K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2012, 18:07   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tvangsaktion?

Hejsa

Jeg er ledig fleksjobber på 59 - mistede min mand sidste år og sidder nu alene i vores hus med en gæld på ca. 1 million og de penge ville jeg aldrig få ind for huset som p.t. nu er sat ned til 750.000 kr.

Nu har huset været tilsalg siden før jul og ingen har vist interesse for det indtil videre. Huset er på ca. 130 m2 og grunden på 2550 m2 og jeg har en dårlig ryg - så kan derfor ikke selv magte huset og grunden og er derfor altid afhængig af andre folks hjælp til diverse ting.

Jeg trives ikke her mere efter at jeg blev alene - jeg er ved at blive *skør* af at gå rundt i alle minderne hver dag.

Ved godt at det er bedst hvis man kan få sit hus solgt på normalvis - men jeg overvejer mere og mere at lade det gå på tvangsaktion og flytte i en lejlighed....men flere fortæller mig - at det vil blive et ********* for mig hvis jeg vælger at lade huset gå på tvangsaktion?.....er der mon nogen herinde som kan fortælle hvad der sker når man vælger at lade sit hus gå på tvangsaktion? eller nogle andre forslag til hvad jeg evt. kunne gøre?.

V.h. tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 18:19   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
tullee

trist situation..føler virkelig med dig..først sorgen der skal bearbejdes og så det oveni...

jeg vil råde dig til at snakke med en advokat..evt gå til advokatvagten..der findes en side hvor man ka se hvilke byer der har sådan en og hvornår der er åben..
men en advokat vil ku råde dig..men du ka nok ikke komme til at eje noget igen lige foreløbig..

men der skal nok komme andre med ideer og råd

1ooo fra stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 18:29   #3
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
Har været turen igennem for nylig. Det har været et følelsesmæssigt *******, ikke mindst at man føler at det man virkelig har knoklet for bliver foræret viddere til en investor der rager sindsygt mange penge hjem på det.

Når det så er sagt, så er der en rigtig god ting ved auktionen: Man har en dato for hvornår det hele er overstået.. bortset fra gælden naturligvis, for den slipper du jo på ingen måde for (med mindre du kan få gældssanering)

Har du overvejet at leje det ud? Jeg ved ikke om det er muligt at holde ydelser osv, men det var da værd at undersøge.. og ellers må du tage en god lang snak med dit kredit selskab om at du ikke magter det mere osv, de har absolut heller ingen interesse i at det ryger på tvang, så måske du kan få lov til at sætte det endnu mere ned, eller de har en helt anden løsning.
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 19:15   #4
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej en frygtelig ting ?? har du evt nogen børn der kan overtage huset -- eller evt leje det ud -- det er ikke den bedste løsning at lad det gå på tvang - det er ikke til at sælge lige nu -- drop det -- for ikke at få flere udgifter -- børnebørn der kan overtage for beløbet -- ved godt det er svært ..... men er der ikke andre muligheder så lad det ryge---- det skal nok gå alligevel du vil nok ku klare dig beskedent -- men med fred i sjælen og så kan du evt søge gældssanering men det bedste er at lad nogen overtage bare til det der skyldes -- håber det lykkes
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 19:33   #5
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tusind tak for jeres hjælpsomhed.

Jeg har ikke nogen børn eller børnebørn der vil overtage huset. Huset er tilsalg igennen en ejendomsmægler og vedkommende skal have næsten 70.000 kr for bare at sælge huset - men jeg turde ikke andet end at gå til en ejendomsmægler.

Ja - det er op af bakke m.h.t. hussalg p.t. - men det her med at leje huset ud har jeg ikke tænkt nærmere over - for jeg ville da sikkert selv komme til at stå for al vedligeholdelse?....og det har jeg ikke råd til.

V.h. tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 19:50   #6
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
altså hvis du kan komme ud af det med - ejendomshandleren - og der gode muligheder for at leje ud -- du står ikke med alt veligeholdese -- der muligt at finde et firma der kan hjælpe så lej det ud så lider du ikke at gå på tvang -- det er nok det værste der kan nå en person -- har prøvet -- hverken banker eller andre vil røre ved dig med en ildtang -- aldrig det er billiger at slå en ihjel -- der får du kun straffen -- her er det resten af livet -- du kan ikke få et dankort -- tankkort -- forsikringer er dobbelt så dyre - det er et ******* er der evt muligt at leje noget af det ud værelser ecct.

Sidst redigeret af havmanden60; 14-07-2012 kl. 20:06.
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 20:52   #7
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Ja - jeg kunne sagtens leje noget af huset ud som er i 2 etager og der er også 2 toiletter i huset - men vi måtte deles om køkkenet.

Men så skulle kemien godt nok også bare være tip - top - ellers ville det jo aldrig gå og vedkommende måtte jo så også være indstillet på - at det var et midlertidigt lejemål.

Jeg bor i Nordjylland tæt ved Dronninglund - så hvis der skulle være nogen herinde som står uden bolig? og som kunne tænke sig at bo i det nordjyske midlertidigt? så har jeg hermed givet bolden videre til et billigt lejemål hvis kemien ellers passer sammen?:-)

V.h. tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 21:02   #8
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej tulle prøv en annonce på gul og gratis den koster måske lidt -- men det er et forsøg værd - du må for alt i verden ikke gi op --- de er godt nok stykke - kriditorerne-- du må gerne skrive privat til mig har været det hele igennem -- så der er måske lidt hjælp at få - gratis gi ikke op hej
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 21:08   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
TULLEE

det 1 år har du lov til at lave en midlertidig kontrakt..det fik vi lavet..man er lidt nervøs og ved jo ikke rigtig..men det kan du kun gøre 1 gang...

skriv lige hvordan det går..er spændt

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 21:31   #10
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej ja det er rigtig lav altid en tidsbegrænset kontragt - på de mdr du vil leje ud på ?
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvangsaktion/Boliglån Tullee Alt det andet 3 27-06-2013 08:57
Tvangsaktion rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 30-09-2009 20:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension