K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2008, 13:55   #1
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
Så kom opsigelsen men ikke sandheden

detter brev er sendt fa virksomheden
vedr personalemøde 20 november 2008

kære ole

d,d, afholdt vi 2 sammen med din jobkonsulent xxxx et evalueringsmøde
vedr dit flexjob hos os med ansættelse den 3 -11- 2008
jeg efterlyste initiativ fra din side. samt jeg gerne så du ikke farer op i en spids når noget går dig i mod - endvidere påpegede jeg at du 4 gange er gået hjem lidt før tid.
din aftalte arbejdstid er fra 7,30 -12,30
hvilket jeg gerne så overholdt
du kvitterede med under mødet at rejse dig op og smide firmaets nøgler på bordet og agde tak for denne gang
dette opfatter jeg som at du ønsker at stoppe dit arbejdsforhold hos os d,d,
og dette acceptere jeg naturligvis og bekræfter hermed dit ønske om at stoppe med øjeblikkelig virkning

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXX
nu kommer det der virkelig blev sagt

ang vores personalemøde den 20-11-08,
jeg tillader mig at sende en rettelse af brevet du har sendt,
og forventer at få en opsigelse der er sandfærdig da du som jeg vægter troværdihed og loyailitet højt og den skrivelse du har sendt er langt fra

den 6 -11 spøger jeg dig om jeg skal fyres eller forfremmes
da du søger en ny medarbejder på jobnet til den stilling jeg lige var startet på 3 dage tidligere jeg fik kun et mulmende svar tilbage kender jeg ikke noget til og så gik du,

du efterlyste intiativ fra min side
jeg lavede alle de opgaver jeg blev sat til og kom også op og sprudte dig en dag i køkkenet da der var kommet vare om jeg skulle hjælpe med at sætte dem på køl
hvortil du svarede nej.

jeg vil gerne vide / have uddybet det du mener med at fare op i en spids ?. hvis du tænker på den dag hvor din teknikker brian kaldte mig en idiot og sagde jeg bare skulle holde kæft
ja jeg blev sur for vil ikke beskyldes for noget jeg ikke har gjort og vil da bestemt ikke tales ned til pga jeg er i flexjob.

du sagde det var vigtigt at det var loyale og troværdige medarbejder du havde og det var man ikke når man gik før tid
ja jeg er gået nogle minutter før alm fyraften 4gange men er så også gået i gang alle dage før tid, og fik at vide en dag gå du bare nu og det tog jeg til mig og gjorde dette.

du nævnte dette var en super god arbejdsplads og i var meget sociale med hinanden, ja så må jeg da været faldet langt uden for denne gruppe
den eneste der har spurdt ind til mig var din chefs kone mona om jeg kunne holde til det da jeg flyttede stole og borde ud fra møde lokalet
hvor jeg svarede det ved jeg ikke men jeg prøver
ellers er der ikke en der har spurdt ind til noget som helst ej heller du peter og du var min chef,!!

((det var ikke mig der sagde op, men derimod opfattede mødet som en konkret opsigelse))
du spurdte hvad jeg syntes om at være hos jer i citybowling, hvortil jeg svvarede det var nok ikke et sted jeg blev gammel, pga meget støj fra maskinerne.
hvortil du svarede at du at du ikke på nogen måde ønskede at have nogen ansatte som du ikke vidste hvor du havde dem henne for så var man ikke en loyale og en troværdige medarbejder
og så sagde du så kunne samarbejdet lige så godt afsluttes med det samme.
hvortil jeg gav dig hånden og sagde tak for denne gang og derefter smed nøglerne på bordet
og gik


med venlig hilsen
ole oliver sørensen
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 03:02   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Oliver godt at du har skrevet et modsvar til din arbejdsgiver, jeg tror at det er vigtigt at du lige får fat i de jobkonsulenter der var med til det møde og får en snak med dem om hvad de mener om mødet og hvordan de har opfattet det (bed dem evt om deres referat af mødet ) Jeg vil ikke male fanden på væggen men du skal vide at hvis man umotiveret siger op fra sit job uden en god og gyldig grund så kan kommunen stoppe ens ledighedsydelse og sætte en på kontanthjælp.

Derfor er det meget vigtigt at du ved hvordan jobkonsulenterne opfattede det møde i var til ,hvis du er i fagforening vil jeg også råde dig til at tage kontakt til dem og vise dem begge breve, sådan at du kommer lidt på forkant med tingene..

Desværre er det ikke første gang at sådan en opførelse er set fra arbejdsgiver side , og derfor er det sq efterhånden også sådan at man skal optage de samtaler...

Det din arbejdsgiver gør er for at slippe for at du evt hiver ham i retten for en ulovlig fyring og for at redde sin egen røv, hvis du på nogen måde kan finde den annonce hvor han efterlyser en medarbejder på jobnet så ville jeg skynde mig at gøre det hvis jeg var dig og så tage et screendump af siden , sådan at du også kan dokumentere dette...

Det er selvfølgelig ikke sikkeret at der sker noget det kan være at jobkonsulenterne er fair og har den samme oplevelse af mødet men jeg ville hvis jeg var dig hellere være sikker i min sag og have så meget dokumentation som muligt klart hvis der skulle blive ballade
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 14:59   #3
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
Så kom opsigelsen men ikke sandheden

hej Hejdien
jeg havde en jobkonsulent med til mødet
og var efter dette møde oppe på hans kontor til en verbal skideballe fordi han ikke mente jeg kæmpede nok for dette job
og han sagde jeg sagde op hvor jeg rettede ham og sagde det var squ ikke mig der sagde at samarbejdet skulle ophøre men chefen da jeg havde svaret ham ærligt på at det nok ikke var et sted jeg blev gammel da støj nivuet var på ca 115 db ved maskinerne

og jeg tog ham bare på ordet og gav ham hånden og sagde tak for denne gang og smed nøglerne og gik

jobkonsulenten
nå ja det gjorde han jo enligt også.. og sagde så at der hvor jeg lige havde arbejdet ville sende mig en opsigelse
men den er ikke sandfærdig

jobkonsulenten som er fra et projekt der hedder jobgården sagde jeg burde kontakte min læge og få en henvisning til en psykolog da jeg var meget temprements fuld hvilket han begrundede med min fortid
og mine mange aktiveringere jeg sagde disse ting ikke havde noget at gøre med dette flexjob
jeg havde ikke yderlige at sige
og så sagde jobkonsulenten at jeg ville blive afmeldt fra deres kontor da de følte jeg var stædig da jeg sagde jeg ville heller være på kontanthjælp frem for at blive kaldt idiot og blive råbt ad så det er jeg så blevet
og jeg har hele tiden været på kontanthjælp..

og min depresion er igen ved at komme til overfladen
så er igen sur og trist fra morgen til aften
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 23:37   #4
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Hmm, jeg har svært ved at kommentere møderne og det skete, men vil dog sige:

at en jobkonsulent burde vide hvilken omgangstone der hersker på jobbet og i sær i erhvervsgengren og derudfra burde vedkommenede kunne bedømme om jeres temperamenter passer sammen.

Turist og forlystelsesbranchen er en hård virksomhed, for der tåles intet fejltrin i forhold til at kunden kommer igen og marginalen er så lille, at hirakiet er enormt.

Jeg forstår slet ikke at en jobkonsulent kan anbefale et sådant job til fleks, for der er virkelig ingen tid/økonomi til overbærenhed i den branche!

Jeg har arbejdet en del inden for turisme og et par gange inden for forlystelsesbranchen og det er ben hårdt, både i udførelse og kolegaer i mellem.
Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan der skulle være social overskud til at tage hensyn til en fleksjobbers behov for skånehensyn (fysisk som psykisk) i en så trængt branche.

Mange arbejdsgivere i den brance har end ikke en arbejdsgiver forsikring. ( har selv været udsat for to af slagsen) Og de benyttede begge den først kommende chance / konfrontation med en fyreseddel, da de opdagede at jeg stillede ( dengang fagforenings mæssige) krav til min arbejdsplads.

Jeg vil også råde dig til at se efter om jobbeskrivelse og din fleks-profil virkelig havde overensstemmelser.
Noget som din jobkonsulent burde kunne forudse.

mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 16:17   #5
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
Så kom opsigelsen men ikke sandheden

hej igen
her kommer et par linjer fra psykolog vudering.
der vurderes blandt andet følgende

kognitivt er der tale om en intellektuel begavelse svarende til inferioritas intellektualis, der ses dog store udsving i prøverne
hans ressourcer ligger inden for hovede regning og evnen til at samle ting. det vil sige praktisk visuel opgaveløsning

personlighedsmæssigt ses dog betydelige vanskligheder.
han har været anbragt på børnehjem fra 10 års alderen
han har siden barndommen haft problemer med social tilpasning og med at styr sit temperament i sådan en grad, at disse vansklighedere kan sidestilles med dem man ser ved antisociale personlighedsforstyrrelser.

hans sociale funktionsevne er nedsat, relationen til andre er i høj grad betinget af egne behov hvor han vil føle sig ubundet af sociale normer og samspilsregler.

adfærdsmæssigt vil han være præget af en ukuelig konfronterende og øjeblikesbestemt facon han vil vise sig ubesindig og kortsigtet.

arbejdsmarkedsperspektiv
heldbredsmæssigt er der skånehensyn i forbindelse med fysisk belastende arbejde grundet pacemaker og dåligt hjerte , ligeledes er der hensyn til nakke / ryg smerter og hovedepine hvor STØJ bør undgås.

omstillingsevne
det vuderes at oos ikke vil kunne magte at skulle omstille sig til mange forskellige arbejdsopgaver uden struktur.
det vuderes at oos trives bedst med fast strukturerede opgaver og i rammer hvor han ikke skal tage stilling til andres holdninger og tanker..

aktuelt er han i behandling med antidepressiv medicin
jeg ser ingen anden behandlingsnulighed og ingen udviklingsmulighed der vil kunne bedre oos arbejdsevne

konklusion
der findes ingen behandlingsmuligheder for disse personlighedsforstyrrelser
funkionsniveau er nedsat i svær grad i forhold til det normale arbejdsmarked
tilstanden således varig

det var så lige et lille indblik i min sag
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 17:58   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
hvaaa ikke fordi men øhe, har du prøvet ADHD medicin?

Hvad med kostomlægning???

Sådan en lille ting som fiskeolie, kan gøre en verden til forskæld, du aner ikke hvor meget det har betydet for min knægt, ikke at det gør ham "normal" eller at det er det samme som medicin, men langt mindre hvidt sukker (dvs også ud af brød ol fødevarer) og så en teske fiske olie hver 2 dag, har på en uge, gjort at vi kan mærke en positiv forandring. Nu er han en lille dreng så der skal ikke helt så meget til, og jeg selv... det der sukker altså, mine lakridsser kan jeg ikke leve uden, det er akkurat som at holde med at ryge, hvis jeg ikke får dem i 2 dage.
Nå men også bare... om du har prøvet, det kunne jo være, opg der skal faktisk ikke ret meget til, lidt har også ret
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 18:24   #7
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
hmm

hej lum
jeg lagde min kost om for 3 år siden efter jeg stoppede med at ryge
og spiser den dag i dag meget sjælent hvidt brød
jeg spiser fisk 3 gange om ugen. dog ikke fiskeolie
sukker bruger jeg heller ikke meget af måske 2 ske fulde om ugen

så nægter at tro det er min kost der spiller ind
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 18:39   #8
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
hmm

hej lum kiggede på ADHD s hjemmeside
og de syntomer stemmer ikke overens med mig som person

Personen kan ikke fastholde opmærksomheden ved opgaver (eller leg).

Personen har svært ved at koncentrere sig i mere end få minutter.

Personen kan ikke tilrettelægge arbejde eller aktiviteter.

Personen lader sig let distrahere af ydre stimuli.

Personen har uro i hænder eller fødder.

Personen har ekstrem motorisk aktivitet, som ikke lader sig styre. I puberteten og hos voksne bliver den ydre uro ofte erstattet af en indre restløshed.

Personen har meget støjende adfærd.

Personen er impulsiv. Besvarer ofte spørgsmål før de er færdigstillede. Kan ikke vente på, at det bliver hans tur. Maser og skubber eller afbryder. Har ingen eller ringe situationsfornemmelse (empati).
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 19:36   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
sys bare jeg læste et eller andet sted at du skrev at det var din diagnose, men sikkert mig der husker helt galt (eller blander noget sammen) og det undskylder jeg naturligvis hvis det er tilfældet.... så skal du naturligvis ik have ADHD medicin

Fisk er også bedre end olien *ss* det er bare ikke smadder nemt at få fisk i børn der til kan jeg ikke selv lide staset, så er olien en nem genvej.

Noget andet er så, at jeg er ADHD´er og jeg har altså ikke alle symptomerne i ADHD grad, der til skal tingene tages lidt med et gran salt, fx ekstrem motorisk aktivitet, jeg er ikke og har aldrig været ekstrem på det punkt, men det ændrer ikke ved at jeg har behov for at være (og er) fysisk aktiv næsten konstant, men fysisk aktiv er mange ting, som at bide negle, eller slå i bordet med en blyant, taste på et tastatur *gg* ol stille og rolige ikke ekstreme ting. Altså man kan sagtens have ADHD uden at have lige de ting du har skrevet og sagtens have ADHD uden det behøver være helt så voldsomt som den tekst du har kopieret ind siger. Men ja det var noget andet *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 16:03   #10
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
arbejdsgiver vil ikke give mig et svar på skrift

ja efter jeg blev opsagt / smed nøglerene
har jeg jo forsøgt at få et skriftligt svar på at han sagde samarbejdet skulle ophøre men det vil han ikke give på skrift og mente ikke han behøvede at kommentere den sag længere

jeg først lige fået en lønseddel i går
og kunne jo se at lønnen ikke var det rigtige efter mit regnstykke

jeg ringede så til dette firma og snakkede med hende der stod for lønnen og hun indrømmede hun havde lavet en fejl at de ikke havde taget mit fulde fradrag med i så der manglede nogle penge og hun sagde hun skulle lige snakke med en anden der hjalp med lønnen om de kunne gøre noget eller kunne de jo indbrette det til skat så jeg ville få dem tilbage næste år ,?
jeg sagde hallo det er mine penge og de skal bare falde nu her ikke noget med senere eller næste år det kan jeg jo ikke leva af.

kiggede så lønseddelen efter igen og kunne se timetallet også var forkert så ringede igen skulle så snakke med min tidl chef
hans sagde det passede squ for han havde squ selv lavet det og om jeg ikke kunne regne

jeg sagde hallo 13 arbejdsdage af 5 timer = 65 plus 1 time = 66 på den 14 dag hvor jeg fik at vide at samarbejdet skulle ophøre
og jeg havde kun fået løn for 61
så der manglede da 5 timer godt nok har jeg aldrig været til eksame i matamatik men regne det kan jeg bestemt

nåå ja sagde den tidligere chef jeg har glemt at give dig for din ene sygedag
dem kan du få til den næste første da jeg ikke laver løn igen før

ja hvis jeg ikke havde opdaget at du havde snydt mig så havde du vel selv stukket mine penge i lømmen dig lille satan.
jeg var monster sur og gal og sagde jeg skal bare have mit tligodehavende og det er snarest
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når sandheden skal frem-så har han fat i noget østerbro Politik og Samfund 9 01-07-2012 17:36
Sandheden om Efterløn Tante Ana Politik og Samfund 11 19-09-2011 12:25
Skal rådmanden holde sig til sandheden??? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 10 27-06-2008 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension