K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2011, 21:01   #1
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
Skal jeg forstå det som posetivt eller er det det modsatte

hvad mener han med hans notat (NOTAT FRA AFKLARINGSFORLØB (at han vurderede ,at der ikke ville blive et mere frugtbart udbytte af , at han forsatte med at møde her . kan have samnær og dialog med andre mennesker. derfor har jeg som udgangspunkt haft fokus på om han i forløbet ville blive mere tryg ved at være her og få mod at deltage i aktivitet......) (( hvor godt elle hvor dårlig det der ved ikke noget om (NOTAT ).....Skal jeg forstå det som posetivt eller er det det modsatte
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 22:41   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Prøv at skrive det igen, helt ordret som det står i notatet.

Det er lidt svært at finde hoved og hale i.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 22:43   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Æææh, positivt??

Det kommer jo an på hvor du er på vej hen.

Men hvis det er dig der vurderer at du ikke har brug for at møde op mere - så er det jo negativt, for personen skriver jo at du udmærket kan have samvær og dialog med andre mennesker, og at personen har haft fokus på om du måske kunne blive mere tryg, så du kunne deltage i aktiviteter - noget du så har fravalgt.

Så det klinger negativt i mine ører. Men jeg kan tage fejl, da det er svært at konkluderer noget brugbart ud fra så få oplysninger.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 00:25   #4
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
eg fik afslag på §18. fordi det mangle afklaring . så har jeg vært på en afklaring og her er hans NOTAT FRA AFKLARINGSFORLØB (at han vurderede ,at der ikke ville blive et mere frugtbart udbytte af , at han forsatte med at møde her . kan have samnær og dialog med andre mennesker. derfor har jeg som udgangspunkt haft fokus på om han i forløbet ville blive mere tryg ved at være her og få mod at deltage i aktivitet......) (( hvor godt elle hvor dårlig det der ved ikke noget om (NOTAT )..... så blev jeg sendt til min egen læge noget det hedder læ132 speciallægeerklæringer,og min egen læge sige at jeg ikke kan arbejdsprøves, ... hvad skal sker nu ? tror i de søge ftp til mig igen efter den notat fra AFKLARINGSFORLØB
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 00:36   #5
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
ved ikke hvad jeg skal gør hjælp

jeg fik afslag på §18. fordi det mangle afklaring . så har jeg vært på en afklaring og her er hans NOTAT FRA AFKLARINGSFORLØB (at han vurderede ,at der ikke ville blive et mere frugtbart udbytte af , at han forsatte med at møde her . kan have samnær og dialog med andre mennesker. derfor har jeg som udgangspunkt haft fokus på om han i forløbet ville blive mere tryg ved at være her og få mod at deltage i aktivitet......) (( hvor godt elle hvor dårlig det der ved ikke noget om (NOTAT )..... så blev jeg sendt til min egen læge noget det hedder læ132 speciallægeerklæringer,og min egen læge sige at jeg ikke kan arbejdsprøves, ... hvad skal sker nu ? tror i de søge ftp til mig igen efter den notat fra AFKLARINGSFORLØB
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 07:01   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du har skrevet det spørgsmål mange gange herinde, det bliver ikke bedre af, at du opretter nye tråde med det samme spørgsmål.

Dem der kan svare på dit spørgsmål har allerede gjort det i de andre tråde du har oprettet.

Problemet er jo, at der er ingen herinde der kender din sag godt nok til, at kunne svare på hvordan din kommune bedømmer din sag.

Vi har allesammen prøvet at gå rundt i uvished, om hvor vores sag var på vej hen, men der er altså ikke andet at gøre end, at vente og se hvad kommunen finder på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 07:57   #7
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Nej jeg tror ikke de søger pension til dig på det grundlag hvis det er det eneste de har er det lang fra nok ....
du bliver nok nødt til at skrive til din sagsbehandler og spørge om hvad planen nu er, det er vigtigt du skriver så du får noget svar på skrift,
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 08:47   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, men afklaringen er jo - at der står du ikke er afklaret, at du ikke føler der er noget frugtbart at komme efter, selvom den der skriver afklaringen mener, at du sagtens kan aktiveres såfremt du bliver mere tryg. Så min konklusion er, at du stadig ikke er blevet afklaret.......

Det er lige meget om din læge skriver du ikke kan arbejdsprøves - din læge er kun en meget lille tunge på vægtskålen. Udmeldingen skal komme fra en speciallæge der skal skrive, at en arbejdsprøvning er kontraindiceret. Og der SKAL stå ord-ret, kontraindiceret. Det er det ord der kan frede folk fra arbejdsprøvninger, da kontraindiceret betyder, at en arbejdsprøvning vil forværre din tilstand permanent - og kan en arbejdsprøvning forværre din tilstand permanent, så må kommunen IKKE sende dig i arbejdsprøvning.

Så når din sagsbehandler får din lægeerklæring tilbage, så vil han/hun nok få indhentet en speciallæge erklæring der nøje fortæller HVORFOR du ikke kan arbejdsprøves, OG om en arbejdsprøvning vil være kontraindiceret, ELLER om der skal sættes nye tiltag i gang der kan styrke dig på sigt og give dig mod til at gennemføre en arbejdsprøvning.

Der er kun to muligheder i Danmark. Enten er der arbejdsprøvning for at få tilkendt pension, ellers er der ordet kontraindiceret, der kan frede dig fra en arbejdsprøvning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal vi have en ny statsbank eller er der et alternativ? TimeGuest Politik og Samfund 37 04-12-2014 21:21
Er lige godkendt til fleksjob, men hvordan skal jeg forstå afgørelsen ... karsk Spørgsmål ang fleksjob 1 30-09-2012 16:18
pension eller ej (ved ikke hvad ben jeg skal stå på) superhoax Alt det andet 4 19-08-2008 18:05
blog med DI ;-(..eller skal man ;-) Stella Den nyttige viden vi alle har 8 12-02-2008 13:20
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension