K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2010, 22:03   #41
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Det blev desværre slet ikke nævnt
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 23:16   #42
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Logikeren;

I dit punkt 2, skriver du at socialdemokraterne vil indføre tvangsaktivering af kontanthjælpsmodtagere?

Det har siddende VKO indført i 2003!

Oven i købet af de syge/tilskadkomne, pga af ulovlig indplacering i kontanthjælpssystemet.

Forstår derfor ikke hvad du mener?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 23:19   #43
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Politisk mener jeg, at der er tegn på, at de brede forligs tid er ved at være forbi. Hvofor man også kan frygte, at nuværende regering sammen m. andre partier, der hylder reformer generelt kan ligge sig tæt op ad Arbejdsmarkedskommisionens anbefalinger fra aug. 2009.

Hvoraf det fremgår, at der anbefales omstramninger af såvel FP og fleksjob. (efter min mening m.stort øk. incitament, helt i tidens ånd).
Link til kilde:http://www.amkom.dk/media/22520/2k_p...er_arbejde.pdf

Fleksjob har været en for "stor succes", hvorfor tilskud skal beskæres kraftigt. For begge vedkommende anbefaler Arbejdsmarkedskomm. at indføre noget de kalder "udviklingsforløb" til alle, som ikke er "glatsager" (deres udtryk), dvs. de mennesker, som man med sikkerhed ikke kan sige at de aldrig får en bedre arbejdsevne og derfor kan kun disse som skal kunne søge pension udenom et forudgående "udviklingsforløb".

Regeringen har allerede fulgt Arbejdskommisionens anbefaling, hvad angår nedsættelse af dagpengeperioden til 2 år. Argumentationen brugt dengang kan sagtens genbruges i forhold til en sådan reform.

Sidst redigeret af gunvor; 06-10-2010 kl. 23:48.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 10:04   #44
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Hørte lige i nyhederne på Tv2 at man vil "strømme tilstrømningen af folk til førtidspension". WTF?
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 13:11   #45
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mlaa32 Se meddelelser
Nej nu må i altså have mig undskyldt.
Hold da op en flok sure opstød i er !!
Hvis i ikke selv har lyst eller mulighed for at arbejde lidt på frivillig basis kan i jo bare lade være !!
Men hvorfor tale så nedladende om ordningen.
Jeg er selv lige kommet på pension og har også fået det omtalte brev fra Slagelse kommune.
Har også fundet mig et dejligt lille job 8 - 10 timer om ugen. Nyder det i fulde drag, ville endda gøre det gratis hvis det var. Altså bare for at have noget meningsfyldt at lave bare en gang i mellem.
Synes bare lige i har nej hatten for meget på i det her tilfælde.
Systemet er ikke altid ude efter jer !!
Hvor er det skønt for dig, men vi andre er måske nok for syge til at kunne arbejde.
Jeg selv har en arbejdsevne p 5 timer om ugen, fået afslag på ftp, men bevilget fleks, men Jeg kan intet få, som Jeg jo egentlig skal have det tildelt.

Hvis man på ftp kan jobbe 10 timer om ugen er Du nok ikke endt det rette sted. Så burde Du jo have været på fleksjob.
Jeg kan godt forstå Du er glad.
Det ville Jeg sørme også være, hvis Jeg kunne sidde med fpt ind på kontoen hver md. og jobbe 8-10 timer og få den løn oveni.
Fedt.

Det er bare ikke ret mange der har den mulighed.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 15:16   #46
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Syns lige at jeg vil lægge DEMENTIET fra Hr Direktør Lars Hansen, dementiet er fremkommet på foranledning af Byrådspolitiker Helle Blak:

"Hej
I Slagelse Kommune har vi et forsøg, hvor FØPére tilbydes nogen timers beskæftigelse (skånejob). Forsøget skal forbedre livskvaliteten for den enkelte førtidspensionist. Der er mange positive gevinster ved at den enkelte har tilknytning til arbejdsmarkedet med sociale kontakter, indhold i hverdagen o.s.v.

Artiklen er et udtryk for at Jobcenterchefen forfølger en tanke om, at øge livskvaliteten for alle - ved at give tilbuddet til alle. Altså en faglig og erfaringsbaseret reflektion.

En løsning som beskrevet vil kræve en politisk stillingtagen efter en lovændring. Der er ikke noget sådan på vej.Med venlig hilsen
Lars Hansen"

OG så er det lige sådan at LO Slagelse syns at HR H E Rasmussens "dumsmarte" udtalelse fortjener endnu et modspil:

"Jobcenterchefen Hans Erik L. Rasmussen har udtalt sig om, at han gerne ser en dispensation fra lovgivningen så han kan tvinge førtidspensionister til at arbejde for pensionen . Se DR´s hjemmeside.
Jeg sender hermed LO Slagelses holdning til udmeldingen, som er sendt til pressen d.d.
Med venlig hilsen
Anne Knudsen
formand LO Slagelse
tlf. 58533323/21817303Hjemmeside: http//loslagelse.dk"

DEJLIGT at se at der sker en reaktion
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 17:30   #47
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
FP reform igen, igen...

Puuuhaaaa - og tak for kaffe.

'Der er ikke noget i vejen med metoden, men der er noget i vejen med dem, som skal bruge den'

I Holland har de skiftet de lokale pensionsnævn ud med 'uvildige nævn'.
Mon det bliver lige så slemt her? Hvem skal så indsættes i sådanne?
Måske nogle ala psykiaterne Poul Videbeck & Morten Birket Shmidt?

'Først var det i oktober´, at denne reform skulle op, så nu nok først til november.
De forstår godt nok, at stresse og/eller panikke mennesker - og især dem der slet ikke magter det.
Mennesker med psykiske lidelser, som oven i bliver udsat for enorme besparelser på handicapområdene i kommunerne.

For vildt.
Tør faktisk næsten ikke give min mening til kende mere og længe siden, at jeg har skrevet noget hverken her eller der.
Dog, jeg er et kvastgammeltkvindemenneske og tror ikke, at jeg kommer til at skubbe en flexer ud.
Et eller andet sted er det hele bare så vildt sørgeligt. Det alt sammen, men miraklernes tider er aldrig forbi

Fiasko for forsøg på pensionsreform
JyllandsPosten, 1. sek. s. 1 og 2
07.10.2010
En ny metode, der skulle få folk i arbejde i stedet for at sende dem på førtidspension, er slået fejl, fremgår det af en rapport fra Arbejdsmarkedsstyrelsen. Arbejdsevnemetoden blev kaldt et "værdiskifte" af regeringen, da den blev indført den 1. januar 2003 som led i en stor reform af førtidspensionen. Derfor skulle sagsbehandlerne udarbejde en såkaldt ressourceprofil med fokus på borgerens mulige arbejdsevne. Men rapporten fra Arbejdsmarkedsstyrelsen viser, at 75-90 pct. af de typiske ressourceprofiler, som socialrådgiverne laver, handler om borgerens sygehistorie, barrierer og helbredsproblemer. I mere end halvdelen af de 108 ressourceprofiler, som konsulentvirksomheden Discus har undersøgt, er der slet ingen referencer til konkrete jobmuligheder - hverken nu eller i fremtiden. Formanden for Dansk Socialrådgiverforening, Bettina Post, siger, at den store fokus på sygehistorierne i ressourceprofilerne i væsentlig grad skyldes politikernes voksende krav om dokumentation og kontrol, mens formanden for Dansk Arbejdsgiverforening, Jørn Neergaard Larsen, kritiserer socialrådgivernes "kultur med at please klienterne". Beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V) siger: "Der er ikke noget i vejen med metoden, men der er noget i vejen med dem, der skal bruge den. Det må vi have gjort noget ved". Regeringen kommer i november med forslag til en reform af førtidspensionen.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 18:59   #48
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V) siger: "Der er ikke noget i vejen med metoden, men der er noget i vejen med dem, der skal bruge den. Det må vi have gjort noget ved".
Med andre ord der er ikke noget og komme efter... (et berømt citat fra en tidligere stor statsmand)

Og gad så nok vide hvad den energiske Inger vil gøre ved dem der skal bruge metoden
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjerneskadet skulle tvinges i arbejde buster Politik og Samfund 0 15-10-2011 16:41
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid hjernet Politik og Samfund 11 30-05-2009 01:38
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid Webmaster K10 Nyheder 0 28-05-2009 03:51
Førtidspensionister i arbejde? MHH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-12-2008 19:39
Pres citronen til den brister. Syge tvinges i arbejde. Stella Politik og Samfund 5 11-03-2008 18:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension