K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2010, 13:51   #1
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
"bevis" på pension

jeg er bevilget FP fra den 1/3 2010, og vil i den forbindelse spørge jer der har lidt længere erfaring med FP

Kan det passe at man ikke får en slags bevis eller kort der viser at man modtager pension...

her tænker jeg på hvis man skal købe buskort til bussen, eller billet til svømmehallen...eller...

er der nogen der har samlet en oversigt over hvor man kan få rabat som FP eller gælder pensionistrabat kun for folkepensionister

på forhånd mange tak for svar :-)
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 14:03   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har fået sådan en seddel på kommunen til DSB, movia osv, som jeg kan vise. Desuden har jeg fået et lille stykke papir, "pensionistbevis", som jeg kan have i pungen.
Det er kbh´s kommune, ved ikke hvordan det gøres andre steder. Men i første omgang viste jeg bare pensionsbevillingen hos DSB og fik lavet et buskort uden problemer!
Mener der er en tråd herinde med rabatter, prøv at bruge søgefunktionen.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 14:15   #3
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Når jeg skal have fornyet mit DSB-kort tager jeg min pensionsmeddelse med. Det virker fint nok. Jeg bor også i Odense og har aldrig hørt om et pensionistbevis.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 15:52   #4
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
pensionsmeddelelsen...er det den skrivelse om at man har fået bevilliget pensionen ?

syntes ellers jeg har prøvet søgefunktionen....men prøver igen :-)
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 15:56   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
du får et endeligt brev om du er tilkendt f.t.p. pr :::::/::::: og det er sådan set din skriftlige dok: på du er f.t.pe
mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 17:06   #6
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
Tak for jeres svar

det brev har jeg fået fra kommunen....

men helt ærligt hvor svært ville det være at lave et kort, i kreditkort størrelse, der beviser at man er pensionist...jeg synes da ikke det kommer hverken DSB, rutebilchaufføren, frisøren eller Zoo ved hvad der står på min pensionsmeddelelse...

er jeg virkelig den eneste der synes det er grænseoverskridende at skulle gå rundt med sådan et brev i pungen ??

:suk:

vil prøve at mande mig op til at skrive til Rådmanden...det er Jane Jegind der er rådmand på ÆLDRE (!!!) området her i Odense kommune....
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 17:24   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, rigtig go idé odense66, at kontakte rådmanden, for jo flere der kommer med gode idéer jo bedre -det kan vel kun blive lettere for os alle sammen, incl diverse personer og institutioner mfl

Som jeg har erfaret, er det vist meget forskelligt hvordan man gør, fra kommune til kommune.

Her i kommunen, får vi også et lille bevis i kreditkort størrelse på, at vi er ftp MEN når vi skal have fornyet vores buskort, ja, så SKAL vi på kommunen og have yderligere en oplysningsseddel om vores ftp status og så kan vi få fornyet vores kort hos DSB(DSB godtager tilsyneladende ikke kommunes kort!)

Hvem sagde standarder (apropos vores medlemskab af EU )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 17:55   #8
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
jamen, rigtig go idé odense66, at kontakte rådmanden ...
Jeg kan kun tilslutte mig den gode idé. I "gamle dage" var det forøvrigt sådan, at ens boligstøtte gik ind på bankkontoen, men i dag bliver den sendt til boligforeningen, som så modregner den i huslejen. På den måde kan boligforeningen holde øje med, hvor meget man tjener. Det synes jeg faktisk heller ikke kommer den ved...
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 18:05   #9
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
det kaaldes formynderi

og er både nedværdigende, ydmygende, samt det gør bestemt ikke sagerne lettere og håndterer. men derimod kan de lettere registersammenfører sagerne,

og det har jeg skam fået fortalt af en der arbejder med sagerne, (off the record) forstås.!!!!!!

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 18:41   #10
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Hej.. Det eneste bevis, jeg har på, at jeg modtager pension er mit DSB kort. Når det skal fornyes hvert år, gør jeg det, at jeg sættet et klistermærke over, hvad jeg får udbetalt i pension på min nyeste pension meddelse, det mener jeg nemlig ikke vedkommer DSB. De står ikke og kigger på seddelen i hundred år og de kommentere heller ikke mit lille klistermærke.
Jeg ved ikke, om min kommune har kort, man kan få eller andet.
Har nu også fint kunne klare mig med mit DSB kort.
Fille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension