K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2012, 08:27   #11
gkthomsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
gkthomsen er ny på vejen
Tak for jeres respons..

Min sagsbehandler havde under samtalen fortalt mig at jeg måtte arbejde på pensionen, hvorpå jeg så spurgte om jeg kunne komme fra den igen, når eller hvis jeg igen kunne klare mig selv, hvilket der blev svaret nej til.
Og du har ret med hensyn til symptomerne... jeg har sikkert taget for let på det i alt alt for lang tid, (år) men pga jeg ikke vidste bedre. Jeg er nåede frem til alvoren nu, og kan blive helt sur på mig selv over at jeg ikke meget tidligere banket i bordet. Men min stolthed og vilje gjorde det meget svært når jeg gang på gang bare fik afvide at det var stress og jeg skulle slappe mere af.
Nu har jeg intet valg mere... nu foregår alt stille og tro mig kroppen reagere på det mindste sidespring jeg byder den (((
Stk 3) virker i mine ører som den jeg burde kunne gå under, fatter ikke hvorfor det ikke er gået igennem. Min sagbehandler virker til at være ok, og gerne ville hjælpe mig... men der er alligevel flere ting jeg ikke kan få til at passe.
Jeg må øve mig i at banke i bordet ;-) har vist tendens til at nikke og underdrive hvordan jeg egentlig har det, for ikke at virke svag og uvillig til at samarbejde.
gkthomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 10:39   #12
gkthomsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
gkthomsen er ny på vejen
Exclamation Nye informationer ... Hjælp mig, please.

Venter stadig på scanning her den 20/8, men har haft kontaktet min sagsbehandler for at kunne komme under den paragraf. Men han siger : det er for usikkert om hvornår du er rask, og selvom der blev skrevet at du formentlig regnes for rask inden for 2 år, så er der ingen der kan sige, hvor mange timer om ugen du vil kunne klare ???? Lige meget hvad jeg siger eller gør, har han noget det trækker den anden vej.
Jeg er nu blevet indlagt, med mavesmerter, meget lav blodprocent 4,4. Og kold lungebetændelse. Har været her en uge nu, og de er kommet frem til lungebetændelse , og har givet mig 4 poser blod. Men de aner ikke hvor blodet forsvinder hen.( Samme problem for 2 år siden) denne gang vil de dog gerne finde årsagen til det forskellige inden jeg bliver sendt hjem.
Og det kunne jo også forklare nogle af mine daglige symptomer.


Der må virkelig være noget jeg kan gøre, er helt lost.
Ved godt at jeg skal glæde mig over at have en mand der kan støtte mig økonomisk, men det er desværre mere indviklet end det ((
Det vil intet godt fører mig sig hjemme hos os øv øv
gkthomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 10:50   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det lyder hårdt at sige: Tænk nu på dig selv lige her og nu.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 14:35   #14
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

hospitalet du er indlagt på, har en socialrådgiver, prøv at hører om du ikke kan komme til at tale med denne. nogen gange er socialrådg. på hospitalerne bedre, da de ved hvad der evt. kan gøres i den enkelte situation.
måske en mulighed
har selv haft stor gavn af disse.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 15:49   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gkthomsen Se meddelelser
Venter stadig på scanning her den 20/8, men har haft kontaktet min sagsbehandler for at kunne komme under den paragraf. Men han siger : det er for usikkert om hvornår du er rask, og selvom der blev skrevet at du formentlig regnes for rask inden for 2 år, så er der ingen der kan sige, hvor mange timer om ugen du vil kunne klare ???? Lige meget hvad jeg siger eller gør, har han noget det trækker den anden vej.
Jeg er nu blevet indlagt, med mavesmerter, meget lav blodprocent 4,4. Og kold lungebetændelse. Har været her en uge nu, og de er kommet frem til lungebetændelse , og har givet mig 4 poser blod. Men de aner ikke hvor blodet forsvinder hen.( Samme problem for 2 år siden) denne gang vil de dog gerne finde årsagen til det forskellige inden jeg bliver sendt hjem.
Og det kunne jo også forklare nogle af mine daglige symptomer.


Der må virkelig være noget jeg kan gøre, er helt lost.
Ved godt at jeg skal glæde mig over at have en mand der kan støtte mig økonomisk, men det er desværre mere indviklet end det ((
Det vil intet godt fører mig sig hjemme hos os øv øv
Hej pyha en hård kamp må det være...

Jeg har også lav blodprocent, dog ikke så lavt som dit. De ved heller ikke hvorfor, min er lav... Og jeg har haft dage med virkelig træthed... Har også mavegener, haft det i mange år... Jeg er ved at finde ud af, om jeg har cøliaki eller glutenintolerance (mere skjult). Nogle af symptomerne til cøliaki er nemlig maveproblemer og lav blodprocent og påvirker immunsforsvaret. Jeg har i forvejen problemer med mælk. - har for et stykke tid siden fået konstateret laktose intolerance. (du er velkommen til at skrive til mig privat her fra K10, hvis du har lyst til at udveksle erfaringerne osv... jeg kan fortælle lidt om, hvad jeg har fundet frem til...)

Jeg tænkte på, om det at du afventer behandling på offentlig sygehus ikke bør kunne forlænge sygedagpengene? (måske andre kan hjælpe bedre):

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

I ovenstående link nævnes bla.:
Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Uanset hvad, hvis jobcentret vil stoppe dine sygedagpenge, så skal de gerne beskrive begrundelsen skriftligt... Og du kan blot klage over afgørelsen på stop af sygedagpenge...

Sygedagpenge er i virkeligheden kun en midlertidig kortvarig ydelse, selvom det er svært, når man kæmper med helbredet...

God bedring....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge tulipana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-10-2013 09:56
sygdagpenge tulipana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 04-05-2013 20:16
Tilbage til Sygdagpenge? catercarlo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-10-2012 18:51
sygdagpenge tulipana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 24-01-2012 16:46
-sygdagpenge rose Alt det andet 4 12-02-2010 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension