmelse af at der er andre mennesker som måske har et større og mere reelt behov. Hvis ikke man har handicap tæt inde på livet, så kan det altså være rigtig, rigtig svært at forholde sig til som udeforstående.

Uanset, jeg foretrækker mine papir-udgaver og en pæn henstilling til at parkere andetsteds, hvis jeg oplever problemer når jeg kommer rundt - det virker, og oftest får man et smil og et undskyld med på vejen
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 22:04   #17
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Angry Det er så nemt: Folk, der har bil

KAN bare ikke gå x meter over parkeringspladsen. Deres ben falder sikkert af!

Min irritation går på- at cykelparkeringen, med stativer til disse, jo også i en snæver vending er p-plads for en bil. Der som regel skal stå i tomgang og ose. BVADR! Måske i håb om, at de signalerer, at DE har virkeligt travlt.

Nu skal jeg så kun minglere min mukkebik ud (90 kg + varer), men det kan jeg jo sagtens...
Som regel er der masser af ledig parkering, men folk kan ikke bruge de 20 sekunder på dét.

Og når de holder der- er det trafikfarligt, jeg skal langt ud i trafikken for at se noget som helst. Jeg er døv- så jeg SKAL kunne se. Desværre fås der ikke handikapskilte til mukkebikker.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 18:28   #18
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Jeg må indømme at nå vi har manglet en p på vejle sygehus tror jeg tit det ikke har været i en ond mening men fordi folk er desparare for en p plads, der mangler utrolig mange p pladse ved sygehuset, man jeg ville aldrig holde på en handicap p aligevel, måske fordi jeg har pøvet at mangle den.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2013, 10:12   #19
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Handicap p-skilt.

Husk kære venner

Det er jer personligt som kan få tilkendt et P-skilt! Ikke det køretøj i normalt benytter
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension