K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 21:58   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja hvis du er visiteret før den 31/12-11 så har du 10 dage....

Hvis du først er visiteret efter 1 januar 2012 så har du kun 5 dage...

Jeg sætter lige det ind der står i fleksjobs pjecen:

Citat:
Under ferie
Personer, der er ansat i et fleksjob, eller som modtager ledighedsydelse, har ret til udbetaling af ledighedsydelse under ferie på følgende måde i det ferieår (ferieåret går fra 1. maj til 30. april), hvor personen første gang ansættes i fleksjobbet, eller via visitation til et fleksjob opnår ret til ledighedsydelse:

Er ansættelsen sket i perioden 1. maj til og med 31. juli, har personen ret til 15 feriedage.
Er ansættelsen sket i perioden 1. august til og med 31. december, har personen ret til ti feriedage.
Er ansættelsen sket i perioden 1. januar til og med 30. april, har personen ret til fem feriedage.

I de efterfølgende ferieår har personen ret til 25 feriedage med ledighedsydelse.

Har personen allerede optjent ret til ferie med feriegodtgørelse eller løn til brug i samme ferieår, fradrages de i antallet af dage med ret til ledighedsydelse. Dette sker hvis den optjente ferie med feriegodtgørelse eller løn sammen med retten til ferie med ledighedsydelse overstiger 25 feriedage. Det kan være vigtigt at være opmærksom på, at eventuelle feriedagpenge ikke kan udbetales, når en person er ansat i et fleksjob.

En person, der holder ferie i en periode med ledighedsydelse, får udbetalt det samme beløb i ledighedsydelse under ferien som under ledigheden. Dog vil der ikke ske en modregning i ledighedsydelsen på grund af løn fra arbejdsgiver eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelse, sådan som tilfældet normalt er ved udbetaling af ledighedsydelse. Se ”Hvordan beregnes ledighedsydelse?”.

Personer, der ønsker at holde ferie, mens de er ledige, skal melde ferie til kommunen senest dagen før ferien ønskes afholdt. Personer, der er ansat i et fleksjob, men som ønsker ledighedsydelse udbetalt under afholdelse af ferie, skal rette henvendelse til kommunen, inden ferien afholdes.

Antallet af dage er opgivet i forhold til en “femdagesuge”.

Ferie med ledighedsydelse bortfalder, hvis den ikke er afholdt inden ferieårets udløb.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 09:06   #12
missemøge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: djursland
Indlæg: 31
Styrke: 13
missemøge er ny på vejen
Hej

Jeg er også visiteret til flexjob den 21/12-11, men jeg kommer fra kontanthjælp og har fået at vide at jeg ikke har ret til at få noget udbetalt under ferie før jeg har arbejdet/søgt arbejde i 9 måneder. Så hvis jeg ville på sommerferie må jeg selv betale.

Jeg synes det er rigtig ØV, for gud hvor man trænger til ferie, når man er kommet gennem systemet, det sidste år på kontanthjælp, fik jeg dog lov til at tage min kontanthjælp med til Italien. Det var hårdt trængt.
missemøge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 14:34   #13
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
"Jeg er også visiteret til flexjob den 21/12-11, men jeg kommer fra kontanthjælp og har fået at vide at jeg ikke har ret til at få noget udbetalt under ferie før jeg har arbejdet/søgt arbejde i 9 måneder. Så hvis jeg ville på sommerferie må jeg selv betale."

Jeg er visiteret til flexjob men er på kontanthjælp. Jeg fik af vide af min sagsbehandler og af ydelseskontoret at jeg IKKE har nogen ret til betalt ferie. Desuden blev jeg oplyst om, at hvis det skal være HELT efter bogen, må jeg end ikke forlade min hjemadresse i mere end 3 dage uden at give min sagsbehandler besked.
PYHA føler mig næsten som en kriminel...mangler bare fodlænken
Jeg er virkelig ked af, at jeg skal straffes for at være syg og IKKE har kunnet finde et deltids job her midt i krisetiden.
Det er virkelig en bet at måtte sige nej tak, når kæresten gerne vil invitere mig på ferie. HAN trænger jo også til ferie med sin kæreste.

Jeg har været i adskillige "praktikker" af både 3, 6 og 12 måneders varighed, hvor jeg VIRKELIG har varetaget et deltidsjob fuldt ud mens jeg har fået kontanthjælp. Når så arbejdspladsen har skullet betale løn, har de pludselig ikke kunnet bruge mig mere. Imellem "praktikkerne" har jeg søgt job. Så jeg har sådan set både arbejdet og søgt job i LANGT mere end 9 måneder (Ca. 2.5 år) uden at have ret til ferie.

Så vil da gerne vide hvor det med optjent ferie ret efter 9 måneder står.
I det hele taget synes jeg at reglerne er noget slørede for flexere på kontanthjælp.

Nogen der ved hvor jeg kan læse de nøjagtige regler?

MVH Carina
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 14:49   #14
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carina Se meddelelser
"Jeg er også visiteret til flexjob den 21/12-11, men jeg kommer fra kontanthjælp og har fået at vide at jeg ikke har ret til at få noget udbetalt under ferie før jeg har arbejdet/søgt arbejde i 9 måneder. Så hvis jeg ville på sommerferie må jeg selv betale."

Jeg er visiteret til flexjob men er på kontanthjælp. Jeg fik af vide af min sagsbehandler og af ydelseskontoret at jeg IKKE har nogen ret til betalt ferie. Desuden blev jeg oplyst om, at hvis det skal være HELT efter bogen, må jeg end ikke forlade min hjemadresse i mere end 3 dage uden at give min sagsbehandler besked.
PYHA føler mig næsten som en kriminel...mangler bare fodlænken
Jeg er virkelig ked af, at jeg skal straffes for at være syg og IKKE har kunnet finde et deltids job her midt i krisetiden.
Det er virkelig en bet at måtte sige nej tak, når kæresten gerne vil invitere mig på ferie. HAN trænger jo også til ferie med sin kæreste.

Jeg har været i adskillige "praktikker" af både 3, 6 og 12 måneders varighed, hvor jeg VIRKELIG har varetaget et deltidsjob fuldt ud mens jeg har fået kontanthjælp. Når så arbejdspladsen har skullet betale løn, har de pludselig ikke kunnet bruge mig mere. Imellem "praktikkerne" har jeg søgt job. Så jeg har sådan set både arbejdet og søgt job i LANGT mere end 9 måneder (Ca. 2.5 år) uden at have ret til ferie.

Så vil da gerne vide hvor det med optjent ferie ret efter 9 måneder står.
I det hele taget synes jeg at reglerne er noget slørede for flexere på kontanthjælp.

Nogen der ved hvor jeg kan læse de nøjagtige regler?

MVH Carina
I flex brochuren står der at du har ret til ledighedsydelse efter 9. mdrs job, og dermed også ferie.

Fra April 2012 har kontanthjælpsmodtagere desuden ret til 5 ugers aktiveringsfri, hvis du har været på kontanthjælp i 12. mdr.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 15:09   #15
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
I flex brochuren står der at du har ret til ledighedsydelse efter 9. mdrs job, og dermed også ferie.

Fra April 2012 har kontanthjælpsmodtagere desuden ret til 5 ugers aktiveringsfri, hvis du har været på kontanthjælp i 12. mdr.
Tak for oplysningen

Jeg læste bare et tidligere indlæg som at man optjente ferieret ved at SØGE job i 9 måneder. Hehe my mistake

MVH
Carina
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Visiteret til fleksjob Fru Vinther Alt det andet 3 21-08-2013 08:59
Efter jeg visiteret til fleksjob Jøsses Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 20-10-2012 14:18
Visiteret til fleksjob. Rikkesejer Spørgsmål ang fleksjob 7 16-12-2010 09:34
Visiteret til Fleksjob Vendel Spørgsmål ang fleksjob 4 20-01-2009 10:26
Er visiteret til fleksjob men!!!! Marianne.a.b Spørgsmål ang fleksjob 18 26-10-2007 17:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension