K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2011, 10:52   #1
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Exclamation Har VIRKELIG brug for hjælp!!!!!!!!!

Hej..
Så skete det som bare ikke måtte ske...jeg brød sammen på et fælles møde og er nu meget langt nede. Har igennem lang tid oplevet at jeg som fleks jobber har været genstand for diskussioner på fælles møder. har oplevet og i den grad mærket en ubehagelig stemning omkring mig og min person...Har prøvet at anskue tingene fra alle vinkler og prøvet at vende det negative til det positive så jeg kunne komme videre med godt humør og fighter vilje og undervejs da også kommenteret på ting som der er blevet sagt. jeg har et usynligt handicap som i den grad giver mig mange fysiske begrænsninger ifht mit arbejde må IKKE arbejde med arb opgaver over skulderhøjde og er I klar over hvor meget der foregår der. ja self er I det Har også fået defineret og beskrevet mine skånebehov men kan trods det alligevel føle mig presset til at gøre tingene alligevel, hvilket er dumt af mig og self gir det bagslag. Har næsten ingen kraft og konstante smerter i min højre arm og lever med nærmest kun at kunne bruge en arm. Er nu sygemeldt i næste uge efter en samtale med en bekymret leder men har ikke det mindste lyst til at komme tilbage igen. Har tidligere været nede og bide i gulvet og forklare at det jeg nu var kommet som fleksjobber skabte mange dårlige stemninger blandt personalet og nu har jeg også fået at vide at som 20 timers ansat ikke overh har krav på 29 min pause hvilket jeg allerede har fået bekræftet af min fagforening er forkert. Er normalt en stærk pige og har altid haft ry for at værer bærer af den gode stemning på min arb plads og har nu ikke ressourcer til at skulle kæmpe for mig selv hvilket slet ikke ligner mig men er bare så dybt dybt ulukkelig over det hele og tror slet ikke at det er den rigtige arb plads for mig da jeg oplever der er alt for meget fysisk arbejde som jeg ved jeg ikke må gøre men kommer til at gøre da der ikke er andre der har lyst til at hjælpe....Tænker som en gal over hvordan jeg kommer videre med værdigheden i behold....Hvis jeg blir sygemeldt længere tid hvad sker der så hvornår kan jeg risikere at blive fyret og hvad så bagefter og vil tage kontakt til min læge for at fortælle om det her ogg hvordan det påvirker mig og håbe på han kan hjælpe med noget.
Håber virkelig nogen vil gide sætte sig ind i det jeg skriver og give mig et svar tilbage.....Har hårdt brug for det.Tak
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 11:01   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nu ved jeg faktisk ikke om det er din fagforening eller din SB du skal tage kontakt med.

Men ja først en tur til lægen, da det lyder til, at du er på vej ned i en depression.

Det lyder jo nærmest som mobning på din arbejdsplads af dig, og det er slet ikke rimeligt pga du er fleksjobber, måske virksomheden slet ikke er gearet til fleksjobbere.


Psykisk arbejdsmiljø er meget vigtigt for at vi mennesker kan fungere, og føler man bare at man er virksomheden til last til deraf snakken i krogene, det duer bare ikke.

Du skal bare lade dig være sygemeldt til du finder en løsning og du må for guds skyld ikke selv sige op, bliver det en længerevarende sygeperiode kan virksomheden jo vælge af fyre dig.

Først din egen læge, dernæst fagforening/din SB.

God weekend, op med humrøret
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 11:11   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg ville først kontakte min job konsulendt, hvis det ikke hjælper vil jeg nok bede fagforeningen om , at lægge sag an ang. mobning det er nemelig forbudt og så ville jeg sygemelde mig til jeg bliver fyret og stadig lægge sag an især fordi det vil på længer sigt hjælpe andre fleks jobber.

Man skal ikke finde sig i alt, ja du er fleks jobber og får fuld løn noget flere har meget travlt med men du er en billig arbejds kraft og det bliver hurtigt glemt.

Så på dem.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 11:14   #4
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Tak for du gider bruge tid på mig hvis jeg sygemelder mig indtil jeg blir fyret hvad så bagefter økønomisk og jobmæssigt????
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 11:18   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nå du sygemelder dig vil du få sygepenge og når du så raskmelder dig vil du få ledigheds ydelse ( hvis du kar været i job over 9 mdr)
Så skal du jo ud og søge nyt job og ryger nok i aktivering.
Hvis du var på ledigheds ydelse før jobbet gælder de 9 mdr ikke.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 11:20   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vinterpige Se meddelelser
nu har jeg også fået at vide at som 20 timers ansat ikke overh har krav på 29 min pause hvilket jeg allerede har fået bekræftet af min fagforening er forkert.
Ekstra pauser kan også være en del af skånebehovene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 11:22   #7
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
det har jeg allered defineret som mine skånebehov

hvordan er satsen på ledighedsydelsen ved du det sådan ca??

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nå du sygemelder dig vil du få sygepenge og når du så raskmelder dig vil du få ledigheds ydelse ( hvis du kar været i job over 9 mdr)
Så skal du jo ud og søge nyt job og ryger nok i aktivering.
Hvis du var på ledigheds ydelse før jobbet gælder de 9 mdr ikke.
Har faktisk været ansat på min arb plads i 20 år og er nu bare placeret i en anden afd med nye kollegaer og en helt anden arb kultur. Kender du satsen på ledighedsydelsen sådan ca jeg vil jo nok miste mange penge og er alene med 3 børn????

Sidst redigeret af Webmaster; 17-09-2011 kl. 19:23. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1...brug evt rediger funktionen for tilføjelser..
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 11:31   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja den er på ca 14500 sygepenge ligger på 1000 kr mere
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 11:40   #9
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ja den er på ca 14500 sygepenge ligger på 1000 kr mere
ok deter self før skat så jeg vil jo slet ikke kunne klare mig økønomisk eller kan lige nu ikke gennemskue det. Mener jeg får fuld løn under sygdom???
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2011, 12:34   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kommer an på hvad der står i din kontrakt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har virkelig brug for hjælp mormor2010 Alt det andet 1 11-09-2011 17:06
Har virkelig brug for hjælp - modtaget ressourceprofil! Hygeria Spørgsmål ang fleksjob 12 26-05-2011 09:48
Jeg har virkelig brug for rådgivning HJD Alt det andet 6 12-07-2010 11:27
Har virkelig brug for hjælp!!! msmv Spørgsmål ang fleksjob 13 24-08-2009 14:26
Har virkelig brug for hjælp... Helenevind Alt det andet 34 19-08-2009 11:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension