K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2011, 06:54   #11
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Tiger80
Det er faktisk nok bare at skrive "jeg klager hermed over afslag på pension" så SKAL de se på sagen igen, man behøver ikke skrive en lang roman med klagepunkter, det kan man gøre når og hvis sagen sendes til BAN og når BAN har modtaget den så har man jeg mener det er 14 dage til at indsende akter man vil have i sagen, så når i har fået indsigt derfra så kan i evt se hvad mangler og indsende det.

Jeg tror måske afslaget er resultat af kommunen har brugt sin "kvote" af pensionen, og FORVENTER en klage som så giver pension i det nye år, det lyder ikke som om den ender i BAN Held og lykke med det.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 15:02   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Tiger80
Det er faktisk nok bare at skrive "jeg klager hermed over afslag på pension" så SKAL de se på sagen igen, man behøver ikke skrive en lang roman med klagepunkter, det kan man gøre når og hvis sagen sendes til BAN og når BAN har modtaget den så har man jeg mener det er 14 dage til at indsende akter man vil have i sagen, så når i har fået indsigt derfra så kan i evt se hvad mangler og indsende det.
Nemlig, Helle!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 21:07   #13
Tiger80
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tiger80 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Øv!!! Pokkers også at din kærestes skade er blevet forværret af operation, desværre mere reglen end undtagelsen, de er meget dårlige til rygoperationer her i landet, specielt i det offentlige sygehusvæsen.

Min sag har netop været igennem helt samme standard maskine, men nu hos BAN:

Arbejdsprøvning underkendt fordi de ikke mente min arbejdsevne var god nok.
Borgerrådgiveren siger: Ulovligt!!! En arbejdsprøvning må ikke underkendes hvis arbejdsprøvningsstedet siger god for at de har nok til en vurdering om man kan stoppe forløbet.

Og foreslag til jobfunktioner jeg menes at kunne varetage: Ingen

Og alle mine lægelige papirer der påpeget nul arbejdsevne, kronisk tilstand uden yderligere behandlingsforslag er blevet totalt ignoreret.

Selv ny MR scanning af forværring af nakkeskade er underkendt.

Prøv at ringe til Borgerrådgiveren bare lige så I også kan anføre i anken, at Borgerrådgiveren siger det er ulovligt at underkende en arbejdsprøvning hvis arbejdsprøvningsstedet har sagt god for en vurdering og udarbejdet progressionsrapport med vurdering af arbejdsevnen.

Borgerrådgiveren siger at det jo netop er grunden til man er i arbejdsprøvning - for at vurdere arbejdsevnen, og om den så er helt ubetydelig så er den det.
Der er ikke noget bestemt minimums-timetal der kan føre til underkendelse af arbejdsprøvning hvis arbejdsprøvningsstedet har konkluderet de har nok materiale til en vurdering.

Tror vi står bedre i vores sager hvis vi er flere der henviser til Borgerrådgiverens udtalelser vedr. arbejdsprøvninger - hvad arbejdsprøvningen konkluderer er en meget vigtig del af sagen, og skal i høj grad inkluderes i afgørelsen.
Hej

Det var faktisk et privathospital der opererede ham, han fik det gjort gennem sin arbejdsforsikrings halløjsa. Det hjalp så ikke så meget, da han blev fyret lige efter operationen (massefyring), så hans genoptræning blev forsinket med flere måneder, fordi de lige pludselig ikke kunne finde ud af, hvem der skulle genoptræne ham

Men tusind tak for dit råd, vi prøver lige at kontakte borgerrådgiveren imorgen, inden vi sender klagen ind, og skriver hvad de siger med

Forresten.. En borgerrådgiver, er det noget de har i alle kommuner? For synes nemlig ikke jeg kan google mig frem til én her i byen?

Og så fandt jeg ud af, at 82 ud af landets 98 kommuner, ikke har en.. Hvad gør man så?

Sidst redigeret af Tiger80; 11-12-2011 kl. 21:37.
Tiger80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 21:22   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tiger80 Se meddelelser
Hej

Det var faktisk et privathospital der opererede ham, han fik det gjort gennem sin arbejdsforsikrings halløjsa. Det hjalp så ikke så meget, da han blev fyret lige efter operationen (massefyring), så hans genoptræning blev forsinket med flere måneder, fordi de lige pludselig ikke kunne finde ud af, hvem der skulle genoptræne ham

Men tusind tak for dit råd, vi prøver lige at kontakte borgerrådgiveren imorgen, inden vi sender klagen ind, og skriver hvad de siger med

Forresten.. En borgerrådgiver, er det noget de har i alle kommuner? For synes nemlig ikke jeg kan google mig frem til én her i byen?
Der er faktisk ikke mange kommuner der har en borgerrådgiver...
Mener det er 15 kommuner, men hæng mig ikke op på det...

Ellers er der fagforeningerne (hvis man er medlem) private socialrådgivere (sagde hunden) og disse forums, som er mest benyttet til rådgivning og vejledning...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 22:05   #15
Tiger80
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tiger80 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Der er faktisk ikke mange kommuner der har en borgerrådgiver...
Mener det er 15 kommuner, men hæng mig ikke op på det...

Ellers er der fagforeningerne (hvis man er medlem) private socialrådgivere (sagde hunden) og disse forums, som er mest benyttet til rådgivning og vejledning...
Årh for pokker.. Det havde ellers været rart, hvis vi kunne skrive med, at det var ulovligt at give det som begrundelse, at arbejdsprøvningen ikke havde været lang nok
Tiger80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 22:15   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det gør i bare i klagen, som jeg også skrev til jer på mail
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 12:24   #17
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tiger80 Se meddelelser
Jeg fik skrevet klagen, og den er faktisk klar til afsendelse Jeg har skrevet et par klager før, så det gik relativt nemt. Men han sender den dog lige til hans sagsbehandler, så hun lige kan kigge den igennem inden vi sender den ind officielt Hun har bare været en super sagsbehandler, helt og holdent på hans side, så hende er vi ret taknemlige for..

Vi havde bare håbet, at når det nu var førtidspension de alle var kommet frem til, både på arbejdsprøvningen (han kom der oprindeligt for at blive visiteret til flex) og på kommunen, at det var fp, at det så var det, og at der ville komme en hurtig afgørelse.. Det kom der så også, bare ikke lige den vi havde håbet på!

Det samme da han blev opereret i ryggen.. Da fik vi af vide, at de fleste var tilbage på deres arbejde i løbet af 3 mdr - nu sidder vi her 2 1/2 år senere, og han er ødelagt, værre end det var før operationen

Men så er det da heldigt, at vi fandt denne her side

Og endnu en gang tak for svar, begge to
skal selv til at ha' 4'rde operation i ryggen, en indsat protese skal ud og ryggen fikseres både for og bag...

har gået 3 år siden sidste fleksjob,, og ventet knap 1½ år på denne operation, da jeg startede i sygehussystemet 2003, var der også lutter positive ord om hvornår man kom igang igen, desværre er også jeg en af dem det ikke har hjulpet på at blive skåret i.. derfor denne sidste operation, da der så ikke er mere at gøre..

pøj pøjmed det hele..

er han godt mediceneret??
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 20:30   #18
Tiger80
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tiger80 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af energizer Se meddelelser
skal selv til at ha' 4'rde operation i ryggen, en indsat protese skal ud og ryggen fikseres både for og bag...

har gået 3 år siden sidste fleksjob,, og ventet knap 1½ år på denne operation, da jeg startede i sygehussystemet 2003, var der også lutter positive ord om hvornår man kom igang igen, desværre er også jeg en af dem det ikke har hjulpet på at blive skåret i.. derfor denne sidste operation, da der så ikke er mere at gøre..

pøj pøjmed det hele..

er han godt mediceneret??

Hej, og undskyld den lange ventetid

Jo, sådan rimeligt.. Han får vist hvad han må få, og så noget stærkere til nødstilfælde

Hold da op, 4 operationer?? Min kæreste har sagt at han aldrig nogensinde lægger sig under kniven igen, han har fortrudt det inderligt!
Tiger80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension