K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2015, 12:09   #11
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Jeg arbejder på en skole som deres IT mand.
Sørger for daglig drift af deres netværk og servere, samt skolens øvrige IT udstyr. Dertil hjælpe brugerne med småting på maskinerne.

Har en super arbejdsgiver som giver mig ro til at tage tingene lidt langsommere, og sågar flekse min mødetid hvis det er hvad min fysik behøver.
Efter den nye ordning er jeg visiteret til 10-16 effektive timer, med fremmøde 15-20 timer.

Jobbet hedder 12 effektivt og 18-20 fremmøde, væsentligt fremskridt fra et tidligere hvor jeg kun klarede 10-12 fremmøde.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 12:10   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bruger2013 Se meddelelser
Der må da findes flere flekserer herinde :-)
Det er vel ikke alle der har lyst til at fortælle det.
Jeg har feks. ikke.

Hvad med dig selv, hvad arbejder du med, siden du selv har oprettet den her tråd?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 14:14   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvad er dit formål med at indhente informationerne? Interesse?, studierelevant? - eller noget helt andet.
Hvad kan du bruge svarene til? Det er jo meget personrelateret, hvilken beskæftigelse man har.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 15:43   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvad er dit formål med at indhente informationerne? Interesse?, studierelevant? - eller noget helt andet.
Hvad kan du bruge svarene til? Det er jo meget personrelateret, hvilken beskæftigelse man har.
Come on........... hvad ens job består i skulle da ikke behøve være en hemmelighed! Det hører altså ikke under personlige spørgsmål i min bog. Det er da kun hvis du er noget helt specielt, der kan identificere hvem man er, som borgmester i Køge for eksempel, det skulle være nødvendigt at hemmeligholde det. Og her på K10 måske også hvis man har et job i et jobcenter! Og dem der ikke har lyst til at fortælle hvad de laver kan da bare lade være. Men jeg synes det er urimeligt at forsøge at mistænkeliggøre trådstarteren.

Nu er det ikke mig der oprindeligt har stillet spørgsmålet, men jeg har syntes det for mig er et meget relevant spørgsmål, idet jeg er i gang med at blive arbejdsafklaret mhp. et fleksjob. Jeg har spekuleret meget på hvilke slags job man mon kan få som fleksjobber på 8 - 12 timer om ugen, når det ikke skal være som sygeplejerske, hvilket er min uddannelse. Og i denne tråd har jeg fået øjnene op for at der vist er flere muligheder end jeg umiddelbart har troet. Uddannet bogholder og nu hjælpelærer - det kan jeg måske også? Og det med selv at opfinde sit job som ridelæreren. Inspirerende.

Sidst redigeret af Akvamarin; 02-02-2015 kl. 15:45.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 16:25   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Altså jeg synes skam det er et personligt spørgsmål. Det job jeg har, har meget at sige, hvad andre synes om. Og derfor rager det mig, at nogen fremmede mennesker skal have det at vide.

Det er fint for dem, som er ligeglade med at oplyse det til fremmede mennesker.

Men respektér det venligst, når andre ikke ønsker at fortælle det.

Ligesom man beder om alder, hvor man kommer fra osv... Det synes jeg også, man ikke skal tvinge folk besvare på.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 18:44   #16
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Altså jeg synes skam det er et personligt spørgsmål. Det job jeg har, har meget at sige, hvad andre synes om. Og derfor rager det mig, at nogen fremmede mennesker skal have det at vide.

Det er fint for dem, som er ligeglade med at oplyse det til fremmede mennesker.

Men respektér det venligst, når andre ikke ønsker at fortælle det.

Ligesom man beder om alder, hvor man kommer fra osv... Det synes jeg også, man ikke skal tvinge folk besvare på.
Hej Curls

Jeg er ked af hvis du føler dig stødt af mit indlæg. Det var Stampes indlæg jeg reagerer på.

Jeg har fuld respekt for dit valg om ikke at dele viden om dit arbejde.

Og spændende så forskelligt vi er. Også af dig har jeg lært noget nyt. Tak.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 21:53   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hej Curls

Jeg er ked af hvis du føler dig stødt af mit indlæg. Det var Stampes indlæg jeg reagerer på.

Jeg har fuld respekt for dit valg om ikke at dele viden om dit arbejde.

Og spændende så forskelligt vi er. Også af dig har jeg lært noget nyt. Tak.

mvh Akvamarin
Hej, nej, jeg tror mit indlæg var til alle. Jeg ville blot give min mening til udtryk, at det at spørge direkte andre om, hvad de arbejder med til daglig, er et personligt spørgsmål - og at man ikke skal forvente 100 % på, at folk svarer på det.

Hav en god aften.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 11:44   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Akvamarin

Kan slet ikke give dig ret.
Vil man vide noget om andre og - der må da findes flere fleksere herinde - ja så er det min opfattelse, man selv må byde ind med noget.

I dette tilfælde ville man formentlig kunne få flere svar, hvis der blev åbnet lidt.

Rart at vide, hvad informationerne skal bruges til.
Og absolut fuldstændig op til den enkelte, hvad man vil svare på.

Sidst redigeret af stampe; 03-02-2015 kl. 13:47.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 16:01   #19
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Beklager min tråd kan støde nogle. Det havde jeg ikke set komme. Jeg spørger kun af ren nysgerrighed og jeg kunne ikke skrive det bedre end Akvamarin skriver:

Nu er det ikke mig der oprindeligt har stillet spørgsmålet, men jeg har syntes det for mig er et meget relevant spørgsmål, idet jeg er i gang med at blive arbejdsafklaret mhp. et fleksjob. Jeg har spekuleret meget på hvilke slags job man mon kan få som fleksjobber på 8 - 12 timer om ugen, når det ikke skal være som sygeplejerske, hvilket er min uddannelse. Og i denne tråd har jeg fået øjnene op for at der vist er flere muligheder end jeg umiddelbart har troet. Uddannet bogholder og nu hjælpelærer - det kan jeg måske også? Og det med selv at opfinde sit job som ridelæreren. Inspirerende.

Jeg er selv på KH og i afklaringsforløb og derfor tænker jeg meget over min fremtid som evt fleksjobber og hvad man skal arbejde med.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 20:21   #20
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Hej

Jeg er Hjælpelærer i en 1 klasse er uddannet pædagogmedhjælper. Jeg arbejder 15 1/2 om ugen er rigtig glad for det,det er drømme jobbet. Men det er desværre kun et 100 % fleksjob i 10 mdr😔
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension