K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2015, 23:24   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har funderet lidt over problematikken.

For det gørst kommer det vel an på hvorfor du sygemelder dig. Og om det kun er for en dag.

Så er der spørgsmålet om dine "fridage". De er jo ikke FRIdage som sådan (som hvis du var deltidsansat) idet du får fleksjobløntilskud de dage. De er restitutionsdage så du kan komme dig over at have været på arbejde eller behandlingsdage hvis din sygdom kræver du fast går i behandling.

Så hvis du ikke har været på arbejde en dag kan man selvfølgelig sige du ikke har behov for at restituere dig dagen efter (hvis du ellers er rask nok til at arbejde dagen efter) - MEN hvad så hvis du også skal møde den efterfølgende dag. Hvis du for eksempel arbejder mandag-onsdag-fredag. Du er syg om mandagen og tager så en arbejdsdag om tirsdagen i stedet. Så kan du jo ikke gå på arbejde om onsdagen, for så skal du bruge den dag på at restituere dig ovenpå tirsdagens arbejde. Plus du var måske ikke 100% frisk om tirsdagen.

Jeg tænker det virkeligt kan blive et skråplan at arbejde sygedage ind. Som Webmaster skriver er det bestemt ikke noget arbejdsgiver kan kræve du gør.

Synes du skal tænke dig rigtigt godt om, så det ikke ender med at du belaster dig selv og i sidste ende ender med at måtte melde dig yderligere syg fordi du har presset citronen for meget.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 06:29   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men igen hvis i så er presset på arbejdet og du har muligheden så skal du måske overeveje omdet arbejdes plads er det værd, at give sig selv lidt mere.

jeg arbejder 2 timer 4 gange om ugen, hvis jeg får migræne, tager en anden over for mig, og hvis jeg kan giver jeg igen senere, vi er 3 flekser på arbejdet, vi får meget hjælp i hverdagen, bliver ofte spurt om det eer ok, folk løfter ting for os, jeg vil også gerne gøre noget igen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension