K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2012, 13:12   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis først man er nået dertil hvor alt er "klappet og klart", så kan det være fuldstændig ligegyldigt, om man selv søger en §17, på det foreliggende eller om det er sb, der indstiller.

Fordelen ved at søge en §17, på det foreliggende er, at man ikke skal gå og vente på, at sb og teamet får sagen gjort klar til, at overgå til behandling efter reglerne om pension.
fint nok, men du ved ikke hvornår klappet og klart er.
er selv instillet og kunne ikke drømme om selv og søge
kun hvis den ikke er færdig inden juleaften
med den nye reform, er et par timer om ugen nok til afslag
det vil også begynde og slå i gennem i deres afgørelser nu, om det er lovligt eller ej
der skal stå højt og tydeligt ingen arbejdsevne og samme skal ens arbejdsprøvning vise.
bare der er den mindste arbejdsevne skal man i forløb.

men kunne nok være en god ide og søge nu, inden man løber ind i den nye reform
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2012, 16:23   #12
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg er detsværre meget nem at slå ud psykisk i tiden så blev lidt ked af helenek s tråd.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 15:35   #13
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
§17 på det foreliggende grundlag er - nødvendigvis - ofte den eneste måde at få kommunen til at arbejde på.

Min mands sag blev forsøgt syltet af kommunen i lang tid. Han var jo i deres øjne fint placeret på ægtefælleforsørgelse.

Søgte §17 på det foreliggende - og stod ret hurtigt med en førtidspension - da manden absolut ingen erhvervsevne havde tilbage.

Men kommunerne gør alt hvad de kan for at trække sagerne i langdrag - jo billigere, jo bedre for kommunen.

På §17 skal de jo give en begrundelse, og ved afslag har man så noget at arbejde videre med i sagen.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 15:59   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Jeg er detsværre meget nem at slå ud psykisk i tiden så blev lidt ked af helenek s tråd.
Nåå det skal du ikke være, jeg mente ikke noget ondt med den. Og hvis jeg afslutter med en kramme-smiley, så betyder det at jeg holder med dig og har skrevet i en god mening

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 23:19   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
fint nok, men du ved ikke hvornår klappet og klart er.
Hmmmm, ikke helt enig.

For mit eget vedkommende havde jeg lægepapirer hvoraf det fremgik, at alle behandlingsmuligheder var udtømte og, at lidelsen var stationær.

En psykolog-rapport som direkte sagde, at det var på tide med en førtidspension.

En rapport fra anden aktør vedr. virksomhedspraktik, der fortalte, at arbejdsevnen var nedsat til det ubetydelige i ethvert erhverv.

Så da sb havde holdt sommerferie, været syg, skrevet rp'en, holdt ferie igen og stadig ikke havde sendt min sag videre, så søgte jeg en §17 på det foreliggende.
Og vupti, så var jeg tilkendt fp i henhold til §18.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 15:17   #16
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
helenekr Nej oki doki det er barehelt iorden jeg havde det detsværre ik så godt den dag men det kunne du jo ikke vide.

Så kom der brev fra kommunen om at de vil starte min sag op og at jeg havde ret til at klage over denne afgørelse osv.

så nu venter jeg bare spændt på en afgørelse.

hvor langtid gik der fra i fik det brev og til i fik svar ?

vh Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 18:19   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
helenekr Nej oki doki det er barehelt iorden jeg havde det detsværre ik så godt den dag men det kunne du jo ikke vide.

Så kom der brev fra kommunen om at de vil starte min sag op og at jeg havde ret til at klage over denne afgørelse osv.

så nu venter jeg bare spændt på en afgørelse.

hvor langtid gik der fra i fik det brev og til i fik svar ?

vh Katrine
Hej Katrine,

For det første vil jeg lige sige at man godt kan blive indstillet iht. en §18 selvom en af min bedste venner her på K10, Helenekr sagde anderledes Tror at det var det der med "på det foreliggende grundlag" der forvirrede hende, for det gør man normalt på en §17.

Nå men jeg blev selv indstillet iht. §18 sidste år i maj. Ca. 14 dage -3 uger efter indstillingen fik jeg afslag og imellem her et tilbud om at møde op foran pensionsnævnet.

Jeg er pt. igang med en ny indstilling mod pension også iht. §18.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 18:37   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Enteneller....

@Helenekr har nu ganske ret og er ikke så forvirret som du tror....

Hvis du kigger det link som hun lagde en ekstra gang i denne tråd....jeg havde ellers lagt det....

Men hvis du kigger på det så findes der en grundigere forklaring på forskellen imellem en paragraf 17 og en paragraf 18....

Man kan altså ikke blive indstillet efter en paragraf 18....som der rigtigt nok bliver sagt....

Paragraf 18 er den paragraf man bruger til at lade en sag overgå fra alm behandling til behandling efter reglerne om førtidspension...

Men se selv hele forklaringen her http://www.k10.dk/showpost.php?p=87157&postcount=17

Jeg ved godt at vi herinde normalt bare for nemheds skyld siger at hvis det er en paragraf 17 så er det en selv der søger....og hvis det er en paragraf 18 ja så er det SB der søger den for dig....men det er nu altså ikke helt korrekt....

Det er nemlig altid en paragraf 17 der bliver brugt uanset om det er dig selv eller SB der søger....

Forskellen er om det er på det foreliggende grundlag eller ej....

Så nu håber jeg ikke at alle er blevet endnu mere forvirret
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 20:44   #19
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg tror nok at jeg er lidt mere med nu
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 22:26   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er helt enig
Paragraf 18 er den paragraf man bruger til at lade en sag overgå fra alm behandling til behandling efter reglerne om førtidspension...

også derfor vi bruger og skriver §18, når ens sagsbehandler indstiller til pension
det er altid langt bedre og blive indstillet på en §18 end man selv søger på en §17
fordi så mener ens sagsbehandler at der ikke er mere og gøre og man skal tilkendes pension
dog kan man stadig få afslag på en §18 og den kan man så anke

det er helt rigtig man bliver tilkendt på en §17 tll sidst
men det synes jeg bare forvirre mere end gavner nogen
når man er tilkendt pension, er det hammer ligegyldig på hvilken §
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension