K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2010, 11:56   #1
Bulder
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2010
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bulder er ny på vejen
Bisidder HJÆLP

Hej !l

Jeg skal på kommunen i den kommende uge. Søgte pension på forelæggende grundlag, (lært herinde, tak:-) men fik bl.a afslag, da det var vuderet på Reva at jeg kunne arbejde op til 12 timer. Det følte jeg i starten af min sygeperiode
godt jeg måske kunne, i mit gamle fag Sosu-hjælper. Da det så blev åbenlyst at jeg desværre var udbrændt indenfor dette fag, (psykisk) blev det altsammen alligevel for meget og jeg gjorde opmærksom på at jeg ikke orkede mere, og derfor gerne ville søge pension. Jeg gjorde ligeledes opmærksom på at jeg gerne ville deltage i mødet til afgørelsen. Imidlertid fik jeg kort tid efter bare et afslag og dermed bevilliget flexjob. maj 2010. Nu har jeg så været til samtale på
jobcenter, og sagde jeg ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke kom med til afgørelsen. I fredags fik jeg så et brev om at sagen blev genoptaget og at mødet finder sted i næste uge :-/ Heraf mit spørgsmål : Herinde er mange der ved en masse så tænkte om der var en der kunne tænke sig at være bisidder ?
Bor på Sydsjælland.
Bulder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 13:26   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Det ville jeg fysisk slet ikke være i stand til...

Men du vil have mulighed for en bisidder fra din fagforening eller evt. andre foreninger, som du er medlem af (gigtforening, fibromyalgiforening eller lign.).

Du har også en mulighed via LAF (tror jeg, det hedder... Landsforeningen af Flexjobbere).

Der skulle også være mulighed via Pensionistforeningen, mener jeg, det hedder...

Du må lige google lidt... Og ellers kommer sikkert andre på banen!

God vind i sejlene med det!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 14:45   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
,

Du har også en mulighed via LAF (tror jeg, det hedder... Landsforeningen af Flexjobbere).

God vind i sejlene med det!
vil lige komme med en rettelse " det hedder lafs"

og linket er her... http://www.lafs.dk/

hvis du uddyber hvad foreninger du er i og om du er i fagforeninger. så skal der nok komme mere hjælp.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 14:56   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Bulder

Citat:
Jeg gjorde ligeledes opmærksom på at jeg gerne ville deltage i mødet til afgørelsen. Imidlertid fik jeg kort tid efter bare et afslag og dermed bevilliget flexjob. maj 2010.
Der er noget, der ikke er gået rigtigt til !

Hvad mener I andre ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 15:54   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser

Hvad mener I andre ?
Det kan være kassetænkning.

Alt efter hvilken ydelse Bulder er på nu, kan der muligvis være økonomisk fordel i at holde hende på denne lidt endnu.

Det positive ved tilkendelse af fleks er, at kommunen har anerkendt, at du ikke kan klare dig på det ordinære arb.marked, med andre ord: du er nået et stykke af vejen mod en fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 16:15   #6
Bulder
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2010
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bulder er ny på vejen
bisidder

Tak for Jeres svar. vil prøve lafs da jeg ikke rigtig syntes jeg for forståelse fra Foa. Hun mente vist jeg bare skulle takke ja til flexjob. Jeg er pt. på ledigheds-ydelse men sygemeldt igen igen da jeg bliver endnu mere deprimeret og presset af at sidde på et kursus og søge job jeg ikke kan klare. Har arbejdet som ufaglært Sosu-hjælper i knap 10 år og har ikke nogen uddannelse, så føler det lidt håbløst. Min læge har 2 gange gjort opmærksom på at han ikke ser nogen muligheder på arbejdsmarkedet for mig.
Endnu engang tak for hjælpen.
Bulder er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bisidder Peacock Et godt link! 24 26-11-2013 00:38
bisidder eller andet hjælp kiwimor Alt det andet 7 29-07-2012 20:15
Bisidder træt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 08-06-2012 22:12
Bisidder - hjælp! Dysis Alt det andet 8 19-10-2011 09:04
Bisidder/HJÆLP søges!!!!!!!!!! akizuri Alt det andet 7 21-03-2009 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension