K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2012, 21:31   #1
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
bisidder eller andet hjælp

kunne det ikke være fedt hvis der var et forum til folk som havede brug for en bisidder når man sku til møder på kommune og andet ?? jeg kunne fx godt tænke mig når min kamp rigtig går i gang med min kommune n,at der var nogle med som kunne hjælpe mig ? og tage med på kommunen som havede forstand på tingene ?

fx dele det op i områder ? fx jeg bor i herlev , og hvis der var nogle i omegn som havede mer styr på tingene end jeg har kunne tage med og sørge for at alt gik efter bogen ? bare en tanke jeg fik da jeg surfede rundt på min første gang på k10 ?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 21:50   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tror bare problemet er, at det er de færreste K10'ere, der har overskuddet til, at påtage sid den opgave.

De fleste af sidens brugere har jo selv helbredsmæssige problemer, at slås med.

Men til gengæld kan vi hjælpe dig med, at blive "klædt på", så du selv kan klare kampen med kommunen.

F.eks. er der nogle helt grundlæggende "regler":

Tal aldrig i telefon med sb.

Kommer kommunen med underlige påstande, så bed om, at få dem på skrift.

Sørg for, at få kvittering på alt hvad du afleverer.

Og sikkert flere andre, som jeg ikke lige kan komme på, koncentrationen glippede.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 15:43   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber alt går smertefrit og det slet ikke bliver nogen kamp for dig. Her på K10 hører vi jo nok mest om tilfælde. hvor der er problemet men ikke så meget om de normale sager.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 15:55   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, konceptet med k10 er jo netop for folk der er kommet i klemme.

Men der kommer da en solskins historie i ny og næ.....

Men en bisidder kan også bare være en god ven eller veninde, eller måske noget familie, bisidderen har heller ikke den store indflydelse på selve sagen, men kan være en god sparringspartner eller de ekstra to ører, som gør, at man ikke selv glemmer samtalen osv. Det er mere en støtteperson.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 15:58   #5
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
meld dig ind til lafs så du kan få bissider fra dem..

jeg havde rigtig god hjælp fra dem. held med sag
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 18:25   #6
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Har du prøvet at kontakte dit nærmeste frivilligcenter da nogle har bisidder netværk tilknyttet stedet.
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 18:33   #7
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
PTU (landsforeningen for polio, trafik- og ullykkesskadede) har dygtige bisiddere rundt i hele landet - også i dit område, som alle medlemmer kan benytte sig af.
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 20:15   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- der står også engang i mellem nogen på div opslagstavler (fx supermarked) - både nogen der søger en bisidder, og bisiddere der bare gerne vil hjælpe........det var sådan jeg selv startede for nogle år siden.
Men de fleste bliver selvkørende når man får guidet dem ind på K10
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ingen sygedagpenge eller noget andet icecool Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 23-02-2012 22:37
Bisidder HJÆLP Bulder Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-09-2010 16:15
Livsstilssygdomme eller noget helt andet? zuza Politik og Samfund 4 10-06-2010 16:45
helt andet emne...stem på klovn eller tyggegummie nille Dit og Dat 4 02-11-2007 18:39
Hjorten er ude med et eller andet igen ! Stella Politik og Samfund 9 20-08-2007 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension