K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2011, 00:57   #1
Them83
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Alder: 40
Indlæg: 4
Styrke: 0
Them83 er ny på vejen
Lightbulb Ny hjemmeside for "unge" med psykiske lidelser/problemer

Jeg hørte om denne nye hjemmeside i radioen og efter at have besøgt den selv synes jeg at jeg ville dele de med jer.

http://www.ungekompasset.dk/Forside
Them83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 05:07   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Takker for linket...det er hermed lagt under vores nyttige links
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 10:33   #3
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
De mener at skitzofreni er en "psykisk sårbarhed".

og

Bare nogle eks. fra historierne:

"Men allervigtigst gik det også op for hende, at diagnosen skizofreni ikke var for resten af livet.

"Det var jo fantastisk. Pludselig var der noget at kæmpe for, et håb om, at det ikke skulle være sådan altid. Det er altså en vigtig pointe. Selv om du får en diagnose, der fortæller, at du er psykisk syg, så er det for langt de flestes vedkommende noget midlertidigt," siger Jeanette."



"Men det er altså vigtigt at få frem, at hvis man får den rigtige hjælp, så kan man leve et tåleligt liv, undtaget når man har de rigtig dårlige perioder. Jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle henvende mig, men havde heldigvis min tidligere svigerfar. Men søg hjælpen, det kan ikke understreges nok. Der er altid nogen, der vil hjælpe dig, og som vil lytte," siger Peter (skitzofren), der ikke længere får medicin og håber, at han i løbet af det næste halve år erklæres for helt rask."


Javel ja, ingen FP til psykisk syge så, for det går jo over af sig selv.
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 10:39   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
skizofren er mange ting

på mit bosted kender de flere, så er kommet i arbejde og lever et nogenlunde almindeligt liv.

Men som alle sygdomme rammer det en forskelligt

Men om du er skizofren eller ej, er ikke afgørende for en FP
det er din arbejdsevne

er selv skizofren, men det er ikke det som afholder mig at kunne arbejde, har 8 andre ting
mens andre som er skizofren aldrig kommer i arbejde, men de er som regel også ramt af andre psykiske lidelser som angst depressiv og så videre

paranoid skizofreni er så den værste variant
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 11:15   #5
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
Jeg er klar over at det er arbejdsevnen, der er afgørende.

Men hvis psykisk sygdom var så nem at ”komme over”, så har psykiatere da et seriøst problem hvis de vurderer at sygdommen er ”stationær” og ”patienten ingen arbejdsevne har” i en speciallægeerklæring.

Når den ”psykiske sårbarhed” formestendels forsvinder af sig selv på et tidspunkt.

Jeg mener siden maler et alt for rosenrødt billede. (men gid det var så vel)


Jeg så også i lokal tv(2), en historie om en , der var kommet sig over sin skitzofreni ved at cykle!

Det er ødelæggende for forståelsen af sygdommen, når det i offentligheden ser så let ud!
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Unge med psykiske lidelser - vil ressourceforløb hjælpe? socialr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 34 05-03-2013 01:27
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Kommuner diskriminerer patienter med "usynlige" lidelser buster Politik og Samfund 10 27-01-2010 12:32
Projekt "unge - godt i gang" lomo Spørgsmål ang fleksjob 1 25-11-2009 00:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension