K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2012, 23:37   #1
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
hjælp til ptsd hos psykoatiker

hej,jeg er i forbindelse med en trafikulykke pådraget mig en pisksmældskade og traumer fra ulykken,og er blevet henvist fra min læge til en psykoatiker som jeg selv skal ud at finde,er der nogle der kan anbefale en god psykoatiker med forstand på ptsd,post traumatisk stress sydrom. nogle der kan hjælpe med det.
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 00:08   #2
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hejsa, måske ville det hjælpe hvis du skrev hvor du bor henne? :-)
Du skal også være forberedt på at der måske kan være lang ventetid hos en psykiater. Psykologer har ikke så lang ventetid, men der skal man oftest betale selv.

Ellers kan du prøve at google "psykiater posttraumatisk stress" og se om der dukker en op i din hjemby med speciale i ptsd :-)
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 00:41   #3
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Kære Jan, du skal være opmærksom på at det hedder; Psykiater
Hvis nu du googler Psykiater og din hjemby, kan det være at du kan finde en, du kan bruge.

Skriv fx: "Psykiater Hillerød"

Alt efter hvor i landet du bor. Hvis du bor i Randers skriver du; "Psykiater Randers"

-og så fremdeles.

håber du finder en god psykiater, der kan hjælpe dig.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 00:41   #4
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg er faktisk ikke sikker på om Jan mener psykiater eller psykolog, derfor skrev jeg som jeg gjorde :-)
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 18:13   #5
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
hej,jeg har stavet det forkert,det er en psykiater,kunne ikke forstå at jeg ikke kunne finde nogle inde på nettet,men det var fordi at det var stavet forkert,finder sikkert nogle derinde nu,det var bare om nogle har erfaring med nogle psykiater som acceterer ptsd
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 18:49   #6
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Prøv her:
http://www.sundhedsfagbogen.dk/q/124/Psykiatere.htm
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 23:09   #7
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hehe, ja det er ulempen ved nettet, alt skal staves helt korrekt.
Jeg tror at de fleste psykiatere vil acceptere ptsd, det er en ganske velkendt diagnose.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 10:46   #8
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
Psykolog eller psykiater ikke ligegyldigt

Hejsa

Vil lige give mit besyv med ud fra mine erfaringer.
Jeg gik i over et år hos en psykoterapeut ved smertecenteret. Jeg havde meget stor tiltro til hende og var meget åben, da jeg havde tillid til at hun ville mig det bedste. Hun fandt bl.a. ud af at jeg havde en (lidt atypisk) PTSD opbygget gennem et hårdt liv men udløst af et trafikuheld.

Lige inden at jeg fik fleksjob sendte kommunen mig så til en psykiater der skulle vurdere min mentale tilstand (om jeg eventuelt fakede mine symptomer kroniske smerter, fibromyalgi PTSD)
Vi talte sammen i 3 kvarter og så havde hun allerede "grejet" mig. Hun var fanneme dygtig
Efter et kvarter kunne hun fortælle mig at jeg IKKE havde PTSD og at det kunne man slet ikke få efter et trafikuheld, men KUN noget som soldater får.

Således sendte hun mig hjem med en anden "diagnose" som jeg kun kan finde yderst sparsomme oplysninger om på nettet og som jeg slet ikke kan genkende ud fra disse oplysninger.

Jeg har via min uddannelse stor kendskab til psykologi, og til dels psykiatri, og jeg VED at jeg har PTSD. Jeg har samlet en række artikler og afklaringer omkring fænomenet og vil poste dem så snart jeg har fisket dem ud af min gamle PC.

POINTE: For at gøre en lang historie kort, er det BESTEMT ikke ligegyldigt om man vælger en psykolog, en psykoterapeut eller en psykiater. Ej heller ligegyldigt hvem hn er som person. Det er en jungle at finde rundt i og man kan være heldig eller uheldig. Men personligt vil jeg til hver en tid vælge en psykolog eller psykoterapeut.
Jeg bryder mig generelt ikke om psykiateres menneskesyn, men problemet er, at en psykiaters vurdering via sin lange uddannelse, til hver en tid kan underkende en af de andres vurdering. Et andet problem er, at kommunen ofte vælger en fagperson der kan/vil give dem den vurdering som de ønsker på forhånd.

At være syg er et *******. At være i systemet er et *******. Velkommen i dobbelthelvede. Set i bagklogskabens ulidelige klare lys, ville jeg nok have kæmpet for at holde mig ude af systemet. Jeg er ikke længere naiv og tror på at bare jeg er åben og ærlig, vil jeg få hjælp og komme vidre.

Held og lykke i systemet.
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 12:24   #9
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Aaaaarh, nu kan man altså også få fat i rigtig gode psykiatere. Det kommer i højere grad an på om man svinger med personen end uddannelsen, er min erfaring.
Jan skal heller ikke til en psyk. udpeget af kommunen med henblik på en godkendelse, han skal finde en der kan behandle ham for hans allerede diagnosticerede ptsd.

Men jeg har også været til sådan en idiot (der fortalte mig jeg ikke havde depression skønt hun skrev det i min journal...)
Lad være med at male fanden på væggen for en syg mand - men fint at opfordre ham til at være kritisk overfor sin behandler :-)
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 13:55   #10
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Aaaaarh, nu kan man altså også få fat i rigtig gode psykiatere. Det kommer i højere grad an på om man svinger med personen end uddannelsen, er min erfaring....
Lad være med at male fanden på væggen for en syg mand - men fint at opfordre ham til at være kritisk overfor sin behandler :-)
Beklager hvis jeg har stødt nogen, men det er nu engang mine erfaringer og min holdning til tingene.
Jeg mener ikke at nogen har gavn af at man pakker tingene ind. Selvfølgelig er MIN erfaring og holdning kun een ud af mange, men ikke desto mindre en side af virkeligheden.
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
PTSD kimbole Alt det andet 14 01-02-2013 17:34
PTSD Lonnie Dit og Dat 0 13-06-2012 19:59
PTSD. pusle Dit og Dat 5 06-04-2009 23:49
ptsd. Thelma Alt det andet 5 14-10-2008 18:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension