K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2011, 17:13   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
sygedagpengestop kontanthjælp og tilbagebetaling

jeg er på kontanthjælp idag men kommunen har lige sendt et girokort 24.500 kr at tilbagebetale straks, er der nogle regler?.

i 2008 stoppede mine sygedagpenge (52 uger)og jeg fik kontanthjælp i 2 måneder med tilbagebetalingspligt, da jeg fik sygedagpengeretten tilbageved en forlængelse, så jeg ringede ind og stoppede kontanthjælpen.
nu kræver kommunen de 2 måneders kontanthjælp tilbagebetalt men har jo ikke givet mig sygedagpenge for de 2 måneder.
der er ikke sket ændringer i mine forhold,
jeg har ikke uberettiget modtaget kontanthjælp mod bedre vidende
jeg er ikke udeblevet fra et beskæftigelsestilbud

jeg har fundet.

Bekendtgørelse om kommunernes opkrævning af tilbagebetalingskrav efter lov om aktiv socialpolitik
I medfør af §*92, stk.*3, og §*95, stk.*1, i lov om aktiv socialpolitik, jf. lovbekendtgørelse nr. 1009 af 24. oktober 2005, fastsættes:

§*6. Kommunen yder henstand til skyldnere, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik, ikke har andre indtægter end førtidspension eller ikke har en årlig nettoindkomst, der overstiger de minimumsgrænser for fastsættelse af afdragsordninger for henholdsvis personer med forsørgerpligt over for børn og personer uden forsørgerpligt over for børn, der er fastsat i §*5, stk.*1 i Skatteministeriets bekendtgørelse om inddrivelse af gæld til det offentlige, jf. dog stk.*2.

Er det mega kommunerod eller håber de at man lige finder tusindvis af kroner og betaler uden vidre

Sidst redigeret af østerbro; 15-02-2011 kl. 21:46. Årsag: indsat §§§
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 21:49   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Østerbro,

Hvis du fik kontanthjælp medens du var berettiget til sdp., så skal der jo ske en refusion i forhold hertil !!?

Ok så lige at du har rettet dit indlæg. Modtog du både kh og sdp. i de to mdr ? Ja så har kommunen jo ret til at kræve tilbagebetaling. Det er muligt at man kan aftale en afdrags ordning med dem, det ved jeg man kan omkring boligsikring.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:24   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår rækkefølgen af tingene.

I 2008 faldt dine sygedagpenge for varighedsbegrænsningen.
Så kom du på kontanthjælp.
Efter to måneder fik du så sygedagepengeretten tilbage, og du ringede og stoppede kontanthjælpen.
Så fra den tredie måned fik du sygedagpenge igen.

Fik du sygedagpengeretten tilbage med bagudvirkende kraft?
Fik du at vide at kontanthjælpen var tilbagebetalingspligtig før/da du søgte den eller da du fik at vide at du havde fået sygedagpengeretten tilbage?
Har du INTET hørt angående det her siden?
Og ikke selv kontaktet dem for at få sygedagpengene for de to måneder?

Jeg syntes umiddelbart det lyder som om, at du skal tilbagebetale kontanthjælpen OG have udbetalt sygedagpengene.

For det her har slet ikke noget at gøre med det du nævner om at have fået kontanthjælp mod bedre vidende eller være udeblevet fra møder/tilbud. Det drejer sig om overgangen fra sygedagpenge til kontanthjælp og tilbage til sygedagpenge.

Men prøv lige at forklare præcist hvornår hvad er sket og hvad er sagt.

Uanset hvad, så plejer man at kunne få en afdragsordning med kommunen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 10:12   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
sygedagpengestop var en teknisk fejl, sagde de, og jeg fik sygedagpengeretten forlænget da jeg klagede.
jeg skrev under på tilbagebetaling af kontanthjælpen hvis jeg fik sygedagpengeretten tilbage. men jeg har hverken fået sygedagpenge for de 2 måneder jeg var på kontanthjælp eller differencen.
jeg var bare glad for at blive forlænget på sygedagpengene at jeg ikke har rykket for udbetaling af differencen.
jeg går på jobcenter idag og kommer med mit modkrav.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 11:18   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
sygedagpengestop var en teknisk fejl, sagde de, og jeg fik sygedagpengeretten forlænget da jeg klagede.
jeg skrev under på tilbagebetaling af kontanthjælpen hvis jeg fik sygedagpengeretten tilbage. men jeg har hverken fået sygedagpenge for de 2 måneder jeg var på kontanthjælp eller differencen.
jeg var bare glad for at blive forlænget på sygedagpengene at jeg ikke har rykket for udbetaling af differencen.
jeg går på jobcenter idag og kommer med mit modkrav.
Husk at gøre det på skrift og skriv en klage over tilbagebetalingskravet , ellers ryger det bare til skat og de tager pengene fra dig og derfra er det godt nok besværligt at få lavet noget om, så en klage over afgørelsen og et modkrav ..

er du berettiget til de to mdr sygedagpenge så skal kommunen naturligvis betale dem og når de gør det så skal du naturligvis betale kontanthjælpen tilbage ..

Men selv kommunen burde jo kunne se det urimelige i at de ikke betaler dit tilgodehavende men at de kræver deres ...
  Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 14:25   #6
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
nu har jeg været fra Heodes til Pilatus og fået sat opkrævning på stand by. blev henvist til ydelsesservice for at få den slettet. er igang med de skriftlige klager så tusind tak for de hurtige svar.
jeg tror snart at det at klage over kommunen er blevet en betinget refleks hos mig ; )
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr tilbagebetaling af kontanthjælp - aktivering Bodrum Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 21-07-2013 09:13
Kontanthjælp tilbagebetaling med tilbagevirkende kraft? Freddy282 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-03-2013 14:49
Tilbagebetaling af SU-lån på kontanthjælp hboegelund Dit og Dat 9 16-09-2011 18:20
Kontanthjælp - krav om tilbagebetaling - urimeligt? Tiny Alt det andet 12 03-11-2009 00:36
Kan det virkelig passe ang tilbagebetaling af kontanthjælp KatrineB Din historie 6 14-01-2008 19:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension