K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2010, 10:23   #1
Mickayish
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Århus, Viby
Alder: 42
Indlæg: 14
Styrke: 14
Mickayish er ny på vejen
Så sker der måske snart noget

Hej jeg er ny her på siden.

Vil lige starte med at sige at jeg synes den her side er fantastisk og tak til alle de mennesker som hjælper hinanden.

Jeg er en 28 årig mand fra Århus. Jeg har været syg hele mit liv.Jeg har OCD,Evasiv personlighedsforstyrrelse,svær depression og angst.

Har siden jeg var 18 været på kontanthjælp.Har igennem 10 år været igennem masser af arbejdsprøvninger, behandlinger.

P.T går jeg på klinik for OCD og har cirka 4 sessioner tilbage.Nu har min psykolog/psykiater fortalt mig at han vil skrive til min sagsbehandler om at jeg bliver indstillet til førtidspension. Han mener ikke det er realistisk at jeg nogensinde kommer til at klare et job-flexjobs-arbejdsprøvning.Han mener at min arbejdsevne er varig nedsat og at jeg er blevet mere syg af at gå i 10 år på kontanthjælp og at jeg vil få det meget dårlig hvis jeg skulle igennem arbejdsprøvning igen. Han fortæller bla at jeg knap nok kan være hjemme og være mig selv og slet ikke ville kunne fungere sammen med andre mennesker.Min livskvalitet er voldsomt forringet og hele min økonomiske situation bidrager til den endeløse følelse af håbløshed og depression.

I 10 år har jeg haft omkring 2-3000kr til at betale regninger for, købe mad,købe tøj,fornøjelser etc. Har ikke råd til forsikring.

For 3 år siden brændte min lejlighed og jeg var uden forsikring.Jeg mistede alle min ting og stod kun i strømpesokker.Dette har også medvirket til en ekstrem svær økonomisk situation og en mild form for PTSD.

Det glæder mig at der endelig var en behandler som respekterede mit ønske og ville gøre hvad han mener er det bedste for mig. Jeg ser endelig et håb for min fremtid, et håb for at man kan betale sin gæld, komme ud og opleve nogle ting, håb for en kæreste måske, håb for at leve et liv med kvalitet.

Forhåbentlig er min sagsbehandler med på det, fordi inden jeg kom i behandling på klinik for OCD sagde hun at det var sidste stop på vejen og at det havde stor betydning for min pension(sag) hvad udfaldet af behandlingen blev.

Så jeg krydser fingre for at jeg kan bevilges en pension så at jeg kan få et nogenlunde værdigt liv, jeg bliver jo ikke yngre.

Hilsen Mick
Mickayish er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 13:30   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg synes det lyder fornuftigt, det der sker i din sag nu, og vil ønske dig held og lykke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 15:44   #3
Mickayish
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Århus, Viby
Alder: 42
Indlæg: 14
Styrke: 14
Mickayish er ny på vejen
mange tak

Ja det håber jeg:-) Tusinde tak for dit svar:-)
Mickayish er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske der sker lidt nu? carolines Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 27-09-2012 20:18
Måske snart førtids pensionist :-( sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 18-11-2011 13:37
Måske er 10 års kamp snart slut ?! MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-08-2011 12:02
NU må der sku gerne snart ske noget (ankenævn) sandie86 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 11-01-2011 13:12
Måske stopper mine sygedagpenge snart Marolle Dit og Dat 16 12-02-2009 20:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension