K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2013, 14:38   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af johnny53 Se meddelelser
........Og at kommunernes sagsbehandlere går mere op i at fortælle dig hvad du ikke må istedet for hvad du har ret til af hjælp er jo en offentligt kendt hemmelighed. og kan de sparke mig ud i 20 timer pr uge og slippe for at betale flexydelse så er de jo glade.
Jeg har prøvet at finde frem til dine tidligere tråde og kan forstå, at du jo allerede er fleksjobber. Det kunne jeg ikke læse mig frem til i denne tråd.

Husk det hedder ledighedsydelse (og ikke fleksydelse), og den kan de ikke bare tage fra dig sådan lige. Hvis du ikke mener at jobcentret overholder dine skånehensyn, så må du simpelthen bare skrive en klage over det, at de ikke er rimelige.

Lad dem ikke få dig op i timer, når du ikke kan klare det. Bare vis tillid og vær stærk og sig til dem, at det vil du ikke finde dig i.

Og bed dem om at henvende sig til din læge, hvis de mener, at du har fået bedre helbred siden dit sidste fleksjob.

Er dit helbred det samme eller er blevet forværret siden sidst du var i fleksjob, så synes jeg bestemt, du skal holde dig fast i de antal maks timer, du var i fleksjob sidst.

Efter de nye regler er trådt i kraft i januar 2013 er det faktisk kun hvert 5 år, de skal revurdere en sag. I de gamle regler var det mellem 12-18 måneders ledighed.....

Du kan evt. spørge dem, hvad for en paragraf og lovgivning, der giver dem ret til at sende dig i arbejdsprøvning lige nu...

Få din læge med indover if. med sygemelding, f.eks. helt 100 % ikke klar til at arbejde lige nu til de antal timer, du var i sidst du var i fleksjob.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 20:12   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af johnny53 Se meddelelser
Det er lige det samme jeg er ude i nu 1 time og jeg er færdig og når jeg så kommer og siger at jeg er nød til at gå hjem bliver man mødt med " Ja du kan vel prøve et par timer til idag " og nej det kan jeg ikke jeg har prøvet og det gik ikke så godt måtte blive hjemme de næste to dage. der er ingen forståelse for ens fysiske formåen nogen steder det er sørgeligt at det er sådan.
Puuuha, det lyder bekendt det der.

Jeg har selv været i en arb.prøvning hvor jeg blev behandlet som værende totalt og aldeles fuld af løgn. Det er rigtig grimt.

Mit bedste råd er, at du skriver dagbog, for hele døgnet, brug evt. denne model, som jeg selv brugte: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Og så sender du dagbogen til din sb hver uge, f.eks. i løbet af weekenden.
Derudover synes jeg, at du skal aflevere en kopi af dagbogen til arb.prøvningsstedet, også hver uge, så de kan se hvordan du oplever det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 12:29   #13
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
der er ikke timer på fleksjob mere du kan få et fleksjob på 1 time hvis det skulle være efter den nye reform. skal selv i et afklarende praktikforløb hvor jeg skal have 1½time om dagen
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ret til arbejds-prøvning ! Birkes-musen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 14-11-2012 23:07
Arbejds-prøvning ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-01-2012 20:52
er i arbejds prøvning pedo Alt det andet 23 31-08-2011 09:43
arbejds prøvning karen1191 Alt det andet 2 06-10-2010 13:59
Arbejds prøvning med dyr ?? Tzari Dit og Dat 26 01-01-2010 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension