K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2014, 14:02   #1
Cayuga
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Cayuga er ny på vejen
jeg har hørt at der er indført en maxløn for flexjob

Jeg har hørt at der er kommet nye regler, så hvis man bliver godkendt til flexjob nu, så er der en top på hvor meget man må tjene. Er det rigtigt, og i givet fald hvor meget er det? Jeg havde før jeg blev syg en job til 35000 om måneden, og har jo stadig de samme kompetencer, hvis man skulle i flexjob i samme type stilling igen, vil man så kunne blive suppleret af kommunen op til sin gamle ca løn, eller er der et generelt loft på lønindkomst for folk på flexjob nu ? Eller handler det om de timer man MAGTER at arbejde, eller hvordan hænger det sammen.?
Det vil jeg enormt gerne vide. Håber nogen kan give mig et fyldestgørende svar. !

Og så til spørgsmål nr 2, hvordan og hvor foregår en arbejdsprøvning, og over hvor lang tid går den. Altså hvor lang tid går der fra man evt. bliver godkendt til en arbejdsprøvning med henblik på flexjob til man er godkendt og kan søge arbejde med dit flexjob bevis i hånden.?
Cayuga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 14:07   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du vil af en arbejdsgiver blive betalt for de effektive timer du arbejder.
Hvis du f.eks arbejder lidt langsommere end normalt, kan det betyde at du får to timers løn for tre timers arbejde.

Arbejder du 10 timer effektivt om ugen, skal han betale for de ti timer.

Så kan du af kommunen blive suppleret yderligere op, men der bliver fradrag af den indtægt du får.

Tror der ligger en beregner på forsiden du kan bruge..

Med hensyn til arbejdsprøvning er det forskelligt.

I gamle dage kunne man typisk blive afprøvet over 3 mdr, men nu er det oftere et halvt år.

Man skal så afprøves bredt, da erhvervsnedsættelsen skal være indenfor ethvert erhverv, så nogle gange skal man gennem flere afprøvninger forskellige steder.

Der findes eksempler hvor folk er kommet gennem en hurtig afklaring og er blevet tilkendt fleks på et halvt år, men der er også rigtigt mange sager der har taget flere år.. det er dem der er flest af.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 19-02-2014 kl. 14:11.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 14:33   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cayuga Se meddelelser
Jeg har hørt at der er kommet nye regler, så hvis man bliver godkendt til flexjob nu, så er der en top på hvor meget man må tjene.
Nu er der ikke længere løn for de 37 timer men for de timer du arbejder, så får man supleret for resten ,hvis du får en super løn for de 10 timer du arbejder, får du det mindre i suplaman, den gode løn er ikke nem at komme op på mere.
Er det rigtigt, og i givet fald hvor meget er det? Jeg havde før jeg blev syg en job til 35000 om måneden, og har jo stadig de samme kompetencer, hvis man skulle i flexjob i samme type stilling igen, vil man så kunne blive suppleret af kommunen op til sin gamle ca løn, eller er der et generelt loft på lønindkomst for folk på flexjob nu ? Eller handler det om de timer man MAGTER at arbejde, eller hvordan hænger det sammen.?
Det vil jeg enormt gerne vide. Håber nogen kan give mig et fyldestgørende svar. !

Og så til spørgsmål nr 2, hvordan og hvor foregår en arbejdsprøvning, og over hvor lang tid går den. Altså hvor lang tid går der fra man evt. bliver godkendt til en arbejdsprøvning med henblik på flexjob til man er godkendt og kan søge arbejde med dit flexjob bevis i hånden.?
arbejdes prøvning fåregår på den måde du skal ud og afprøvet i nogle fag, for at se hvad du kan holde til, nogen kommer ud i en arbejdes prøvning af 3 mdr andre i 10.

for nogen kan de få fleks efter at have været sygemeldt i 6 mdr men de fleste ryger på kh i 5-10¨år først, der er ingen regel for hvor længe det må tage, det vigiste er at alle læge papir siger du er stationær og alt er afprøvet først, medicin osv.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 15:06   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cayuga Se meddelelser
Jeg har hørt at der er kommet nye regler, så hvis man bliver godkendt til flexjob nu, så er der en top på hvor meget man må tjene. Er det rigtigt, og i givet fald hvor meget er det? Jeg havde før jeg blev syg en job til 35000 om måneden, og har jo stadig de samme kompetencer, hvis man skulle i flexjob i samme type stilling igen, vil man så kunne blive suppleret af kommunen op til sin gamle ca løn, eller er der et generelt loft på lønindkomst for folk på flexjob nu ? Eller handler det om de timer man MAGTER at arbejde, eller hvordan hænger det sammen.?
Det vil jeg enormt gerne vide. Håber nogen kan give mig et fyldestgørende svar. !
Ja der er et loft.. I 2014 er loftet hvor alt flekslønstilskud går i nul ved 37.273 kr/md..

Men sådan kan det ikke helt beregnes..

Hvis du vil have en hurtig beregning ved skift fra gammel til ny ordning (eller i forhold til tidligere job), så er du velkommen til at smide mig en mail på: [email protected]..

Bare skriv HEJ i mailen, så skal jeg nok spørge ind til dine tal Masser har gjort det før

Mvh Mikael
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension