K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2012, 13:48   #1
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Fleks/efterløn

Jeg er helt rundforvirret....

Vi har vel alle fået brevet fra Fagforeningen omkring efterløn og udbetaling af denne. Og nu kommer så det jeg ikke helt fatter...

...man kan ikke få fleks senere hen hvis man har fået sin efterløn udbetalt???

Kan det passe??

Jeg står jo overfor at skulle udredes med timer og hvad jeg kan arbejde med...men hvis jeg så vil ha min efterløn udbetalt, betyder det så at jeg ikke kan få fleks??

De siger jo at det ingen indflydelse har på f.eks kontanthjælp...det hænger da ikke helt sammen. Dem på fleks yder da trods alt det de kan...men en kontanthjælpsmodtager intet yder. (og det skal ikke forståes på den grimme måde, jeg er godt klar over at man ikke altid selv er herre over ens situation)

Og så lige en sidste....hvem udbetaler den fleksydelse?? Er det a-kassen eller kommunen??

Nogen der har et svar...eller et bud??
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 13:56   #2
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
næ, men det er faktisk et rigtig godt spg. så kigger lige med på sidelinjen...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 14:11   #3
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
Jeg er helt rundforvirret....

Vi har vel alle fået brevet fra Fagforeningen omkring efterløn og udbetaling af denne. Og nu kommer så det jeg ikke helt fatter...

...man kan ikke få fleks senere hen hvis man har fået sin efterløn udbetalt???

Kan det passe??

Jeg står jo overfor at skulle udredes med timer og hvad jeg kan arbejde med...men hvis jeg så vil ha min efterløn udbetalt, betyder det så at jeg ikke kan få fleks??

De siger jo at det ingen indflydelse har på f.eks kontanthjælp...det hænger da ikke helt sammen. Dem på fleks yder da trods alt det de kan...men en kontanthjælpsmodtager intet yder. (og det skal ikke forståes på den grimme måde, jeg er godt klar over at man ikke altid selv er herre over ens situation)

Og så lige en sidste....hvem udbetaler den fleksydelse?? Er det a-kassen eller kommunen??

Nogen der har et svar...eller et bud??
Efterlønnen har ikke noget at gøre med flex.

Det man frasiger sig er Efterløn, og seniorordningen, hvor kommunen skal skaffe en et arbejde, så man kan blive ved med at oparbejde timer nok, når man når den alder.

Men husk, det kommer jo nok også til at have inflydelse på dem med flex.

Ret mig, hvis der er noget jeg har misforstået


Mvh.
Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 14:14   #4
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Der står ikke at du ikke kan få flex, men at du ikke kan få flexydelse senere. Og flexydelse er den du kan få istedet for efterløn. Altså flexydelse er efterløn for flexjobbere
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 14:20   #5
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
Efterlønnen har ikke noget at gøre med flex.

Det man frasiger sig er Efterløn, og seniorordningen, hvor kommunen skal skaffe en et arbejde, så man kan blive ved med at oparbejde timer nok, når man når den alder.

Men husk, det kommer jo nok også til at have inflydelse på dem med flex.

Ret mig, hvis der er noget jeg har misforstået


Mvh.
Karin
Der står bare direkte i det brev jeg har modtaget at det har indflydelse på flex...

Det her er hvad der står:

Hvis du vælger efterlønsordningen fra, siger du samtidig nej tak til en række muligheder:
l du kan ikke gå på efterløn*
l du kan ikke optjene skattefri præmie*
l du kan ikke opnå ret til fleksydelse*
l du kan ikke få et seniorjob*
l du kan ikke få gratis kontingent i a-kassen i forbindelse med uddannelse.

Så jeg ved ikke om jeg heller ikke forstår noget...men jeg vil gerne finde lyset...hahaha
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 14:27   #6
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af engager Se meddelelser
Der står ikke at du ikke kan få flex, men at du ikke kan få flexydelse senere. Og flexydelse er den du kan få istedet for efterløn. Altså flexydelse er efterløn for flexjobbere
Hmmm...jeg skal måske ha det ind med skeer...undskyld...

Dvs at hvis jeg blir visiteret til fleks...og arbejder når jeg er 65...så stopper fleksydelsen?? Og jeg får kun løn for det jeg reelt arbejder??
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 14:27   #7
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
Der står bare direkte i det brev jeg har modtaget at det har indflydelse på flex...

Det her er hvad der står:

Hvis du vælger efterlønsordningen fra, siger du samtidig nej tak til en række muligheder:
l du kan ikke gå på efterløn*
l du kan ikke optjene skattefri præmie*
l du kan ikke opnå ret til fleksydelse*
l du kan ikke få et seniorjob*
l du kan ikke få gratis kontingent i a-kassen i forbindelse med uddannelse.

Så jeg ved ikke om jeg heller ikke forstår noget...men jeg vil gerne finde lyset...hahaha

Ja så der står jo så også i 3. linie. Du kan ikke opnå ret til fleksydelse

Det er ikke det samme som at du ikke kan få fleksjob. Vær opmærksom på at det du f.eks. får som ledig fleksjobber er ledighedsydelse, ikke fleksydelse.
Fleksydelse er først når du når 3 år før din folkepension. Så hvis du mener at du sagtens kan arbejde som fleksjobber til du når folkepensionsalderen så kan du hæve din efterløn, men hvis du ikke mener du vil være i stand til det så vil det muligvis ikke være så klogt at hæve dit efterlønsbidrag
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 14:31   #8
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
Hmmm...jeg skal måske ha det ind med skeer...undskyld...

Dvs at hvis jeg blir visiteret til fleks...og arbejder når jeg er 65...så stopper fleksydelsen?? Og jeg får kun løn for det jeg reelt arbejder??
Kan se at svaret har krydset hinanden.

Hvis du bliver visiteret til fleks og arbejder til du er 65 hvor du alt efter nuværende alder kan gå på folkepension så får du ikke noget fleksydelse, da du jo så har valgt ikke at gå tidligere fra på arbejdsmarkedet. Men du vil så istedet få udbetalt et beløb som en engangsudbetaling. Mener det er omkring 143000 kr.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 14:36   #9
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af engager Se meddelelser
Ja så der står jo så også i 3. linie. Du kan ikke opnå ret til fleksydelse

Det er ikke det samme som at du ikke kan få fleksjob. Vær opmærksom på at det du f.eks. får som ledig fleksjobber er ledighedsydelse, ikke fleksydelse.
Fleksydelse er først når du når 3 år før din folkepension. Så hvis du mener at du sagtens kan arbejde som fleksjobber til du når folkepensionsalderen så kan du hæve din efterløn, men hvis du ikke mener du vil være i stand til det så vil det muligvis ikke være så klogt at hæve dit efterlønsbidrag
Tak...så fattede jeg det også...;-)

Det handler så om de sidste tre år man er på arbejdsmarkedet.

Jeg elsker at arbejde så jeg vil gerne tro at jeg kan...eller håber jeg kan. Jeg kender godt ordsproget "man skal ikke tro, men vide"...i det her tilfælde vil jeg vælge at tro på jeg kan...ingen ved hvad morgendagen bringer og love laves om med skiftende regeringer.

Tak for hjælpen..;-)
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 14:39   #10
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af engager Se meddelelser
Kan se at svaret har krydset hinanden.

Hvis du bliver visiteret til fleks og arbejder til du er 65 hvor du alt efter nuværende alder kan gå på folkepension så får du ikke noget fleksydelse, da du jo så har valgt ikke at gå tidligere fra på arbejdsmarkedet. Men du vil så istedet få udbetalt et beløb som en engangsudbetaling. Mener det er omkring 143000 kr.
Jeg takker igen...

Jeg er 46...
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Ang efterløn lola44 Dit og Dat 3 20-07-2010 07:20
Efterløn xlars38 Alt det andet 2 18-07-2010 14:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension