K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2006, 22:13   #1
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
PAS PÅ med at sige fleksjob op

Følgende sag fra den sociale ankestyrelse af 3-5-06, viser at det er VIGTIGT hvis man får problemer af den ene eller anden art, så sørger for at kontakte kommune og fagforening INDEN man siger op selv, for ellers mister man sin ret til ledighedsydelse.

KOPI FRA ANKESTYRELSEN:

Resumé:

Der var ikke ret til ledighedsydelse, idet ansøgeren var selvforskyldt ledig efter et fleksjob.

Ankestyrelsen lagde vægt på, at ansøgeren ikke orienterede kommunen om samarbejdsproblemer på arbejdspladsen, inden han opsagde fleksjobbet. Han var anmodet om at komme til et møde på arbejdspladsen, med henblik på at afklare de samarbejdsproblemer, der var opstået mellem ansøger og de øvrige servicemedarbejdere, inden han opsagde jobbet




Sagsfremstilling:

Det fremgik af sagen, at ansøgeren blev ansat i et fleksjob som teknisk servicemedarbejder på en skole den 1. februar 2005. Han opsagde den 5. juni 2005 fleksjobbet pr. 13. juni 2005.

Ifølge kommunens journalark af 6. juni 2005 var der aftalt møde i kommunen denne dag, hvor ansøgeren og lederen af skolen skulle deltage. Ansøgeren mødte ikke til samtalen. På mødet havde lederen oplyst, at der havde været en episode mellem de to øvrige servicemedarbejdere. Ansøgeren havde sygemeldt sig den 26. maj 2005. Den 31. maj 2005 havde lederen anmodet ham om at komme til en samtale den 3. juni 2005 for at afklare problemet. Ansøgeren kom ikke til mødet, men sendte et brev dateret den 1. juni 2005.

Kommunen havde indkaldt til et møde den 10. juni 2005 med ansøgeren, fagforeningen og lederen af skolen. Lederen havde under mødet oplyst, at der fra skolens side havde været vist vilje til at løse problemerne, men at de ikke opfattede ansøgeren som samarbejdsvillig, og at det tangerede en arbejdsvægring.

Det fremgik endvidere af kommunens journal, at fagforeningen under mødet den 10. juni 2005 havde oplyst, at de var enige i, at ansøgeren ikke havde vist vilje til at løse problemerne, og at der ikke var grundlag for en faglig sag. Ansøgeren havde under mødet oplyst, at han var klar over, at han ikke kunne opsige fleksjobbet uden gyldig grund, og at dette sandsynligvis ville få konsekvenser. Under mødet havde kommunen orienteret om eventuelle konsekvenser.

Kommunen traf den 1. juli 2005 afgørelse om, at ansøgeren havde mistet retten til udbetaling af ledighedsydelse efter opsigelse af fleksjobbet.

Det sociale nævn tiltrådte kommunens afgørelse.

Nævnet begrundede afgørelsen med, at ansøgeren var selvforskyldt ledig fra fleksjobbet, jf. aktivlovens § 74 b, stk. 1, nr. 4.

Ansøgeren klagede over nævnets afgørelse.

I klagen var det bl.a. anført, at han blev indkaldt fredag den 3. juni 2005 kl. 16.00 til møde mandag den 6. juni 2005, kl. 9.00. Ansøgeren havde ikke mulighed for kontakt til sin fagforening. Desuden var han sygemeldt på grund af hele situationen.

Sagen blev behandlet i principielt møde med henblik på afklaring af, hvad der nærmere skulle forstås ved at være selvforskyldt ledig efter et fleksjob, herunder om borgeren - i tilstrækkelig grad - havde orienteret kommunen om sine problemer med fleksjobbet, inden han besluttede at sige arbejdet op.



Afgørelse:

Ansøgeren havde ikke ret til ledighedsydelse efter den 13. juni 2005.

Begrundelsen for afgørelsen var, at han var selvforskyldt ledig efter et fleksjob, jf. aktivlovens § 74 b, stk. 1, nr. 4.

Efter denne bestemmelse var det en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse, at ansøgeren ikke var selvforskyldt ledig efter et fleksjob.

Ankestyrelsen lagde vægt på, at ansøgeren den 5. juni 2005 opsagde fleksjobbet til fratræden pr. 13. juni 2005.

Ankestyrelsen lagde også lagt vægt på, at ansøgeren ikke orienterede kommunen om samarbejdsproblemerne på arbejdspladsen, inden han besluttede at opsige fleksjobbet.

Ankestyrelsen lagde endvidere lagt vægt på oplysninger om, at ansøgeren var anmodet om at komme til et møde på arbejdspladsen, inden han opsagde fleksjobbet med henblik på at afklare de samarbejdsproblemer, der var opstået mellem ham og de øvrige servicemedarbejdere.

Ankestyrelsen tiltrådte således det sociale nævns afgørelse.


KOPI SLUT

Med venlig hilsen

Bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2006, 23:29   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: PAS PÅ med at sige fleksjob op

HVOR ER DET FORFÆRDELIGT AT MAN IKKE MÅ SIGE ET JOB OP SOM ALLE ANDRE MÅ FORDI MAN ER FLEKSJOBBER :@ EN BØRNEHAVE KALDER JEG DANMARK...længe leve friheden, som vi har mistet.
En karantæne på 3 uger ville være på sin plads som for andre det giver lidt frihed og luft....ikke det der børnehavediktatur :@ jeg gruer hvis jeg kommer i den forfærdelige situation den person er kommet i....hvad sker der så med personen ?...er der nogen der ved det ? det er jo en med nedsat arbejdsevne ??????
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2006, 23:52   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: PAS PÅ med at sige fleksjob op

Hej Stella.

Man ender sammen med os andre i køen af kontanthjælpsmodtager :@

Og er man så uheldig at man er gift, så skal ægtefællen forsørge en, er man samlevende med en kontanthjælpsmodtager kan man rammes af kontanthjælpsloftet som alle de andre kontanthjælpsmodtager :@

DOG kan bliver man IKKE ramt af den nye 300 timers regel

SÅ JA det er bestemt værd at tænke sig om inden man siger et job op, uanset hvor rædselsfuldt det må være, man må simplthen omgås loven på alle de måder man kan.. sørgeligt at sige det :@
  Besvar med citat
Gammel 04-05-2006, 00:41   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: PAS PÅ med at sige fleksjob op

det er sgu vanvittigt !!! kontanthjælp er ikke beregnet for en der er syg og heller ikke til at nedværdige folk med !
I det hele taget må vi op på dupperne den 17 Maj eller 18 ...kommer med info om det i morgen....der er lagt op til protester mod alle de nedskæringer og den forbandede måde regeringen mener man kan behandle folk på.:@ jeg er stiktosset over de historier der er i medierne idag.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2006, 09:02   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: PAS PÅ med at sige fleksjob op

Enig Stella, det burde være sådan at alle de såkaldte "svage" stod sammen om noget så grotesk som alle de nedskæringer der er mod dem i velfærdens og motivationens navn :@

Er der nogen herinde som regner med at tage med til demonstration den 17 maj ?

Jeg sad og så tv forleden dag og så demonstrationerne fra rundt om i danmark da de unge demonstrede imod afskaffelsen af gruppeeksamen.
Må altså sige at det er bemærkelseværdigt at børn og meget unge mennesker kan finde ud af at stable en sådan demonstration på benene.

Men når det kommer til de voksene der hver evige eneste dag bliver pisket og mistænkliggjort og får ringer og ringer vilkår så er det svært at samle til en demonstration...

Gad vide hvor mange der reelet er i danmark som lever med pisken over nakken, eller i fare for at blive regeringens næste spareoffer..
  Besvar med citat
Gammel 04-05-2006, 11:13   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: PAS PÅ med at sige fleksjob op

ja jeg går da med...på cykel...kan ikke gå så langt....får krampe i fødderne...

Flere ældre ledige marginaliseres....der er simpelt hen ikke job til dem på 55 til 58 år ..regeringen vil have at de skal ud af dagpenge og ind på kontanthjælp...det er synd at straffe ledige fordi de er for gamle til et jjob....selvom der mangler arbejdskraft...siger DA...:@ læs ..


http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/...2/1006/NYHEDER
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2006, 11:40   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: PAS PÅ med at sige fleksjob op

Det samme her... (med fødderne altså he he ) og at tage med den 17 maj.. Det satser jeg kraftigt på at jeg gør, problemet er bare arbejdet, som tager alt for meget af ens fritid

men håber da på at det kan lade sig gøre alligevel

Evt at man kan lokke en veninde med som har bil, det ville gøre det hele meget nemmer

Men jeg håber da at det kan lade sig gøre at komme derind, ville meget gerne ihvertfald
  Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 11:53   #8
sejten
På vej til at lære K10
 
sejtens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 11
Styrke: 16
sejten er ny på vejen
Unhappy Sagde fleksjob op pga stress

Hej

Jeg fik problemer i mit fleksjob i foråret 2006 og kontaktede derfor min fleksjobkonsulent, da blot ignorede mig og sagde jeg skulle tage mig sammen og lade være med at vælre så pylret.
Jeg var ansat med skånehensyn, på flere punkter:
1. er hørehæmmet og havde eksem i ører der besværliggjorde daglig brug af høreapparater. Hvilket betød hensyntagen hvis jeg en dag kom helt døv på job.
2. Har oplevet mange nederlag på arbejdspladser og er derfor psykisk skrøbelig.
3. som psykisk skrøbelig havde jeg brug for støtte og accept af min person.

Nu havde jeg så oparbejdet stress pga at den øget arbejdspres og chikane fra ledelsen. Mine skånehensyn blev mere og mere negligeret og der var som sagt ingen hjælp at hente hos Flexjobkonsulenten.
Af tillidskvinden på arbejdspladsen blev det mig meddelt at jeg fik karantæne for derefter at få ledighedsydelse... så derfor var overraskelsen stor da jeg efter at have afleveret min opsigelse, fik af vide at jeg ville havne på kontanthjælp. Teamlederen på fleksjob i Odense rådede mig til at trække opsigelsen tilbage, hvilket jeg modsagde mig, pga min akutte stress og nylige nervesammenbrud.
I stedet fik jeg så af samme teamleder tilbudt at søge førtidspension, hvilket jeg afslog, da jeg på det tidspunkt endnu ønskede at opleve en succesfuld arbejdsplads hvor jeg kunen fungere.

Jeg flyttede til Falster og håbede derefter på at heldet ville vende for mig, og at jeg ville få et nyt fleksjob.

Men sådan skulle det ikke gå.
Min sagsmappe var pludselig forsvundet i Odense og det resulterede i, at neb i den nye kommune ikke havde mine sagsakter og derfor anbragte mig i aktiveringskurser hvor jeg selv skulel søge mit fleksjob. Og på baggrund af mine manglende ressourcer på lige netop dette felt, resluterede det forløb, at jeg fik endnu et nervesammenbrud og droppede projektet efter forgæves at have forsøgt i måneder at komme i kontakt med min sagsbehandler for en dialog. Resultatet blev at jeg mistede min kontanthjælp for ikek at stå til rådighed for arbejdsmarkedet! Jeg søgte kontanthjælp igen på ny men mistede 3 ugers kontanthjælp.

Efter 1 år på falster, tog jeg tilbage til odense og nu 1 år efter er min sagsmappe endelig dukket op - med den besked fra en ny sagsbehandler som påstod at den hele tiden havde ligget hvor den skulle ligge. Det siger jo lidt om det dårlige netværk sagsbehandlerne har mellem hinanden.

Så nu søger jeg pension, det har jeg gjort siden forårt 2006 fra Falster.
Afventer nu at få den gamle sagsbehandler tilbage så der kan undersøges om min ressourcer er blevet mærkbart forværret siden jeg blev visiteret til fleksjob i december 2004.

Og ja det er den...det kan jeg takke systemet for at jeg er fuldstændigt knækket i dag!

Vh sejten
sejten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 12:14   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej sejten og velkommen

Ja, desværre endnu en trist historie.

Du må endelig spørge, hvis du kører sur i din sag.

Mange står på spring for at hjælpe.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 12:27   #10
sejten
På vej til at lære K10
 
sejtens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 11
Styrke: 16
sejten er ny på vejen
Smile Tak for velkomsten

Tak skal du have Zuza.
Blev helt glad over at se der var dette forum...alletiders med noget rygstøtte og vidste jo godt jeg bestemt ikke er alene. Vi bliver desværre flere og flere i danmark med den regering vi har nu. suk....

Knus *ss*
sejten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sige nej til fleksjob tumnus Spørgsmål ang fleksjob 13 01-02-2017 22:56
Sige nej til fleksjob pga. lav løn? Stuen Spørgsmål ang fleksjob 43 26-07-2012 03:36
Kan man sige sit fleksjob op garage50 Spørgsmål ang fleksjob 15 22-03-2011 17:37
i fleksjob, men må sige nuv.stilling op Lilian Spørgsmål ang fleksjob 6 07-02-2010 03:13
At sige op fra fleksjob Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 29-01-2006 02:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension