K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2013, 13:04   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Adfærden fra SB og dermed kommunens side er uaccebtabelt

Kære Le Cuere

Mit råd:

Mød op for at spare dine kræfter. Gør stedet skriftligt klart at du ønsker at holde op hurtigst muligt pga af dit beskrevne med cc til SB

Gør klart at du kun møder op for at undgå yderligere trusler om sanktioner nu da din sag er kørt af sporet, med at kommunens ansatte ikke engang gider gøre sig den ulejlighed at svare dig på en presserende mail.

Kontakt Københavns Borgerrådgiver telefonisk eller og skriftligt
http://www.kk.dk/da/borger/borgerraa...-over-kommunen

Det samme gør du til www.dukh.dk omgående
https://www.dukh.dk/netradgivning/radgivning

Samtidig med at du klager skriftligt som beskrevet af andre.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 13:15   #12
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
dokumentation, dokumentation dokumentation.

Er kodeordet og vejen frem:

Har du bevis på, hvilken aktør du valgte? ( jeg tør ikke tro det - så havde det jo været smidt i synet af den dårlige sagbehandler for længst - ikke sandt?)

Men hvis du har, så udprint dette, medtag i morgen når du dukker op hos den ikke-valgte aktør (for ikke at miste penge) - med en indstilling der 100.0000% hedder:
" jeg er frygtelig ked af den opståede misforståelse, og jeg kommer KUN idag, for at vi kan hjælpe hinanden med at rydde op i dette."

Gå IKKE igang med nogetsomhelst der har med selve forløbet at gøre, men opfør dig i overensstemmelse med, at du er der for at I sammen kan fjerne misforståelsen.

Hvis de beder dig gå igang med et møde/undervisning/noget der har med DERES tilbud at gøre ("imens vi liiiige undersøger sagen") så insistér igen på at der er sket en fejl, og at alles tid bliver spildt.

BEHOLD OVERTØJET PÅ.
Psykologisk har du 'overgivet' dig, i det øjeblik du lægger overtøjet.
Du ladet dem 'klæde dig af', så at sige. Fjerne nogle lag af dit forsvar.


Bliv fysisk siddende i kontoret overfor vedkommende, og insistér på, at du udelukkende er der for at få rettet fejlen.

Vores autoritetstro kan være enorm, og vi vil ikke være til besvær - men nu handler det om DIT liv/heldbred, så hvem skal du lytte til - dig selv at manipulatorerne?

STÅ FAST, og kræv din ret!
Og så længe du er indenfor døren, er du dukket op!
Afkræv/skaf bevis for, at du har været der.

Har du en smartphone så OPTAG samtalen, evt. film når du går ind på stedet.
Sørg for at klokkeslet og dato er KORREKT INDSTILLET.

Og jeg skriver med STORT for at du skal forstå alvoren i det her.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 13:17   #13
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hov, der var en der var hurtigere end mig
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 14:51   #14
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Le Cuere

Mit råd:

Mød op for at spare dine kræfter. Gør stedet skriftligt klart at du ønsker at holde op hurtigst muligt pga af dit beskrevne med cc til SB

Gør klart at du kun møder op for at undgå yderligere trusler om sanktioner nu da din sag er kørt af sporet, med at kommunens ansatte ikke engang gider gøre sig den ulejlighed at svare dig på en presserende mail.

Kontakt Københavns Borgerrådgiver telefonisk eller og skriftligt
http://www.kk.dk/da/borger/borgerraa...-over-kommunen

Det samme gør du til www.dukh.dk omgående
https://www.dukh.dk/netradgivning/radgivning

Samtidig med at du klager skriftligt som beskrevet af andre.

Hilsen Peter
Hej Peter. Tak for svar.

Jeg har skrevet til borgerservice, spurgt til deres mening, skrevet at jeg ønsker at indgive en klage over sagsforløb / afgørelse om aktør. Men tror ikke jeg får svar i dag.

dukh. har jeg ikke fået kontaktet endnu.

Der er ingen grund til at sende klage til jobcenter chef, da klagen kommer til jobcenter aut. via borgerservice.

har skrevet stikord vedr. samtale med anden aktør, om at det drejer sig om en misforståelse, kun derfor jeg møder, at sagsbehandler er kontaktet, ingen svar har fået.


Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
dokumentation, dokumentation dokumentation.

Er kodeordet og vejen frem:

Har du bevis på, hvilken aktør du valgte? ( jeg tør ikke tro det - så havde det jo været smidt i synet af den dårlige sagbehandler for længst - ikke sandt?)

Men hvis du har, så udprint dette, medtag i morgen når du dukker op hos den ikke-valgte aktør (for ikke at miste penge) - med en indstilling der 100.0000% hedder:
" jeg er frygtelig ked af den opståede misforståelse, og jeg kommer KUN idag, for at vi kan hjælpe hinanden med at rydde op i dette."

Gå IKKE igang med nogetsomhelst der har med selve forløbet at gøre, men opfør dig i overensstemmelse med, at du er der for at I sammen kan fjerne misforståelsen.

Hvis de beder dig gå igang med et møde/undervisning/noget der har med DERES tilbud at gøre ("imens vi liiiige undersøger sagen") så insistér igen på at der er sket en fejl, og at alles tid bliver spildt.

BEHOLD OVERTØJET PÅ.
Psykologisk har du 'overgivet' dig, i det øjeblik du lægger overtøjet.
Du ladet dem 'klæde dig af', så at sige. Fjerne nogle lag af dit forsvar.


Bliv fysisk siddende i kontoret overfor vedkommende, og insistér på, at du udelukkende er der for at få rettet fejlen.

Vores autoritetstro kan være enorm, og vi vil ikke være til besvær - men nu handler det om DIT liv/heldbred, så hvem skal du lytte til - dig selv at manipulatorerne?

STÅ FAST, og kræv din ret!
Og så længe du er indenfor døren, er du dukket op!
Afkræv/skaf bevis for, at du har været der.

Har du en smartphone så OPTAG samtalen, evt. film når du går ind på stedet.
Sørg for at klokkeslet og dato er KORREKT INDSTILLET.

Og jeg skriver med STORT for at du skal forstå alvoren i det her.

Jeg har kun de 2 pjecer vedr. anden aktør jeg fik udl.

Mail fra anden sidste sagsbehandler der spurgte om jeg har valgt aktør, hvortil jeg svarede at jeg havde kontaktet begge aktører, men ventede på svar fra den ene aktør.

Alt foregik mundligt hos sidste sagsbehandler, fik kun sagt at jeg har valgt aktør, så blev jeg afbrudt af sagsbehandler som sagde, jeg kender ikke den aktør, men den anden aktør er rigtig god, har du lyst til evt. at afslutte jobsøgningskursus med praktik. Svarede ja, men jeg har lige været i revurdering og virksomhedspraktik, formålet med tilmelding til jobsøgningskursus er fokus på forbedring af cv, jobsøgningsteknik.

Hvortil jeg fik svaret at virksomhedspraktik er noget andet, det sagsbehandler mente var praktik der kan føre til fastansættelse.

Modtog så brev fra sagsbehandler om tilmelding hos den aktør sagsbehandler havde valgt, tilmeldingen er til et andet kursusforløb end det der blev nævnt på mødet.

På den aktørs hjemmeside står der under det forløb jeg er blevet tilmeldt. Forløb - består af udredning og 3 mdr. virksomhedspraktik.

Og kigger man derefter på deres side til virksomsheder, står der gratis praktikanter i 3 mdr. tilbydes på fuld tid.

Hvis de så evt. ønsker at beholde el. ansætte praktikanten, er de meget hjælpsomme med at ordne papirer.

Hvem ønsker det, når de kan få en ny gratis praktikant.

Jeg er jobsøgende, ønsker ikke at blive udnyttet, bruge 3 mdr. af min tid som gratis arbejdskraft, i stedet for at søge job.

Vedr. Samtaler - jeg er dårlig til samtaler, bliver hurtigt forvirret, glemmer at få sagt noget af det jeg vil sige, tænker normalt men er langsom i dialog.

Har desværre kun en gl. mobil der kun kan optage i ca. 5 min. Suk.

Vil huske det med overtøj, spild af tid at skulle deltage i undervising.

Men jeg er nok så nervøs ( det burde jeg ikke være ) når jeg sidder til samtalen, at jeg glemmer nogen af de gode råd. Desværre.

Har derfor skrevet stikord ned vedr. misforståelse, sagsbehandler, at jeg havde valgt en anden aktør.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 15:23   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Du har tidligere fået henvisning til foreninger der dækker dine problemstillinger og sidder klar ved telefonerne - men det starter altså med, du selv tager første skridt og kontakter dem.

Pga af dine begrænsninger er det ULTIMATIVT at du får en bisidder med til møder - selvfølgelig kan du da ikke holde rede i tingene, når sagsbehandler er sådan en, der bare tromler derudaf. fordi hun, som jeg læser dit referat, finder, at tingene går for langsomt, og derfor vælger FOR dig.

Få nu ringet til nogen af de mange links du har fået tilsendt info på - ellers vælger du faktisk selv at hænge fast i nuværende situation.

Og så er det jo spild af vores tid, at blive ved med at give dig gode råd...

Vi holde faktisk MED dig herinde - - men har selv ting at skulle håndtere, så op på hesten.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 17:43   #16
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser

selvfølgelig kan du da ikke holde rede i tingene, når sagsbehandler er sådan en, der bare tromler derudaf. fordi hun, som jeg læser dit referat, finder, at tingene går for langsomt, og derfor vælger FOR dig.

Få nu ringet til nogen af de mange links du har fået tilsendt info på - ellers vælger du faktisk selv at hænge fast i nuværende situation.

Og så er det jo spild af vores tid, at blive ved med at give dig gode råd...

Vi holde faktisk MED dig herinde - - men har selv ting at skulle håndtere, så op på hesten.
Jeg kan godt holde rede på tingene i min sag.

Hvis 1 min. er for langsomt svar på spørgsmål , at man så bliver afbrudt af sagsbehandler, som tager ens rettighed fra en, ved selv at beslutte sagsforløb, så siger jeg blot - bevar mig vel, så bliver mange tromlet ned.

Har kigget på de info. links jeg har fået tilsendt. Men forventede faktisk hver dag at der var post, brev med svar på min henvendelse til kommunen.

Har kontaktet borgerservice vedr. klage over sagsbehandling.

Vil senere kontakte links. vedr. bisidder til møder med sagsbehandlere.

De råd jeg har fået fra andre K10 brugere er ikke spild af tid, de er en hjælp, også i morgen når jeg skal til møde.

Vi alle har vist ting at håndtere, man svarer på indlæg hvis man kan, har overskud, indlæg man ikke ønsker el. har overskud til at svare på, ja de indlæg besvarer man ikke .
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 18:02   #17
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Jeg er ikke helt med.
Du skriver du henvender dig via "Borgerservice"... mener du vi virkeligheden "Borgerrådgiveren"

"Borgerservice" er ikke nogen der går ind i sager, det er et ekspeditionskontor der modtager det man kommer med og giver en kvittering, hvorefter materialet sendes til forvaltningens "normale" postekspedition.
De hjælper også med ting som "skat", søge institutionspladser og mange andre ting.
Har du afleveret noget der skal du ikke regne med det dukker op noget konkret sted foreløbig.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 19:04   #18
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jeg er ikke helt med.
Du skriver du henvender dig via "Borgerservice"... mener du vi virkeligheden "Borgerrådgiveren"

"Borgerservice" er ikke nogen der går ind i sager, det er et ekspeditionskontor der modtager det man kommer med og giver en kvittering, hvorefter materialet sendes til forvaltningens "normale" postekspedition.
De hjælper også med ting som "skat", søge institutionspladser og mange andre ting.
Har du afleveret noget der skal du ikke regne med det dukker op noget konkret sted foreløbig.
Jeg var på siden borgerservice, mailede med en person der vedr. min sag.

Den person kunne ikke hjælpe med sag, henviste til klage skulle afl. i jobcenter.

Fik mailadresse til jobcenter, den samme mail adresse som jeg har brugt, men som ikke svarer på min mail, hvilket jeg gjorde opmærksom på.

Spurgte hvordan jeg kan være sikker på at få svar på min mail / klage.

Fik at vide, at jeg skal kontakte borgerservice@ kk.dk, at de så sender min mail videre, at jeg dermed er sikret at jobcenter svarer på min mail.

Har derfor mailet sagsforløb til borgerservice, og spørgsmål vedr. min sag.

Men har også læst noget om hvor man skal klage, først til jobcenter, derefter til beskæftigelses ankenævn el. til borgmesteren.

Du har måske ret i, at jeg ikke vil høre noget derfra foreløbigt.

Skal til omtalte møde i morgen.

Så må jeg derefter henvende mig til Borgerrådgiveren.

Tak for oplysning vedr. Borgerservice, al hjælp kan bruges.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 19:07   #19
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Som jeg skre til dig i en anden tråd du har oprettet om det samme, så står ALLE mailadresser i den mail du får som rutine når du er ledig fleksjobber.

Ligenu kører det i ring for dig.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26658&page=2

Sidst redigeret af Hva´nu; 29-04-2013 kl. 19:12. Årsag: Tilføjet link
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 19:36   #20
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Som jeg skre til dig i en anden tråd du har oprettet om det samme, så står ALLE mailadresser i den mail du får som rutine når du er ledig fleksjobber.

Ligenu kører det i ring for dig.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26658&page=2
Du har ret i, at det hele kører i ring for mig nu.

I den mail du henviser til, står der kun mail adresser til afd. hvis man ønsker at søge en af de tilbudte fleksjob, og til jobcentret.

Det var den mail adresse til jobcentret jeg brugte til min mail, som aut. blev bekræftet modtaget / læst, men som jeg ikke har modtaget svar på.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Det er da godt nyt :) Hejdien Politik og Samfund 3 13-05-2010 00:40
Hmm må jeg godt det??? karinaj Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 08-10-2008 23:12
godt nyt cirkeline At søge førtidspension 3 20-12-2006 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension