K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2008, 22:26   #11
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg stod i samme situation som dig Kjersti i 2002 og har været i systemet siden 1997

og jeg sage som sig nej tak, for jeg troede at jeg nok skulle kunne klare et flexjob, men jeg blev mere syg desværrer og havde meget svært ved at indse at det nok var førtidspension

den dag i dag går jeg på kontanthjælp og kører en sag om førtidspension for 2. år i træk, søget efter § 18

har fået 4 afslag på det,

selv om man kommer på førtidspension er det ikke ensbetydene med, at man så skal bare være der resten af livet, hvis man får det bedre kan man jo komme ud af det igen.


din mand må godt nok tjene mange penge siden du kun vil få udbetal 6000 kr
og det er faktisk ligemeget om i ikke var gift, for samlevene får/modregnet det samme som gifte
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 23:20   #12
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Jeg forstår bare ikke, hvis de kan sende en på kontant hjælp, når jeg altid har været i arbejde, det er da ikke en måde og behandle syge folk på.

Tanker fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 23:25   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
mit råd gik også kun på at komme ud.. overhovedet ikke økonomi.

jeg er selv langtidssyg. 2½ år med piskesmæld. nu er jeg smidt ud af sygedagpenge, og skal ansøge om kontanthjælp. og skal fremvise al mulig og umulig dokumentation. f.eks 3 mdrs kontoudtog fra min og min mands kontoer. børneopsparinger, kapitalpension, finde værdi af biler og hus.. det er ydmygende a h. til..
jeg forventer at jeg får ingenting, på nær at jeg har to børn som min mand ikke er far til, dem bør jeg da få lidt penge til.
min mand er førtidspensionist. han får udbetalt en sum derfra. + div udbetalinger fra forsikringer fordi hans var en arbejdsskade.
jeg selv får 2600 om måneden, for erhvervsevnetab af en forsikring.

vi har altid haft fælles økonomi, og har puttet div. forsikringssummer for arbejdsskader direkte ned i de store huller som opstår når man går fra løn til sygeløn i flere år.

og tænk de kloge forstår ikke, at vi samfundets svage udenfor samfundet, ikke orker at købe træningstøj og dyrke mere fitness. ( læst idag på teksttv... )
sorry for at spame din tråd
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 00:05   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Huldra, da jeg var gift - og havde et barn min mand ikke var Far til, regnede kommunen det som var han Far til barnet fordi de havde samme adresse og henviste til forsørgerpligten. Selvfølgelig fik jeg de normale børnepenge af den biologiske Far, men det var også det eneste. Ville bare lige 'advare' dig. Er i gift og har samme adresse som børnene, så er de ret ligeglade med de biologiske forhold. Ordinært og ekstraordinært børnetilskud er også ret beskedent når man er gift....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19
Forværring i jobprøvning Tanjaw Alt det andet 9 12-05-2010 11:22
"Sidste chance for de sidste" zuza Politik og Samfund 0 10-03-2008 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension