K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2012, 10:13   #1
vubber43
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
vubber43 er ny på vejen
Flex

Hej allesammen.

Jeg har slidgigt i hoften, og har måtte afbryde en revalidering p.g.a dette.
Jeg stod så på venteliste til at komme på arbejdsmarkedcenternord i 5 måneder, og startede i starten af maj 2012, jeg har været i køkken og i it afd. Jeg har fået af vide at forløbet skal vare omkring 13 uger ialt..Mit spørgsmål er hvad sker der efter de 13 uger, min sagsbehandler har sagt at jeg skal i noget praktik, men hvor længe? og hvor mange gange?
Hvis man er så heldig at komme i flex her i 2012 gælder de gamle regler så, eller er det de nye, jeg kan se de nye regler først træder i kraft i 2013.

Venlig hilsen ny bruger herinde
Syntes det er en rigtig god side, hvor man får svar på mange af sine spørgsmål.
vubber43 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 13:27   #2
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hejsa.
Som det ser ud nu undgår du kun de nye regler, hvis du bliver godkendt til fleks OG finder et job inden udgangen af 2012.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 13:54   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig, men mister du så det job efter 1 Januar 2013, så ryger du straks på de nye regler.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 00:17   #4
missemøge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: djursland
Indlæg: 31
Styrke: 13
missemøge er ny på vejen
Synes ikke du skal bekymre dig om hvilke regler du kommer under. Det er kun de der er så heldige at få en meget stor løn som ikke kan få så mange tilskuds kroner som os der ikke har flexjob med store lønninger.

En af de gode ting er at lige meget hvilken forsørgelse du har så vil du kunne få ledighedsydelse fra dag 1, når du er visiteret til flex.

Som det er nu:

kommer du fra sygedagpenge går du direkte på ledighedsydelse,

kommer du fra kontanthjælp skal du fortsætte på kontanthjælp med de ulemper det har, når du har fået kontanthjælp i 6 måneder, vil kommunen tinge dig til at hæve dine pensionsopsparinger der er over 50000 kr. Men hvis pensionsselskabet ikke vil tillade at lade det beløb stå. Ja så betrakter de det også som formue og så skal kommunen bestemme hvorlang tid man kan være forsørget af de penge.

Kommer du fra ægtefælleforsørgelse, så kan du på en særlig ydelse, mindre end kontanthjælpen. Men ddin pension er ikke i fare.

Det er for mig det bedste i de nye regler.

Håber det hjælper dig/gør dig roligere.

Jeg kom selv under kontanthjælpen, man bruger alt for meget krudt på at stå i udbetalingscenteret og bevise hvilke udgifter man har, og kun får at vide at næsten alle mine udgifter ikke vil kunne gå indunder "udgifter" i mit tilfælde.

Jeg er ik gift men er samboende med en mand der ejer en gård, og ikke har et realkreditlån, men en erhvervskredit, så kan vores bolig udgifter ikke gå indunder det. Iforhold til mandens firma, havde vi selv lavet en lejekontrakt i mellem os, for at have rene linier også ift. revisoren.

Men nu har jeg heldigvis selv fundet et flexjob, så nu kan de rende mig et vist sted.......

flexjobber siden dec. 2011
missemøge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 03:35   #5
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af missemøge Se meddelelser
Synes ikke du skal bekymre dig om hvilke regler du kommer under. Det er kun de der er så heldige at få en meget stor løn som ikke kan få så mange tilskuds kroner som os der ikke har flexjob med store lønninger.
Det kommer godt nok an på hvor mange timer du har. Hvis man kun har få timer vil næsten alle gå en del ned i løn.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 09:28   #6
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af missemøge Se meddelelser

når du har fået kontanthjælp i 6 måneder, vil kommunen tinge dig til at hæve dine pensionsopsparinger der er over 50000 kr. Men hvis pensionsselskabet ikke vil tillade at lade det beløb stå. Ja så betrakter de det også som formue og så skal kommunen bestemme hvorlang tid man kan være forsørget af de penge.
missemøge hvor har du læst om at kommunen har ret til det?

Hilsen
Jasmina
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 10:22   #7
vubber43
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
vubber43 er ny på vejen
Jeg er på kontanthjælp, kunne ikke få sygdagpenge fordi jeg ikke var medlem af en fagforening...håber bare trods alt at man kan få lidt mere ud af det økonomisk på fleks..ved godt man ikke bliver rig, men kontanthjælp kan man da slet ikke leve af.
Jeg har faktisk både praktik og job på hånden...skal bare lige igennem hele systemet først.
vubber43 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 11:25   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vubber43 Se meddelelser
Jeg er på kontanthjælp, kunne ikke få sygdagpenge fordi jeg ikke var medlem af en fagforening...håber bare trods alt at man kan få lidt mere ud af det økonomisk på fleks..ved godt man ikke bliver rig, men kontanthjælp kan man da slet ikke leve af.
Jeg har faktisk både praktik og job på hånden...skal bare lige igennem hele systemet først.
Hej vubber43

Du skriver; medlem af fagforening, tror du mener A-kasse ??? -men, der er også andre muligheder for sygedagpenge end denne... -håber kommunen har oplyst dette, hvis ikke er de her:


Sakset fra sygedagpengeloven:

§ 2. Sygedagpenge ydes til:

1) Lønmodtagere.

2) Selvstændige erhvervsdrivende.

*3) Ledige med ret til arbejdsløshedsdagpenge.

4) Personer, der har pådraget sig en arbejdsskade, som er omfattet af lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade.
Citat slut.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 11:36   #9
vubber43
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
vubber43 er ny på vejen
Jeg var på revalidering og måtte sygemelde mig, min sagsbehandler sagde at når jeg var sygmeldt og ikke kunne gennemføre skolepraktik som jeg var igang med, kunne jeg ikke få revalidering og da jeg ikke var medlem af en a-kasse og fagforening hed det kontanthjælp, men får står ikke helt for går i arbejdsprøvning med en der får revalidering selvom han er sygmeldt...der er åbenbart ikke samme regler for alle.
vubber43 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2012, 11:43   #10
vubber43
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
vubber43 er ny på vejen
Har lige et spørgsmål til....da jeg skulle starte på arbejdsmarkedcenter nord, var der mange der sagde til mig nu skal du gøre dig meget mere syg end du er ellers får du ingen hjælp, men jeg vil da hellere være rask end at gå derude?...hvad mener folk der siger sådan noget, jeg kan da ikke forstille mig at der er nogen der hellere vil være i sådan et system istedet for at være sund og rask og tjene sine egne penge...jeg er måske bare naiv....
vubber43 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension