K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2011, 11:31   #11
SolenOgMånen
Følelses lammet i øjeblik
 
SolenOgMånens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2011
Lokation: Struer
Alder: 61
Indlæg: 31
Styrke: 14
SolenOgMånen er ny på vejen
Lægekonsulenten i min sag skrev faktisk til fordel for mig, men det blev sikkert overset fordi hun var positiv i forhold til en FP !

Lægekonsulenten skrev bl.a. ..Alt i alt skønnes det således vurderet, at hun ikke vil være i besiddelse af nogen som helst form for arbejdsevne og ikke vil ikke være i stand til at komme tilbage arbejdsmarkedet. Der er ingen behandlingsmuligheder og en egentlig arbejdsafprøvning skønnes at være uhensigtsmæssig på grund af den voldsomme psykiske lidelse, hvilket også synes at være godtgjort under hendes aktivering tidligere på xxxxxxxxxvej i efteråret 2008.

Det er skrevet direkte af og lægekonsulenten på min sag hed Bodil Nørgaard !

Jeg fik afslag p.g.a. at jeg ikke var arbejdsprøvet nok.
SolenOgMånen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 11:31   #12
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Ja, jeg må sige jeg funderer over, hvad sagsbehandlerne siger til, at de får hele ansvaret, for er det egentlig sådan i den virkelige verden, at de står til ansvar for hele sagsbehandlingen og de beslutninger der tages?

Vibeke Manniche og andre benægter jo faktisk ikke der er begået fejl i nogle sagsbehandlinger, men sådan som jeg forstår det, lægger de i stedet hele ansvaret over på sagsbehandlerne, eller hvordan mener I andre det forholder sig?
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 12:29   #13
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
du misforstår.

i arbejdsevnemetoden er 12 punkter.

men hvis hvert punkt er henvisning til det lægelige, som argumentation, er detnetop det lægelige, altså sygdom/handicap/tilskadekomst som har frataget en tidligere eksisteret arbejdsevne.

derfor skal en lægekonsulent ikke lave en anden vurdering eller undlade diagnoser eller lign. for at en sagsbehandler>/ ofte samråd eller lign. kan give afslag.

Ofte er det netop heller ikke sagsbehandlere der træffer afgørelse, men et samråd eller lign.
Hvor iøvrigt samme lægekonsulent deltager.

VH Popiae
Jamen vi er fuldstændig enige, en lægekonsulent skal ikke lave en anden vurdering eller undlade diagnoser overhovedet, men en sagsbehandler eller et samråd skal heller ikke udelukkende kigge på én lægekonsulents udtalelse, og de skal heller ikke give en lægekonsulent så meget magt. Sagsbehandlere bliver jo rask væk fornærmede, hvis egen læge eller speciallæge udtaler sig om arbejdsevne, hvorfor sker det samme så ikke, når det er en lægekonsulent?

Men ingen skal være i tvivl om min mening, lægekonsulenter der ikke følger reglerne skal stoppes, men det samme gælder for sagsbehandlere.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 16:46   #14
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hvorfor der ikke sker noget når det er en lægekonsulent der gør sådan...... er fordi...som min sagsbehandler sagde....er lægekonsulenten bestilt til at gøre / sige sådan.

Og det er sandelig ikke min sagsbehandler der har noget at skulle have sagt i min sag om fleksjob...men hvad lægekonsulent mener...slut...prut...basta...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 23:31   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Trikket er netop at klagemulighed er frataget ved at afgørelsen stort set følger lægekonsulentens ord.

Ingen i klagesystemet, ej heller Ombudsmand VIL udtale sig/tage stilling til det lægelige.

Ergo har man et problem, hvis Lægekonsulenten VURDERE at der er arbejdsevne, som feks med rette skånehensyn, kan bringe borgeren tilbage på arbejdsmarkedet!
(her slipper de ofte afsted, uden nærmere beskrivelse).

Hvor mange har ikke set en lign. udtagelse.

Og her står borgeren så med arbejdsprøvninger og speciallæger, der siger det modsatte, men gæt hvem der får ret.

Ombudsmanden udtaler på sin hjemmeside, at de INGEN kompentance har til at vurdere lægeligt!

Klagesystemet(statsforvaltningerne) bruger også lægekonsulenter, og man har feks ingen reumatolog, til rådighed, hvorfor en ortopæd, bruges istedet.
Her er altså tale om betændelsgigt/bindevævslidelser.

Specialeuddannelse ligger i hver sin ende, hvor reumatologen har den længeste af alle.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 23-06-2011 kl. 23:37.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom K10 lige i avisen supersus Politik og Samfund 25 03-06-2012 22:34
tv-avisen eller nyhederne peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 13 03-09-2009 16:01
K10 kommer i avisen og Folketinget! phhmw Alt det andet 7 03-07-2009 21:47
Dyr sygdom! - indslag i TV-Avisen på DR ocdinderstinde Politik og Samfund 19 12-08-2008 15:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension